• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Chooêt] No.3 Match Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of nog beter als je wilt weten welke harder knalt, schaf een dB-meter aan. Dan weet je meteen hoe hard ze gaan en welke harder gaan.

Afgezien van dat een decibelmeter geen druk en klankkleur meet, als je een decibelmeter nodig hebt om te kunnen oordelen welk stuk knalvuurwerk je het best kunt kopen, ben je dan niet ontzettend onzinnig bezig? Het gaat er uiteindelijk om dat je een leuke oud en nieuw viering hebt met daarvoor een aantal goede knallen, en op die dag ga je echt niet alle knallen met een decibelmeter zitten meten. Je hoort zelf of de knal hard is, en ook de kwaliteit van de knal kun je zelf beoordelen. Heb je een decibelmeter nodig om verschil in hardheid te horen, dan is de knal gewoon even hard. Misschien niet met een aantal decimalen op de dB-meter erbij, maar bij natuurkunde is mij iets geleerd als significante cijfers. Hoor je het verschil zelf niet, dan zijn de cijfers op de dB-meter niet significant. Het gaat om de beleving van de knal, niet om wat de decibelmeter zegt.

Vind ik ook wat onnodig, kijk hoeveel berichten er zijn van hoe goed deze knaller is. Dan zou ik allang niet meer gaan twijfelen hoor..:bonk:

Wees blij dat er nog veel reactie's over zijn die echt duidelijk vertellen wat het product doet en dat het een goed product is. Meer heb je niet nodig toch? Wij moesten in het begin immers zelf ook de knaller kopen om hem te testen, en er zijn nu talloze mensen die hem getest hebben en alsnog gaan mensen twijfelen.

Drutti zou ik niet weten, bij Salon Roger en G.Smeets zijn ze niet te koop. Wie weet binnenkort.
En als je de reacties heb gelezen weet je dat het de Chooet banger er uit knalt en het is zo!

Waar heb jij het over dan? Bij GS zijn ze gewoon te koop en volgens mij bij SR ook.
En een chooet banger gaat wel iets harder, maarja kost ook wat meer he.

... En is het echt waar dat hij de Chooet Banger eruit knalt?

De Chooet Banger heeft een veel doffere knal en meer druk verplaatsing dan de Chooet Match Cracker. Maar de Match Cracker doet zeker niet onder voor de Chooet Banger, en als de prijs al helemaal niet.

Ik heb trouwens maar 2 weigeraars gehad van de 100.

Ik heb er ook de nodige doorheen gestookt, en vind ze niet veel onder doen voor de CB.. Alleen minder dof, maar hij is natuurlijk ook veel smaller en dunner..

Voor 12.50/100stuks een goede prijs.

ik heb toch liever deze dan cb, met een pak cb ben je bijna al evenveel kwijt als 100 van deze toppertjes, maar sommige mensen houden meer van lontjes

ik heb toch liever deze dan cb, met een pak cb ben je bijna al evenveel kwijt als 100 van deze toppertjes, maar sommige mensen houden meer van lontjes

Tja, ik kies dan toch echt lierver voor deze. Geweldige knal, goede en constante vertraging, en je krijgt ze aan met een aansteeklont. Wat wil je nog meer?

Een stooksessie van meerdere Chooet match crackers ( aantal onbekend ). Echt heerlijke strijkers zijn het. Goede kwaliteit, met een zeer harde knal! Om even een feit boven tafel te gooien: Ze gaan zeker harder dan corsairs. Een goede vertraging, een goede knal én een zeer goede prijs! Kwaliteit/Kwantiteit verhouding is zéér goed:thumbsup:

Alles moet op!

ik weet niet waar jullie allemaal over praten maar ik had maar 2 weigeraars op 200 stuks dus ik vind het gwn een top strijker

ik ben het met strijkkopje eens behalve dan dat hij harder gaat.
CH NO.3 knalt fel en even hard als CH banger
CH banger knalt doffer
CH NO.3 zijn voordeliger en dus beter in kwantiteit en voor €12,50 voor 100 nitraat hear-a-like knallen kan je niet knoeien.

maar zoals vaker het verschil is: iedereen vangt de knal anders op

Laten we het erop houden dat het erg goede knallers zijn, waar op dit moment geen enkele andere strijker in Belgie tegen op kan.

Wat ik gehoord heb, is dat bij Original een hardere strijker komt. Ook van chooet.

Ik ben zelf niet helemaal kapot van "strijkers" maar als dat niet het geval zou zijn zou ik deze meteen in huis halen.
Vorig jaar heb ik ze gehad omdat ze bij "zena de bunker" in de herfstvakantie aanbieding zaten, dat was een doos vol verschillende knallers, en ik vind ze super.

ps. Ik geloof dat er weer zo'n aanbieding is bij Zena De Bunker

Het is best begrijpelijk dat je niks met strijkers hebt...
Vooral die normale van €2,- tot €5,- zijn niet zo geweldig (behalve voor matten :)).
Maar er zijn ook echt goede strijkers, zoals de No.3 Match Cracker, de pirat special en natuurlijk de Corsair. En straks ook de widowmaker van chooet...
Het probleem met widowmakers is, vind ik dan, dat ze zo'n grote strijk kop hebben. het kan dan zo zijn dat hij al knalt voordat de vlam voorbij is omdat hij bijv. aan de rand aan gaat, en langzaam op brand naar de andere kant, terwijl de delay ook al aan is, en langzaam naar het kruit brand.
Maarja, we zullen zien :)

Het is best begrijpelijk dat je niks met strijkers hebt...
Vooral die normale van €2,- tot €5,- zijn niet zo geweldig (behalve voor matten :)).
Maar er zijn ook echt goede strijkers, zoals de No.3 Match Cracker, de pirat special en natuurlijk de Corsair. En straks ook de widowmaker van chooet...Het probleem met widowmakers is, vind ik dan, dat ze zo'n grote strijk kop hebben. het kan dan zo zijn dat hij al knalt voordat de vlam voorbij is omdat hij bijv. aan de rand aan gaat, en langzaam op brand naar de andere kant, terwijl de delay ook al aan is, en langzaam naar het kruit brand.
Maarja, we zullen zien :)

Deze is afgekeurd .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan