• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Chooêt] No.3 Match Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het ook altijd tricky, maar strijkers hebben toch wel weer wat... kwa ontsteken dan. Maar er hoeft maar 1 slechte tussen te zitten, en deze knallen ook nog is aardig hard, en je zit.

Als je het echt niet vertrouwt kan je er lontjes opplakken. kom je wel weer duurder uit..

Een gebroken rotje ervoor is ook een prima vertraging. Duurt voor dat de strijker aangaat zeker 5 seconde.

Met een paar honderd strijkers ben je dan wel even bezig......:p

Als je matten maakt van kanonslagen door er kruit tussen de strooien kun je de lontjes van de kanonslagen die je voor het kruit gebruikt hebt mooi gebruiken voor de strijkers. Die lontjes zijn zo kort en slap, die kun je toch nergens anders voor gebruiken.

Als het onbetrouwbaar is dan is het toch gevaarlijk? Oorzaak gevolg.

Oorzaak: Onbetrouwbaar
Gevolg: het is gevaarlijk

Ik neem aan dat deze Strijkers gewoon getest zijn volgens de belgiesche norm?
Ja dus.
Stop nu maar A,U,B met discuseren over of deze gevaarlijk is of niet!
Het is Gekeurd en heeft dus een vertraging tussen de 3 en 6 sec!
Veilig genoeg!
Anders hadden deze strijkers nooit een keurings nummer gekregen!
Mocht je het nog niet vertrouwen VISCO,door gebroke ROTJE,sterretje,enzv

Laten we lekker gaan praten over de Choeet Match Cracker nummer 3! Over strijkers heeft iedereen zijn mening, daar is dit topic niet voor.

Heerlijke knaller hoor, je schrikt soms gewoon van de knal van zo'n klein vuurwerkje, maar hij heeft een mooie flits en een harde knal. AANRADER !

zachter als chooet banger wel. Silver cracker nog nooit gehad, maar deze strijker knalt iets zachter als een babyvlinder en harder als een corsair

Volgens mij niet. Maar bij bijna elke winkel krijg je die er gratis bij, of kan je die erbij kopen voor niet al te veel.

Ik dacht dat de widowmaker van pyrostar het hardst ging. En daarna de chooet match cracker en dan de widowmaker groen en dan de pirat.

Widowmaker van Pyrostar ging duidelijk het hardst. Op de film hoor je dat iets minder goed. Tweedde was Choeet strijker en Widowmaker groen. Gingen ongeveer even hard. Alleen op passen met die Widowmaker groen want beton knalde tegen fietsenrek.Daarom vindt ik de Choeet beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan