Color Change

Vervolgens presteerd de zena cake box dit jaar opeens een stuk beter?! Tegenover voorgaande jaren.. Prima prijs kwaliteit verhouding zeker, maar deze effecten zijn ruim 2 keer zo groot en gevuld als de producten van de andere jaren. De reden waarom hun tot beste importeur zijn gekozen is grotendeels te danken aan de marketingstactiek van het bedrijf! Gratis vuurwerk geven op producten waar 'korting' op zat, veel effecten verwerkingen in producten die wij als liefhebber en de consument graag wilt zien ( denk aan goudeffecten ). Denk verder ook aan de acties die zij hielden op facebook etc.. zo kan ik wel even doorgaan! Dat heeft dus niks te maken met de kwaliteit en grootse boeketten die ze leverde.. daar lopen ze erg achter op Wolff. Die heeft niet bezuinigd op de inkoop en geeft het maximale wat er gehaald kan worden binnen onze regels. Als het vervolgens veel grootser etc is dan dat, dan zegt mijn gevoel gelijk: Dit kan niet.

Op basis van wat plaats jij Wolff nou precies zover boven Vuurwerktotaal? Cruel Traction ben ik met je eens. Voor mij ook de beste box van vorig jaar. Maar daar waren de meningen na de eerste demo vorig jaar toch precies hetzelfde over als jij nu zit te verkondigen over vuurwerktotaal? "kan nooit met zo weinig kruit", "sample" enz. enz. Je brengt dit met een overtuigingskracht alsof je het allemaal kan bewijzen dat Vuurwerktotaal de boel bewust loopt te flessen en de mensen die Vuurwerktotaal het voordeel van de twijfel geven omdat ze al jaren presteren, nog los van de jaarlijkse titel "beste importeur", een stelletje dombo's zijn. Persoonlijk ben ik steeds minder fan van Wolff aan het worden (was groot fan in de jaren Sniper, Panter met top prijs-kwaliteit). De laatste jaren persoonlijk maar weinig echt leuke nieuwkomers. (uiteraard wel een paar producten als Cruel Traction, Exodus, Return of The Phoenix bijvoorbeeld die er voor mij bovenuit steken).Wolff blijft voor mij een goede importeur. Maar roepen dat een vuurwerktotaal alleen beste importeur is door de marketing en niet door het grote aantal steengoede producten en Wolff daarop zoveel beter zou zijn gaat er bij mij zomaar niet in! Ben wel serieus benieuwd wat jou overwegingen zijn om Wolff zo hoog te waarderen t.o.v. andere importeurs.

Cruel Traction is ook overschat hoor...mensen kicken op het grooootste maar als die leegte in boeketten gecompenseerd moet worden door salvo's te schieten... Wolff heeft na de uitbreiding jaren weinig boeiends op de markt gehad, en beginnen laatste jaren pas bij te trekken en dat met een klein aantal producten die goed geprijsd zijn; grotendeels is het te duur (zeker voor de VWLoutlet maatstaven die men hier meent als gewoon te moeten hanteren tegenwoordig).

VWT/Zena heeft juist tegen lagere prijzen constant goede kwaliteit producten op de markt gebracht afgelopen jaren, over de gehele breedte van het assortiment. Natuurlijk gericht op wensen van de koper (duh) maar 'niet krijgen wat je eerst zag' heb ik bij hun zelden ontwaart (itt bij Wolff...). Bv. BurnIt was lagere kwaliteit maar dat zag je ook in de prijs. Wat betreft 'aan de vraag en wens van de consument voldoen' qua effect, prijs en verhouding tot kwaliteit, staat VWT al jarenlang (sinds Wolff's in 't begin nogal desastreuze uitbreiding) ver boven Wolff. Dat die net een snaar weten te raken met een product of 2, 3...populisme :wink:

Deze color change komt er bij mij sowieso ook nog bij: de combi color change/dikke blink is voor mij nog een stap mooier dan de Massive. Ik vermoed dat bij deze Color Change de blink in productie ook wel íetsje magerder zal zijn, net als bij de zo bejubelde Massive het geval was, maar als ze gelijk presteren+color change, ben ik een blije koper.

Vwt heeft ook genoeg artikelen die in salvo schieten. Cruel traction is overgewaardeerd? Blijkbaar niet als zoveel mensen het een topbox vinden. Ik vind de kwaliteit van dynasty goed. Een aantal artikelen zo'n al jaren goed. Concerto rosso, the cube, stars over Paris, de prijzen vind ik niet slecht en helemaal niet met wat korting. Persoonlijk vond ik bij zena/vwt de effecten vaak 'onaf' niet mooi rond. De laatste jaren is dat wel beter geworden overigens. Dus ik heb het omgekeerde een beetje.
Greetzz

Cruel traction is overgewaardeerd? Blijkbaar niet als zoveel mensen het een topbox vinden.
Heel veel mensen vinden Gordon en Frans Bauer goede zangers en kijken liever GTST dan een film dan Tarkovsky. Dus de vw items die niet door veel mensen een topbox bevonden worden zijn per definitie slecht? Het argument van de meest massale opinie staat altijd heel erg zwak...

Maar goed, we gaan hier offtopic van de Color Change. Dat lijkt een topper van dit jaar te worden, ofwa? :D

Dus de vw items die niet door veel mensen een topbox bevonden worden zijn per definitie slecht?
Dat hoor je mij niet zeggen, ik zeg alleen dat velen het een topbox vinden. Wat niet door veel mensen top gevonden wordt is dus niet per definitie slecht.

Ontopic zijn we het overigens met elkaar eens. Het lijkt een topper te worden;-)
greetzz

@ Richardus.

Als ik het zo hoor heb je de Cruel Traction zelf niet gehad of je bent zo verwend geworden door al het illegale rotzooi dat je je hierdoor zeer kritisch opstelt m.b.t. het consumentenspul. Cruel Traction is totaal niet overgewaardeerd, ik ben wat gewend en kan je iig zeggen dat het een beter product is dan menig 100sh dat uit het illegaal circuit komt. Met korting rond de 100 euro, wat wil je dan nog meer? Snap jou niet.

Color change, afgaande van wat ik op het filmpje zie, is het een mooie pot. Maar eerst even in het echt zien, dan pas kan ik oordelen.

@ Richardus.

Als ik het zo hoor ... of je bent zo verwend geworden door al het illegale rotzooi ... Snap jou niet.
Dat blijkt! Aangezien je aannames overtrokken en onjuist zijn (heb al jaar of 8 geen prof pot meer gehad), en ook niet aansluiten op de argumenten die ik naar voren bracht. Ik zeg ook niet dat Cruel Traction slecht is, maar wel een populair product die de massa aanspreekt en waarvan de hype als een balletje is gaan rollen (door diverse factoren) maar daarom niet qua kwaliteit als enige boven andere boxen hoeft uit te steken.

Maar 't is toch vloeken in de kerk, en tegen bevooroordeelde dovemansoren gericht dus ik zal me afzijdig houden verder.

O ja: Color Change

:bye:

Omdat mensen en andere mening hebben dan jij zin ze bevooroordeeld? Ik ben volgens mij altijd redelijk objectief. Dat probeer ik iig. Maargoed. ... color change

Dat blijkt! Aangezien je aannames overtrokken en onjuist zijn (heb al jaar of 8 geen prof pot meer gehad), en ook niet aansluiten op de argumenten die ik naar voren bracht. Ik zeg ook niet dat Cruel Traction slecht is, maar wel een populair product die de massa aanspreekt en waarvan de hype als een balletje is gaan rollen (door diverse factoren) maar daarom niet qua kwaliteit als enige boven andere boxen hoeft uit te steken.

Maar 't is toch vloeken in de kerk, en tegen bevooroordeelde dovemansoren gericht dus ik zal me afzijdig houden verder.

O ja: Color Change

:bye:

Haha jij hebt zeker weten de Cruel Traction niet gehad! Het is echt niet dat het door de hype een populair product is, van alle toppers op de Nederlandse markt die ik elk jaar koop ( makkelijk he zo'n forum en freaksite.. ) blies deze doorlont box alles met gemak eruit! Qua burst, boeket grootte , kleurgebruik en kwalitatieve stars is deze echt veel verder vooruit dan de producten van Zena/Vuurwerktotaal. En niet zo moeilijk dat dan de boeketten niet optimaal gevuld zijn als Wolff/ de fabriek er voor kiest om dikkere stars te gebruiken die langer branden dan de goedkope meuk die andere importeurs gebruiken. Heerlijk de hypocrisie over hype etc terwijl jullie precies hetzelfde doen over Vuurwerktotaal / Zena. Het ligt blijkbaar zo gevoelig dat de vingertjes lekker in de oren worden gedaan als ik puur zeg dat er een kans is dat het product minder presteert.

En dan word er gesproken over paranoia maar als ik jouw laatste 2 berichten lees dan denk ik echt hoe verzin je de vergelijkingen..

Kan me niet voorstellen dat het filmpje zo uit de camera is gekomen, check die kleuren :copper:

Zeker wel, Jaco heeft de instellingen op zijn camera dusdanig ingesteld dat kleuren extra duidelijk worden opgepakt. In dit geval is het ook nog eens de beste film om de color change vast te leggen, je ziet de sterren echt veranderen.

Nou, na het zien van dit filmpje ben ik helemaal enthousiast geworden over deze cake. Echt mooie kleuren zeg. Alleen, hoe presteert deze in het echt, want 25 euro voor een 19sh pot is toch een aardig bedrag (natuurlijk niet wanneer die echt zo goed is.)

Zeker wel, Jaco heeft de instellingen op zijn camera dusdanig ingesteld dat kleuren extra duidelijk worden opgepakt. In dit geval is het ook nog eens de beste film om de color change vast te leggen, je ziet de sterren echt veranderen.
Ik kan mn kleuren in mijn camera ook omhoog schroeven zodat ze van het beeld afknallen en beter uit de verf komen, is dus NIET natuurgetrouw! Al helemaal niet bij dit filmpje...

Ik kan mn kleuren in mijn camera ook omhoog schroeven zodat ze van het beeld afknallen en beter uit de verf komen, is dus NIET natuurgetrouw! Al helemaal niet bij dit filmpje...

Natuurgetrouw is een ander verhaal, het is inderdaad een instelling. :wink:
Maar jij gaf aan dat ie niet zo uit de camera kon komen, dat is dus wel zo, hij is niet nabewerkt.

Ik ben bij de demo geweest waar deze video gemaakt is. Deze geeft een heel aardig beeld van deze cake. Of dat een sample betrof weet ik niet. Ik weet wel dat hij erg goed uit de verf kwam en deze video geen compleet ander beeld geeft dan dat ik destijds met mijn eigen ogen heb gezien.

Dit lijkt mij ook echt wel 'n hele vette cake! Alleen bij sommige shots lijken de effecten een beetje half ofzo. Maar de bursts van deze cake zijn geweldig zohoho

Back
Bovenaan