• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Gelatenheid, dat is wat ik nu voel. Ik probeer erin te berusten, zo goed en zo kwaad als dat kan.

Het voelt alsof de overheid, die er voor de burger, en dus ook voor mij zou moeten zijn, mij finaal in de steek heeft gelaten. Waar gaat het heen met dit land? Ik voel me steeds meer vreemdeling in eigen land. We zijn in de kou gezet alsof we elk jaar deelnamen aan criminele activiteiten. En dat alles op basis van leugens, eigengewin, framing en valse berichtgeving. Dit voelt alsof mij als persoon onrecht aangedaan wordt. En onrecht kan ik heel slecht tegen. Misschien doet dat nog wel meer pijn dan het besef dat ik misschien wel nooit meer legaal een lontje aan mag steken.

Hoe gaat de jaarwisseling er in het vervolg uitzien? Net zoals de meesten verwacht ik meer onrust, gewonden en schade. Ach, laat ik daar maar geen mening over hebben, dat is nog wel het beste…

Hoe verder, ik weet het niet. We zien wel. Komt tijd, komt raad. Iets in mij weigert om me er bij neer te leggen, het gevoel dat velen ongetwijfeld ook hebben. Maar of dat verstandig is? Mijn huis, mijn werk, mijn verdere leven wil ik niet kwijtraken door een lontje. Voorlopig blijft het dus een strijd tussen gevoel, emotie en verstand.
+1

Gelatenheid, dat is wat ik nu voel. Ik probeer erin te berusten, zo goed en zo kwaad als dat kan.

Het voelt alsof de overheid, die er voor de burger, en dus ook voor mij zou moeten zijn, mij finaal in de steek heeft gelaten. Waar gaat het heen met dit land? Ik voel me steeds meer vreemdeling in eigen land. We zijn in de kou gezet alsof we elk jaar deelnamen aan criminele activiteiten. En dat alles op basis van leugens, eigengewin, framing en valse berichtgeving. Dit voelt alsof mij als persoon onrecht aangedaan wordt. En onrecht kan ik heel slecht tegen. Misschien doet dat nog wel meer pijn dan het besef dat ik misschien wel nooit meer legaal een lontje aan mag steken.

Hoe gaat de jaarwisseling er in het vervolg uitzien? Net zoals de meesten verwacht ik meer onrust, gewonden en schade. Ach, laat ik daar maar geen mening over hebben, dat is nog wel het beste…

Hoe verder, ik weet het niet. We zien wel. Komt tijd, komt raad. Iets in mij weigert om me er bij neer te leggen, het gevoel dat velen ongetwijfeld ook hebben. Maar of dat verstandig is? Mijn huis, mijn werk, mijn verdere leven wil ik niet kwijtraken door een lontje. Voorlopig blijft het dus een strijd tussen gevoel, emotie en verstand.
Probeer een kort lontje te voorkomen.😬

Hoe erg ook, dat tuig is ergens wel de hoop. Namelijk als het na het verbod nog veel erger wordt. Dat echt de pleuris uitbreekt. Ik gun het niemand, ook politie niet, maar als een verbod volstrekt averechts werkt dan kan men nog op de schreden terug keren. Maar meestal is het devies: meer en zwaarder straffen, dan nog meer en nog meer en het werkt NOOIT.
Zal geen winkelier op wachten gok ik. Die hebben hier speciale bunkers voor die dan voor andere doeleinden gebruikt gaan/ moeten worden om nog wat t verdienen met andere 'bijzaken'.

Slecht gedrag wordt beloont (iets met voldoening) tip van flip🙈.
Oja aanvulling moet ik eem de bij zetten, doe dit niet doe dit uberhaupt niet.🫣

Als het kabinet nou valt over dat gezeik met die lintjes... Dan worden een hoop dingen controversieel verklaard en worden die wetten niet aangenomen en over de verkiezingen heen getild. Laatste sprankje hoop...

Als het kabinet nou valt over dat gezeik met die lintjes... Dan worden een hoop dingen controversieel verklaard en worden die wetten niet aangenomen en over de verkiezingen heen getild. Laatste sprankje hoop...
Het kabinet laten vallen? Van mij mogen ze nu nog worden afgezet. Een bezem erdoor want ze blèren over alles en nog wat en vervolgens maken ze een puinhoop van Nederland. Tijd dat er echte regeerders gaan zitten al is dit een utopie. Maar wat er nu zit kan zo niet langer meer. En als het even kan minder politieke partijen i.p.v teveel(splinter)partijen.

Ik boek van het geld dat ik overhou eindelijk eens een weekendje 'jaarwisseling in grote stad in het westen'. Wat fantastisch dat na al die jaren de komende jaarwisseling er eindelijk, geen cobra, geen shell en vooral geen geweld (tegen handhavers) en brandstichting meer in de grote steden is!

Immers, de grote hoge heren van ons landelijk politieapparaat hebben ons plechtig beloofd dat bij een verbod goed te handhaven valt!

De hemel zij dank!

En nu wil ik potverdomme op 1 januari ook geen enkel bericht over ME- inzet oid meer lezen! Begrepen hoge omes vd politie!.

Hoewel we allemaal moeten gaan zien hoe en wanneer ze iets doorvoeren, is het bericht helder voor de korte termijn. Wat een raar idee, vaak benoemd, maar het is plots realistisch. Er is gewoon geen alternatief, het toeleven naar die dagen van het jaar, het zijn de mooiste dagen met als kers op de taart het afsteekmoment.

Als het dan toch zover komt, laat ze de ondernemers in de branche dan ook fors compenseren, niet het lullige omzet bedrag, ook de onnodige investeringen e.a. moeten ze compenseren.

We zijn alweer flink genaaid.
Dit gaat in tegen alle beloftes die voorheen gemaakt werden.

Het lost niets op. Illegale overlast is al illegaal.

Nu gaan ze ook nog inzetten op een effectieve handhaving.
Dat is dus een burgeroorlog op 31/12.

Ik hoop dat de dames en heren politici beseffen hoe onrechtvaardig dit aanvoelt voor de goede freaks.
Bij velen kookt hun bloed.

Godverd... ik had mijn collectie al grotendeels klaar en besteld..... en nu....

Afwachten wat er besloten wordt....
Uitloopjaar? Niet? Ik ben er ziek van.

Beslissingen van een kabinet van onvermogen laten de goede onder de kwaden lijden. Ook ik ben 52 jaar en sinds dat ik klein was heb ik genoten van vuurwerk in alle soorten en maten. En nu letterlijk een zwart gat?

Als t meezit nog één ronde zoals t hoort in de straat en anders vakantie waar t nog wel mag....

T voelt Kudt!!!

Laatst bewerkt:
Ik voel verdriet, slapen kan ik niet.
Ik voel een sterk gevoel van onrecht. Het onrecht want de leugens winnen het van de waarheid.
Binnenkort ben je een crimineel als je een (f2) fontein afsteekt met je kinderen.
Ik voel me boos. Ik wil van me laten horen en vechten voor de traditie. Maar…
Ik voel me ook klein. Wat kan ik nu nog beginnen tegen deze bizarre beslissing?

Ik voel me machteloos. Mijn twee jongens van 2 en 4 zullen nooit het plezier van vuurwerk ervaren zoals ik dat ooit deed. Met de blaren op de duimen weer even naar binnen voor een krentenbol en om de rugzak weer vol te laden met de classics.
Ik voel verdriet, slapen kan ik niet.

Tja, waar moet ik beginnen. No overheerst zeker het gevoel van onrecht en kwaadheid. Hoe kunnen ze in Den Haag tot deze beslissing komen. De problemen spelen zich in de Randstad af, door een 'kleine' groep die het weet te verpesten voor miljoenen mensen die er een geweldig feest van maken. Onbegrijpelijk dat ze dat niet aan weten te pakken en voor de makkelijkste weg kiezen. De hobby zal voor mij nooit ophouden door de tripjes naar het buitenland, maar hoe we oud en nieuw gaan vieren moeten we nog eens bekijken, wellicht tog een keer een huisje ergens huren ofzo. Wat een ellende, niet te bevatten dit, wat een kut gevoel!

Back
Bovenaan