• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Het CAT1 verhaal is gewoon geweldig...de "normale" en vuurwerkhatende burger denkt dat AL het vuurwerk straks verboden is.
Hierdoor gaan er natuurlijk zoveel meldingen bij de politie komen,want de buurvrouw ziet mij vuurwerk afsteken (cat1) en die belt de politie,politie word gek van de vele meldingen en gaat nergens meer op af.
Zodoende kunnen we dus gewoon blijven afsteken wat we willen:p

Hahaha.....daar had ik eigenlijk niet eens aan gedacht ja. We kunnen ze helemaal gek maken met Cat F1 een jaar lang en als we dan ietwat vroegtijdig (september of zo) Cat F2 de lucht inschieten dan komt die politie niet meer....We kunnen ze natuurlijk behoorlijk gek maken denk ik. Net zo lang tot ze niet meer op alles reageren en dan F2 afsteken.

Hahaha.....daar had ik eigenlijk niet eens aan gedacht ja. We kunnen ze helemaal gek maken met Cat F1 een jaar lang en als we dan ietwat vroegtijdig (september of zo) Cat F2 de lucht inschieten dan komt die politie niet meer....We kunnen ze natuurlijk behoorlijk gek maken denk ik. Net zo lang tot ze niet meer op alles reageren en dan F2 afsteken.
Dit is wel wat er gaat gebeuren denk ik, heerlijk!! Let maar eens op als het over Cat F1 gaat in de media, ze komen nooit verder dan sterretjes en trektouwtjes. Niemand weet straks dat kleine fonteintjes en knetterzooi ook nog is toegestaan...

Dit is wel wat er gaat gebeuren denk ik, heerlijk!! Let maar eens op als het over Cat F1 gaat in de media, ze komen nooit verder dan sterretjes en trektouwtjes. Niemand weet straks dat kleine fonteintjes en knetterzooi ook nog is toegestaan...
cat 1 in coronatijd was behelpen, maar er zat nog wel bevredigend spul tussen, m’n van Funke en original. Inmiddels zijn luchthuilers en grondbloemen verboden. Wat overblijft zijn gedevalueerde ratellinten en fonteintjes die max 60cm hoog komen. Wie gaat dat überhaupt afsteken.?

Ik denk dat heel NL aan de Carbid gaat.

Het Amandement daarover is aangenomen en dus maakt dat nu deel uit van het wetsvoorstel, gedragen door de gehele Tweede Kamer. Dus de VVD kán dat niet meer laten vallen, de initiatiefnemers moeten dit nu meenemen in het hele proces voor de tot standkoming van de nieuwe wet. Dat is ook waarom Van der Plas zo positief blijft en in haar video van gisteravond ook aangaf dat ze er nog niet van overtuigd is dat het verbod er ook echt gaat komen. Het moet immers ook nog door de Eerste Kamer.
Ik begreep dat pvv,bbb,ja21,fvd,vvd een forse meerderheid heeft in de eerste kamer. Kan nog in ons voordeel werken.

Reken maar dat ik die haters helemaal dol maak. Komend oud en nieuw maak ze tureluurs met cat1, kunnen ze alvast wennen. Heb nooit cat1 vuurwerk gehad, maar op oudjaarsdag ga ik helemaal los ermee. Laat ze maar lekker wennen eraan het kan gewoon niet anders. Want inderdaad wat iemand al aangaf, er zit verdomd mooi spul tussen bij het zien van sommige videotjes. Ookal mag het nog dit jaar, cat1 komt er ook bij om ze te laten wennen.

Ik begreep dat pvv,bbb,ja21,fvd,vvd een forse meerderheid heeft in de eerste kamer. Kan nog in ons voordeel werken.
Las bij de nos dat ze het verbod zullen steunen in de eerste kamer helaas. Bron nos over eerste kamer. Iemand vertelde mij dit al voor het voorstel was aangenomen. De eerste kamer gaat ons mogelijk ook niet redden.

Nu de Tweede Kamer het wetsvoorstel heeft aangenomen, moet ook de Eerste Kamer zich er nog over uitspreken. Het is nu al duidelijk dat daar een meerderheid is voor het algeheel vuurwerkverbod.

Reken maar dat ik die haters helemaal dol maak. Komend oud en nieuw maak ze tureluurs met cat1, kunnen ze alvast wennen. Heb nooit cat1 vuurwerk gehad, maar op oudjaarsdag ga ik helemaal los ermee. Laat ze maar lekker wennen eraan het kan gewoon niet anders. Want inderdaad wat iemand al aangaf, er zit verdomd mooi spul tussen bij het zien van sommige videotjes. Ookal mag het nog dit jaar, cat1 komt er ook bij om ze te laten wennen.
Ik word er ook heel onredelijk van. Ik zag Funke Cat F1 (wel uit 2021) maar dat was prima irritatiemateriaal met fluiters en knetterballen etc. Echt de hele week voor oud en nieuw iedere dag in de avond lekker stoken. En overdag ook.

Ik word er ook heel onredelijk van. Ik zag Funke Cat F1 (wel uit 2021) maar dat was prima irritatiemateriaal met fluiters en knetterballen etc. Echt de hele week voor oud en nieuw iedere dag in de avond lekker stoken. En overdag ook.
Heb me voorgenomen om het in jaren 90 vorm te vieren. Verwacht zelf dat er wel een soort van gedoogbeleid kom uiteindelijk mede door het cat1 spul. Koop gewoon wat mooie F2 fonteinen, en combineer het met F1 spul en pakketten van fonteinen. Het is ook gewoon onredelijk dat hele verbod. Overdag stoken inderdaad en in de avond, ik denk dat er wel leuke oud en nieuwtjes te maken zijn. De rest is even koffiedik kijken hoe ik het oplos met losse cakes.

Ik zie dit wel voor me als goed compromis. Dit is het compromis dat men in Hawaii heeft gesloten.....Let wel: al het vuurwerk is daar sinds 2014 meen ik illegaal. En zo ziet het er nu uit:
Hawaii oud en nieuw met verbod hahaha
Ik sprak iemand uit Ierland per toeval. Reageerde op Facebook op een nieuwsitem. En hij vertelde dat daar sinds 2006 een verbod was. Eerste wat hij zei the dutch gouvernement are stupid, they don't no what they doing. En sloot af here in Ireland is more illegal fireworks than ever, and they buy it in the UK or they shipping it. Dat laatste drukte mij op het hart want wij hebben België en Duitsland nog. Hawaii en Ierland hebben 1 ding gemeen kunnen het beide niet handhaven en hier waarschijnlijk ook niet.

Helaas niet mike, binnen de 1e kamer is 47 zetels voor een verbod en 28 zetels tegen een verbod 😫👎

En op de VVD kan je ook niet vanuit gaan want dat bestaat uit de oude garde van de VVD en een oogarts

cat 1 in coronatijd was behelpen, maar er zat nog wel bevredigend spul tussen, m’n van Funke en original. Inmiddels zijn luchthuilers en grondbloemen verboden. Wat overblijft zijn gedevalueerde ratellinten en fonteintjes die max 60cm hoog komen. Wie gaat dat überhaupt afsteken.?

Ik denk dat heel NL aan de Carbid gaat.
F1 is gewoon rotzooi, carbid gaan we hier ook doen voor de haters. Daarnaast een gaskanon

Idd F1 is niet meer wat het geweest is. Het is ook niet mijn ding. Maar als je hiermee de vuurwerkhaters flink kan irriteren door het jaar heen en met Oud & Nieuw haal ik daar toch wel wat genoegdoening uit. Ik zie de discussies al voor me. Ja maar buurman F1 vuurwerk mag je nog wel het hele jaar door afsteken. U was er niet van op de hoogte? Dat vermoeden had ik al. :yes:

Idd F1 is niet meer wat het geweest is. Het is ook niet mijn ding. Maar als je hiermee de vuurwerkhaters flink kan irriteren door het jaar heen en met Oud & Nieuw haal ik daar toch wel wat genoegdoening uit. Ik zie de discussies al voor me. Ja maar buurman F1 vuurwerk mag je nog wel het hele jaar door afsteken. U was er niet van op de hoogte? Dat vermoeden had ik al. :yes:
F1 is grappig voor de kids en als je bijvoorbeeld wat knetterlonten aan elkaar bindt. Voor de rest geeft het weinig voldoening.

Hier nooit meer Cat1, hooguit voor mijn kleinkinderen, maar zelf begin ik daar nooit meer aan. Had het eerste Corona jaar wat gekocht, al voor de kerst, maar ben toen uit ellende toch maar 2e kerstdag naar België gereden, wat een prutzooi dat Cat1.

F1 is leuk voor algehele december voorpret. Denk dat ik in december elke dag wel wat F1 de lucht "in schiet". Het ruikt hetzelfde als F2, het lontje sist hetzelfde. Kortom, heerlijk voorpret spul.

Maar als F1 alles is... Oef....

En ook poten kunnen vuurwerk afsteken hoor, en daarna gas op de lolly :applause:

Mijn zoontje van 4 kan zich anders (onder toezicht) prima vermaken met f1.
Tis wel eeuwig zonde dat ze gedowngrade hebben. Effect binnen straal 60cm dacht ik. Tja, dat is voor ONS natuurlijk een stuk minder interessant.

(Al kan ik stiekem van een bengalenparty nog best genieten)

Back
Bovenaan