Crowdfunding voor blijvende invloed in Den Haag.

Kijk ik ben niet met alles eens, en dat hoeft ook niet! Politiek is iets vies.
Maar wat ik wel waardeer is de inzet van HVLV. Daarom uiteraard een donatie gedaan. Dan maar een cakje minder voor het behoud van onze traditie. Met misschien ook wel goede aanpassingen.
De toekomst zal het uitwijzen! Ik wens het HVLV ook heel veel sterkte toe!!

Ff over nagedacht:
Gaat dit wel zin hebben? Waarom doen de importeurs dit niet? Die gedachten lieten mij twijfelen...

Uiteindelijk toch besloten te doneren, want wijzen naar anderen of niks doen gaat sowieso niets uitrichten.

Veel succes en bedankt voor jullie inzet voor onze hobby. Het is belangrijk dat onze stem sterker wordt verdedigd.

Tuurlijk, de branche doet in onze ogen niet alles goed. Maar de branche is met een grote afstand onze grootste donateur. Vrijwel alles wat wij doen; de campagne, de online advertentie ruimte overal, het laten ontwikkelen van de animatie inc. Voiceover, de influencers, het draaiend houden van het geheel, tot aan de reiskosten van onze optredens toe, wordt betaald met budget wat verkregen is uit donaties van de branche en een deel eigen geld. Het gaat om aanzienlijke bedragen.

• Like
Waarderingen: ATF
Ondanks dat ik op lange termijn de kans op behoud van onze hobby / cultuur erg laag inschat, waardeer ik het werk dat HVLV achter de schermen uitvoert enorm.

Ook ik had het zelfde gevoel: hoe kan het zijn dat een bijdrage vanuit de liefhebbers nodig is als de branche zelf dit met gemak op kan hoesten. Maar juist daar zit het belangrijke verschil tussen een branche organisatie en het opkomen voor de consument.

Wij zien ook dat - een aantal importeurs - ook een substantieel stuk omzet realiseert met inferieure producten en verkoop in het buitenland. Hun belangen: covered. Dat van ons: weg!

Dus een donatie gedaan in de hoop dat we zo lang mogelijk onze traditie kunnen behouden.
F3 single shots zie ik niet terug komen. Verruiming tijden ook niet. Maar zwaardere cakes / compounds wel, al zie ik daar de toegevoegde waarde nog niet van. Gezien het aanbod wat er al is.

Mijn grootste hoop is dat het (herziene) onderzoek kan voorkomen dat kooien behouden kunnen blijven OF dat er een wijziging vanuit ILT kan komen waardoor we wel de burst (% flash) kunnen behouden zonder kooi verplichting.
Niemand zal er moeite mee hebben als fluit en swirl cakes niet in een kooi komen. Als blijkt dat daar de kooien écht een averechts effect hebben.

Kort verhaal: duidelijke uitleg, top inzet, gedoneerd!

Hersenspinsel: als vereniging een maandelijkse incasso opzetten? (Mits binnen financiële spelregels mogelijk voor een vereniging?).
Of betaalde contributie van €1 of €2,5 per maand bijvoorbeeld.

Bedankt voor de uitleg HVLV! Word het wel wat duidelijker van. Ik zal ook een donatie doen!
Is het inderdaad niet een idee om een lidmaatschap o.i.d. Te introduceren? Zo hebben jullie redelijk vaste inkomen elke maand.

25kg regel, iets met slapende honden wakker maken. Je loopt de kans dat ze echt gaan handhaven op kilo's papier..
Zoals al eerder gezegd:

Alsof ze dat nu al niet doen :bonk:
Jouw bestelling mag bestaan uit 25kg vuurwerk brutogewicht,daar word alles mee bedoelt,tubes,de labels ,de doos waarin het zit ,de eventuele omdoos waarin de totale compound inzit,alles.
Dat is dus het hopeloos kromme,was het nou 25kg enkel en alleen het kruit gerekend,dan was het alweer een heel ander verhaal.

Nu ik overigens heb gelezen wat het idee is voor komend jaar,waarbij ik dan persoonlijk hoop op terug draaien kooien verhaal,of i.d.d. een wijziging in de regels zodat de burst niet kleiner hoeft als dingen kooiloos worden,dan zou het helemaal mooi worden.
Hoewel ik normaal niet zo snel meer doneer,vond ik dat ik dat in dit geval maar wel is een keer moest doen,al is het alleen maar om te zien of er echt kansen omgezet kunnen worden in positieve besluiten voor de vuurwerkliefhebbers :thumbup:
Succes HVLV en ik ben benieuwd wat jullie voor elkaar kunnen krijgen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: HVLV
Erg mooi om te lezen dat er een lobbyist is gevonden.
Maar jemig zeg wat is zo n knakker duur hey.
Ik snap dat je daarom om geld komen vragen.
Maar ik wil wel eerst even rustig kijken wat ik daar voor over heb.
Met andere woorden ik kom daar op terug.

