De weersverwachtingen

Leuk dat je weer actief bent in dit topic David. Zoals al vaker gezegd, erg leuk om te horen wat jij ons te melden hebt.

Hier een Tabeltje van het KNMI.

Je ziet de temperatuur geleidelijk naar beneden gaan.
weer1.jpg

He Rick laat dat maar aan DavidH over, hij is vanaf heden tot de weerman van VWC uitgeroepen!

Hoezee, Hoezee , Hoezee!

Ik ben in ieder geval blij dat het weer (iets) kouder wordt!
Met temperaturen van +20 graden Celsius krijg ik nou niet echt een Kerst gevoel of oud en nieuw gevoel.

Dus die (nacht)vorst zou fantastisch zijn, en ik hoop op snelle sneeuw!
Heerlijk! Heb alleen het idee dat dat nog even op zich laat wachten.
Maar altijd positief blijven! :D

Het wordt ook wel tijd dat het kouder wordt.. de demo van Tosch Pyro is namelijk over twee weken en daar horen traditiegetrouw je tenen en toch wel af te vriezen.

Van weer.nl:

Weersomslag
De grote verschillen die deze week ontstaan worden veroorzaakt doordat de lucht, afkomstig uit het noordpoolgebied helemaal kan afzakken tot diep in het Europese continent. Het hogedrukgebied, dat aan het begin van de week nog boven Scandinavië ligt splitst zich op en maakt plaats voor depressies vanuit het noorden. Een deel van het hoog vormt een aparte kern boven IJsland terwijl het andere deel wegzakt naar het zuidoosten van Europa. Zowel in de bovenlucht als aan de grond wordt dan aan het einde van de week met een noordelijk stroming de koude lucht naar het zuiden getransporteerd. Het drukpatroon dat tot nu toe leidde tot een zuidelijke stroming en warmte kan zomaar omslaan naar een variant waarbij we met een noordelijke stroming de winter induiken. In 2003 gebeurde iets vergelijkbaars. Na een record warme zomer volgde ook een vroege start van de winter. Het sneeuwde toen zelfs al op 24 oktober. Vervolgens werd het met de winter die volgde niet veel bijzonders. Het drukpatroon kan dus ook zomaar weer de andere kant uitslaan.

Oh ja mensen, mijn reactie was zeker geen kritiek richting DavidH, ik zou niet durven. Enkel was het vandaag zulk mooi weer dat je bijna niet kan geloven dat we dit weekend al temperaturen onder nul gaan krijgen. Laat maar komen hoor! :) Meestal als het wat kouder wordt, dan regent het ook niet zoveel meer. Dat is opzich wel fijn. Ook in de winter kan het prachtig mooi zonnig zijn, natuurlijk!

Oh ja. Afgelopen jaar was ook Golddiger veelvuldig te vinden in het weer-topic. Leuk dat de bekende namen er nu weer zijn, zo wordt het weer gezellig :)

Oh ja mensen, mijn reactie was zeker geen kritiek richting DavidH, ik zou niet durven.**

Haha, als meteoroloog doe je het toch nooit goed voor de gemiddelde burger, dus hij is denk ik wel wat gewend qua kritiek en klaagzang :wink:. Correct me if i'm wrong DavidH.

Hoewel de koudste lucht ons niet kan bereiken (door de oostelijke ligging van het Atlantische hoog) heb ik mijn zinnen gezet op een paar koudere dagen eind deze week om de kruitkoorts alvast wat te verhogen :). Waarschijnlijk met genoeg opklaringen landinwaarts her en der een nachtvorstje :D.

Laatst bewerkt:
Klopt idd Juup, het weer vind ik erg interessant en lees er ook veel over.
Als ik dingen tegenkom die ik relevant vind zal ik ze posten!

Vandaag was het in ieder geval nog heerlijk najaarsweer, wat prachtige plaatjes geeft (fotograferen is een andere hobby).

33oo7j5.jpg

30lf61h.jpg

Mooie plaatjes hoor! Aanstaande zondag met wat vrienden de jaarlijkse herfst-foto-tocht. Hopen dat het weer een beetje meezit.

Man, op en top herfst komend weekeinde met soms blauwe lucht, buien en 5-6 graden in de neerslag en 8 daarbuiten, heerlijk toch?

Mooie plaatjes hoor! Aanstaande zondag met wat vrienden de jaarlijkse herfst-foto-tocht. Hopen dat het weer een beetje meezit.

Zo zie ik het ook helemaal niet hoor Rick!!

Oh ja mensen, mijn reactie was zeker geen kritiek richting DavidH, ik zou niet durven. Enkel was het vandaag zulk mooi weer dat je bijna niet kan geloven dat we dit weekend al temperaturen onder nul gaan krijgen. Laat maar komen hoor! :) Meestal als het wat kouder wordt, dan regent het ook niet zoveel meer. Dat is opzich wel fijn. Ook in de winter kan het prachtig mooi zonnig zijn, natuurlijk!

Ach, je doet het vrijwel nooit goed voor bepaalde groepen mensen.

Haha, als meteoroloog doe je het toch nooit goed voor de gemiddelde burger, dus hij is denk ik wel wat gewend qua kritiek en klaagzang :wink:. Correct me if i'm wrong DavidH.

Hoewel de koudste lucht ons niet kan bereiken (door de oostelijke ligging van het Atlantische hoog) heb ik mijn zinnen gezet op een paar koudere dagen eind deze week om de kruitkoorts alvast wat te verhogen :). Waarschijnlijk met genoeg opklaringen landinwaarts her en der een nachtvorstje :D.

Aankomend weekeinde, wanneer de wintertijd weer ingaat en de klok zaterdagnacht een uur terug gaat, daalt de temperatuur 's nachts plaatselijk tot -3 graden. Weeronline.nl verwacht dat het de komende dagen niet warmer dan 10 graden wordt.

Ondanks de vorst is het weer de komende dagen echter niet onprettig. Zo is het in het grootste deel van Nederland op zaterdag droog en zijn er zonnige periodes. Zondag wordt het wel bewolkt.

Geen winterse neerslag
Alleen in de kustprovincies vallen af en toe buien, maar dit zal geen winterse neerslag zijn, verwachten de meteorologen. Doordat de temperatuur bij de kustprovincies doorgaans hoger is dan in het binnenland, valt de neerslag waarschijnlijk gewoon als regen.

Een paar dagen geleden maakten we nog de warmste 22 oktober in Nederland mee. Op het hoogtepunt was het 's middags op het meetpunt in De Bilt 22,0 graden. 'Zeer warm voor de tijd van het jaar, het lijkt wel lente', liet Weeronline.nl toen weten.

Back
Bovenaan