Deze strijkers gaan echt ontzettend hard, zowel voor het formaat als voor de prijs. Over de pirats werd altijd gezegd dat ze harder gingen dan een kanonslag, maar hier past zachter dan een nitraat beter bij. Iedereen in de straat schrok zich een hoedje. De Corsairs heb ik meerdere malen gehad en die deden het goed maar naar mijn indruk, ook al had ik er dit jaar geen, gingen die niet zo hard als de no3 match crackers. Niet alleen qua knal zijn deze beter, ook qua strijkkop. De corsairs zijn heel moeilijk aan te krijgen, de no3 match cracker niet. Een minpunt is er ook, namelijk dat ze niet fel blijven gloeien als ze liggen te branden, maar zo erg is dat nou ook weer niet.
Ik heb er 3 doosjes van opgemaakt en ze gingen bijna allemaal af. Hoeveel het er niet deden weet ik niet precies maar het viel in ieder geval mee. Het zullen er niet meer dan 10 zijn geweest. Wat dat betreft kan het misschien nog wat beter maar 1 op de 30 die het niet doen is nog te overzien. De corsairs van vorig jaar waren pas een ramp, daarbij deed de helft het gewoon niet.
Het liefst zou ik een knaller als deze zien in de vorm van een kanonslag want strijkers vind ik in principe eigenlijk maar niks.