Het was gisteravond weer gezellig druk waaronder ook veel gezinnen met kinderen. Dat laat maar al te goed zien dat vuurwerk/oud & nieuw een geweldige traditie is. Wederom weer prima geregeld qua parkeergelegenheid en verkeersregelaars. Bij aankomst keurig een schietlijst ontvangen en een papieren versie in je hand tijdens een demo dat is toch wel het meest fijn.
Flink gevarieerde schietlijst met producten van verschillende importeurs. Ik vind de demo's juist interessant omdat je zo heel efficiënt producten kan vergelijken. Over een aantal artikelen is denk ik al genoeg gezegd. Al ben ik best wel geschrokken van de kwaliteit van bijvoorbeeld een Double Whammy, Insane, Dragon Master etc.
De Arctic Horizon van Bonfireworks is totaal anders dan de Arctic Horizon van TNT Pyro vorig jaar, maar dit was zeker een leuke cake. Als ik zo naar de effecten kijk dan is dit een omlabeling van de Heavy Legend 25sh. Prima cake voor het geld.
De cakes van Katan waren ook stuk voor stuk goed. Misschien net iets minder fenomenaal dan de eerste batch, maar nog steeds goed. De Beast Mode schoot nu wat rustiger en dat beviel me eigenlijk wel. Ook de Delta Echo blijft een topper van Katan en ook gisteravond maakte deze cake weer indruk.
De La Bomba vond ik ook wel leuk. De fluiter was wat apart van toon, maar het concept van een salvo met voornamelijk sierboeketten en 1 fluiter die elkaar in hoog tempo opvolgen is gewoon goed en dit werkt vandaag de dag nog steeds.
De Silver Ice van Bonfireworks was één van de toppers van de avond. Wel was dit een volledig vernieuwde versie met totaal andere maar zeker mooie effecten en ook de enorme vertragingen tussen de rijen was aangepast. Al met al een verbetering en een schitterende waaier.
De Transbomber maakte in tegenstelling tot de demo van de Vuurwerkhal nu wel indruk. Tussen de cakes kon ik vrijwel geen verschil in burst ontdekken waar dat eerder wel zo was. Spreiding goed, burst goed, tempo geweldig en na het zien van deze versie snap ik de liefde van velen voor dit product wel. Ook de normale consument heeft hier natuurlijk een heerlijke rammer mee in de straat staan en daar is het velen toch wel om te doen.
Ook de Acatenango was erg fijn en stak met kop en schouders boven de Dragon Master uit.
Daarnaast nog een eervolle vermelding voor een aantal producten in de finale. De Splitting Stars waren ook nu weer wonderschoon. De Crackling Traum van Cafferata is wat mij betreft een onbekende topper. Echt een fantastische box en het dubbele crackling effect is echt gaaf. De Immortal Gold gaat al wat jaren mee, maar ook nu is dit nog een topper van een box. Harde burst, flinke spreiding en goed uitgewerkte effecten.
De Special 5 van Katan met 3 stuks tegelijk was een goede finale. Het is een klein compact compoundje maar de uitwerkingen zijn er niet minder door. Geweldig product.
Na de demo verzamelde zich een flinke groep forumleden bij elkaar en hebben we nog even gezellig een nabeschouwing gehouden om zodoende onze geweldige passie te kunnen delen. Mooi om te zien dat zoveel forumleden elkaar ook naast het forum kennen en dit geeft de decembermaand veel meer sfeer.
Quartel en sponsoren weer bedankt voor de demo en hopelijk mogen er nog velen edities volgen.