Inmiddels denk ik dat het een correcte weergave is wanneer er gesteld wordt dat een meerderheid van de bevolking voor een verbod is.
Ik denk dat je hier niet vanuit moet gaan.
De pers haalt de 'feiten' uit polletjes en onderzoeken die ze zelf op hun sites plaatsen.
Meestal zijn dat ongeveer 1000 a 2000 personen die zo'n onderzoek invullen, maar er zijn genoeg mensen die helemaal niet met nieuws bezig zijn, laat staan dat die genen die polls invullen. De meeste invullers zijn nogal gekleurd, hebben in het algemeen altijd wat te zeiken op het nieuws. Want is allemaal de schuld van: .... (Vul maar in). Bij ons in de straat rijden ze altijd te hard en dat zeurt zo de hele dag zo door.
Ik ben in 2008 van een klein dorp in de Betuwe (Eck en Wiel) naar Tiel verhuist.
Sindsdien vier ik altijd oud en nieuw samen met Jawe, eerst in Ede later in Veenendaal. Ik sta elk oud en nieuw te kijken wat er allemaal de lucht in gaat en onderweg naar mijn ouders, want daar slaap ik na oud en nieuw altijd, stop ik regelmatig om naar de skylines te kijken van de andere dorpen en steden.
Wat er allemaal de lucht in gaat en zelfs nadat we/ik ons vuurwerk hebben afgestoken, ik blijf mijzelf op een positieve manier verbazen.
Men (de pers) wilt men zo graag in een keurslijf sturen.
Ik heb er mijzelf zo over verbaast.
Als liefhebber van gabber/hardcore/terror zou ik eind jaren 90 ook een neonazi moeten zijn.
Omdat ik (wij) een vuurwerkliefhebber zijn, blazen we alle bushokjes, verkeersborgen, enz. op en we gooien vuurwerk naar hulpverleners.
En ik ben een boze witte Nederlander en nou ben ik een witte boze Nederland met een dikke pens, nou dat zijn helemaal extreem rechtse stemmers.
Zo dat was mijn azijntje voor vandaag. Die Straffe Hendrik die naast mij staat, smaakt een stuk beter.