• Like
Waarderingen: HVLV
Ik lees dat onze openheid wordt gewaardeerd. Daar zijn we uiteraard blij mee. Toch wil ik ook nog een kanttekening plaatsen bij deze openheid.

Het geven van deze openheid is nodig, maar tegelijkertijd ook erg lastig. We zouden graag volledig open kaart spelen, maar we kunnen bijvoorbeeld niet exact vertellen hoeveel de branche doneert. Dan zetten we het budget voor volgend jaar wellicht op het spel.

Een andere reden voor terughoudendheid is dat we uit Wob verzoeken hebben geleerd dat we op de ministeries ook in de gaten worden gehouden. De #Dagmea campagne, de crowdfunding voor de rechtzaak, alles werd nauwlettend in de gaten gehouden. de onbekende politieke affiliatie van de betreffende meelezers op de ministeries in overweging nemende, geven we bijvoorbeeld de naam van onze lobbyist niet prijs. Dat is ook de reden dat we uitsluitend praten over dingen die we gedaan hebben en niet praten over dingen die we nog gaan doen. We worden al genoeg tegengewerkt en zo zorgen we dat we onszelf in ieder geval niet tegenwerken.

Ik snap dat daardoor soms wat nodige transparantie mist, maar ik hoop dat deze extra uitleg helpt om onze manier van opereren wat meer te begrijpen.

En ook dat is weer openheid van zaken geven, zonder dat je openheid van zaken geeft. Top !

Ik lees dat onze openheid wordt gewaardeerd. Daar zijn we uiteraard blij mee. Toch wil ik ook nog een kanttekening plaatsen bij deze openheid.

Het geven van deze openheid is nodig, maar tegelijkertijd ook erg lastig. We zouden graag volledig open kaart spelen, maar we kunnen bijvoorbeeld niet exact vertellen hoeveel de branche doneert. Dan zetten we het budget voor volgend jaar wellicht op het spel.

Een andere reden voor terughoudendheid is dat we uit Wob verzoeken hebben geleerd dat we op de ministeries ook in de gaten worden gehouden. De #Dagmea campagne, de crowdfunding voor de rechtzaak, alles werd nauwlettend in de gaten gehouden. de onbekende politieke affiliatie van de betreffende meelezers op de ministeries in overweging nemende, geven we bijvoorbeeld de naam van onze lobbyist niet prijs. Dat is ook de reden dat we uitsluitend praten over dingen die we gedaan hebben en niet praten over dingen die we nog gaan doen. We worden al genoeg tegengewerkt en zo zorgen we dat we onszelf in ieder geval niet tegenwerken.

Ik snap dat daardoor soms wat nodige transparantie mist, maar ik hoop dat deze extra uitleg helpt om onze manier van opereren wat meer te begrijpen.
Macht houd er niet van als er tegenmacht is. Ze vergeten alleen dat in een democratie deze democratie alleen werkt als er tegenmacht is. Wat dat betreft is dit soms een raar land waar repressie soms doorschiet naar onderdrukking.

Halbe Zijlstra oud minister van Buitenlandse zaken zojuist in Goedemorgen Nederland...We kunnen de jongeren niet verkopen dat een Cobra niet mag, maar een strijker wel. Ik was eerst tegen een vuurwerkverbod. Maar nu is het misschien toch niet zo’n slecht idee.

Tenenkrommende uitspraken...
Het is wel duidelijk dat er nog een heleboel werk te verzetten is!!🥺

Ik vind dit ook dubbel, want het werk dat de HVLV verricht is alleen maar lovendwaardig. Wat Grizmo beschrijft voel ik ook. Ik heb echter nog een punt, wat heb ik als vuurwerkliefhebber aan versoepelingen als de kooien eruit gaan? Een goede burst is voor mij namenlijk echt een van de belangrijkste aspecten van het overgebleven vuurwerk, laat jullie lobbyist zich daar maar druk mee houden.
En de 25 kilo regeling☺️

Top initiatief! echter zit ik wel met een beetje dubbel gevoel. Waarom hebben de BPN en HVlV niet dezelfde uitgangspunten? ik krijg steeds meer het idee dat de BPN de grootste 'tegenstander' aan het worden is. Waarom blijven importeurs nog achter hen staan en maken ze niet de switch naar het HVLV?

De aanpassingen die jullie willen klinken natuurlijk als muziek in de oren, echter hoe realistisch zijn die? Word er vanuit jullie ook gewezen op het feit dat alle 'regels' en beperkingen juist een enorm averechts effect hebben ? de rotjes, strijkers die verboden worden dus kinderen gaan op steeds jongere leeftijd naar de zwaardere knallers die via via eenvoudig gekocht worden bijvoorbeeld. De cakes en boxen die straks niet meer zo zijn zoals we gewend zijn dus waarom zou men niet even de grens over wippen om de grotere boxen daar te kopen?

Back
Bovenaan