• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Chooêt] No.3 Match Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben het met de laatste twee eens, de widowmaker van Pyrostar klinken het hardst. Verrassend goed die dingen!
Maar de strijker van Chooêt zijn zonder twijfel in verhouding goedkoper.

Chooêt zou es wat minder geld moeten besteden aan de inkt, maar meer aan het persen van het kruid, vertraging en vooral de knal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar slaat dat nou weer op? Chooêt heeft gewoon prima knalvuurwerk, en alles met een prima vertraging?

Laatst bewerkt door een moderator:
chooet zou es wat minder geld moeten besteden aan de inkt, maar meer aan het persen van het kruid, vertraging en vooral de knal.

Juistem, Chooêt is juist een kwalitatief goed merk. De vertraging van deze strijker is tiptop in orde, om over de knal maar te zwijgen. De kwaliteit van het kruit, daar kan ik vrij weinig over zeggen, maar dat er meer aandacht aan besteed moet worden kan ik me niet in vinden. Ik vind het alleen maar netjes dat er zo een knal uit een strijker kan komen..

Je kan zeggen wat je wilt over Chooêt maar ze hebben altijd heel mooi afgewerkt spul dus ik denk dat dit ook zeker geen rotzooi zal zijn maar ik ga ze zeker inslaan

Gistermiddag 2 stuks gehoord, echt heerlijke dingen.

De vertraging is erg goed, knal doet niet veel onder voor een gemiddelde nitraat en ziet er leuk uit met dat rode vlammetje.

12,50 zou ik er echt voor geven, helaaas kon het niet meer..

Een chooet strijker lijkt me kwa knal en kwaliteit wel interessant maar ik moet er nou toch echt eens een keer wat van zeggen: Die ***lige wikkeltjes. Dat vind ik echt zó stom! Het lijken net knallertjes uit een kinderpakket ofzo. Beter wordt het uiterlijk voortaan meer ala mammoth, supero enzo. Misschien zijn jullie van mening dat uiterlijk niet zo belangerijk is maar ik vind het toch wel leuk om gewoon vuurwerk te hebben wat er ook echt sexy uitziet :D

Vind ik ook!
Het zou beter zijn als ze de strijker gewoon geel lieten, zonder Chooet er op afgedrukt.
(Of gewoon bruin)
We weten toch wel dat het van Chooet is, dat hoeft niet op iedere strijker te staan.

Normaal ben ik niet zo van de strijkers alleen de corsair heeft me de laatste jaren weten te boeien, anyway toch maar een pakje gekocht tijdje terug en er net 1 afgestoken en ik stond echt paf van de knal wat een super dingen goede vertraging, goed strijkkopje en een goede knal. En zoals eerder gezegd het wikkeltje spreekt mij ook niet aan maar de knal maakt dat weer helemaal goed !!!
Aanrader

in vergelijk met de WECO corsair zijn de chooêt's veel goedkoper
7,50 om precies te zijn bij loots zijn de corsairs 20,00 geworden wat ik al niet meer normaal vind.
bon voyage corsair, chooêt is in town
blijven de beste strijkers

zijn deze gebruiksvriendelijk voor onervaren strijker afstekers?

100% geschikt voor onervaren strijker strijkers :D
hebben een goede en uitermate veilige vertraging
als de strijker er gek uit ziet of het kopje is gebroken bij geen enkele strijker afsteken.

zijn deze gebruiksvriendelijk voor onervaren strijker afstekers?

Ja zeker, zoals Marizon al aangeeft!

Heb zelf nog nooit strijkers gehad, maar hier een stuk of 20 erdoorheen gejaagd.

Allemaal minimaal 5/8 seconden voordat er een knal verscheen.
Dus echt wel 99% gebruiksvriendelijk. Helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit met strijkers :D

waarom niet doe k altijd als het kopje isgebroken gewoon aansteken
nog nooit wat mee gebeurd en vertraging is het zelfde??

er hoeft in eerste instantie ook niks te gebeuren, echter voorzichtigheid is toch altijd geboden met strijkers.

ik heb slechts 2 keer meegemaakt dat er een strijker met gebroken kopje (te) snel ontplofte na 2á3 seconden. dit betrefde# wel de Pirat van MOOG/nico.

als er groen lont aan zit wat lang is weetje je vrijwel 100% zeker dat de knaller na 5 seconden ontploft.
bij strijkers varieët dit van kort naar erg lang (vrazja petarda.

conclusie: oppassen bij strijker die er vreemd uitzien ongeacht voorgaande situatie's of fabrikant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan