De Chinese Rol...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mij laten vertellen dat de regelgeving door Zena zal worden aangevochten en dat de rest Zena volgt.

Dus je zou nog een aantal rollen kunnen scoren het aankomende jaar.

Aanvechten betekend niet dat je rollen kan kopen.
De overheid kan de verkoop van bepaalde producten stil leggen onder een sanctie.
Dat tot de rechter uitspraak heeft gedaan..

Het combineren van de drie rollen tot één rol is bijna niet te doen. Pff wat een prutswerk. Maar hij is klaar voor morgen!

WhatsApp Image 2016-12-30 at 16.27.49.jpg

Je kan dat beter op straat gewoon doen als je hem uitrolt en deels overlappen. Valt een hoop kruit uit en is idd er lastig zoals je zelf al aangeeft.

Chinese rollen (tot en met 30.000 getal) met flashvulling blijven wel te koop in Categorie 3 (Frankrijk, Tsjechië, Polen, Spanje, etc.). Alles daar boven verdwijnt naar Categorie 4 (professioneel vuurwerk).
Maximaal 250 gram brutogewicht aan flash (zoals nu nog voor de matten uit België geldt) mag in een Categorie 3 flash mat ("flash banger battery").

1000 klappers, 100 shots matten, kleine nitraatmatjes zijn in Categorie 2 te koop, mits deze natuurlijk nationaal (Categorie 2 "flash banger batteries") zijn toegestaan als vuurwerkfamilie.

Laatst bewerkt:
Had een 20k van Salon Roger.... erg goed!
Oorlogsmatje, flinke dreunen, jammer dat deze verdwijnen. :(
Pfffff

Triest, ik lees nu voor het eerst dat de chinese rol gaat verdwijnen. Mijn favoriet. Waren ze zo gevaarlijk dan? Wanneer gaan ze nou snappen dat dit nu via de achterdeur weer drie keer harder binnenkomt?

De handelaren op mijn werk wrijven tijdens de pauze al in hun handen de echte rollen handel is blij met de nieuwe regels, jammer dat de regel neven nou niks geleerd hebben van de geschiedenis.

Hier is mijn filmpje van de 100.000 klapper van Chooet. Wat mij betreft een topper van een mat met een felle flash en harde knallen, chaos gegarandeerd!

Afgelopen jaar van deze jongen mogen genieten
20171218_211959.jpg
Mooie rol, al vond ik het wat schelle klapjes t.o.v. de vroegere rollen toen horse brand nog bestond.
Het tempo daarentegen ging als een sneltrein.

Mooie foto, voor mij blijft ondanks de enorme rotzooi die zo'n ding oplevert is dit toch een steevast collectie item dat ik niet zou kunnen missen hoor! Heerlijk dat geratel. :D

Laatst bewerkt:
Op het laatste moment toch nog een rol weten te bemachtigen. En wat voor 1!

Like the good old times, 14kg, 1 en al geweld. Heerlijk.

20181231_174254.jpg

Blijven toch mooie dingen. Je kreeg er een hoop rotzooi van maar wat was het genieten. Valt mij wel op dat je ze vroeger bij wijze van spreken op elke straathoek kon kopen, maar dat ze nu erg schaars zijn

Blijven toch mooie dingen. Je kreeg er een hoop rotzooi van maar wat was het genieten. Valt mij wel op dat je ze vroeger bij wijze van spreken op elke straathoek kon kopen, maar dat ze nu erg schaars zijn

Inderdaad erg moeilijk te krijgen.
Ik heb het dit jaar bij 1 rol gehouden en een hoop legaal spul.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan