BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Ja het is lastig om de realiteit onder ogen te zien, ik heb die ervaring anders wel. Wellicht is het afhankelijk van waar je woonachtig bent.

Ze deed racistische uitspraken, net zo min geldig als in 40-45 richting Joodse mensen, net zo min gerechtvaardigt anno nu richting moslims, Marokkanen of anderen met een andere cultuur of achtergrond. Daar is ze volkomen terecht voor veroordeeld.

Geloof me, die vernieling is al veel eerder in gang gezet. Maar is inderdaad in de afgelopen 12 jaar op veel vlakken nou niet echt verbeterd.
Eigenlijk slaapt de politiek al vanaf ca 1946 en hadden met een beetje visie en intellect HEEL veel van de huidige problemen grotendeels kunnen worden voorkomen. En in de tussentijd heeft vanalles op het pluche gezeten, zowel links, midden als rechts...

Maar goed, ik wil er ook weer geen politiek forum van maken 🫣

Dus het "vroeger was alles beter" komt uit monden die dat vroeger nooit hebben meegemaakt? Beetje geklets dus. We hebben geen subjectiviteit nodig hoor. Vroeger, toen het nog linkser was en de rijken nog eens belasting betaalden en de huizenmarkt niet aan de rijksen was overgeleverd door VVD en co, kostte een huis gemiddeld 48K euro en was het modale inkomen 15K. Nu kost een huis gemiddeld 460K en is het modale inkomen 41K bruto. Dus van 3 keer jaarsalaris naar 11 keer jaarsalaris (!!!!)
Daar heb je alvast een deel waarom het in dit land (maar zeker ook elders waar rechts zijn zin heeft gekregen en de rijken van alles voorziet en afneemt van de armen) zoveel slechter gaat. Dat heeft niks met allochtonen te maken, of buitenlanders maar alles met neoliberalen die alles van je afpakken en je fijn druk laten maken via media (die ze ook bezitten) over allerlei randzaken.
We bezitten met zijn de controle kwijt over onze huizen, over onze media, over ons geld, over de politiek en over de macht. Allemaal doorgesluisd (en versterkt tijdens corona ook nog eens) naar de allerrijksten die zich een deuk lachen hoe iedereen lekker stemt op partijen die deze trend verder bestendigen en de schijnwerpers op....andere mensen laten schijnen. Echt we trappen er keer op keer met ogen open in en ook nog in d bewering dat dit door links komt en media links zouden zijn. Blijf lekker rechts stemmen en help het volk nog verder de vernieling in zou ik zeggen, laat je belazeren en leegroven door de rijksten en wordt boos op de medeslachtoffers uit een ander deel van de "onderlaag"....Zo slim allemaal.

Ze deed racistische uitspraken, net zo min geldig als in 40-45 richting Joodse mensen, net zo min gerechtvaardigt anno nu richting moslims, Marokkanen of anderen met een andere cultuur of achtergrond. Daar is ze volkomen terecht voor veroordeeld.
Pfhh man waarom betrek je alle reacties die er hier gepost worden gelijk naar de racisme kant? Wat is er jouw aangedaan waarom je zo naar mijn idee zo heftig reageert, rechts stemmen is ook een keuze hé en ja net zoals op links heb je ook op rechts extreme ideeën en politici, maar rechts of links stemmen zegt niet automatisch dat je die extreme gedachtes deelt of het ermee eens bent aan beide zijden is er ook een "midden" toch, leven en laten leven?? En ja ben ook ziek van het kapitalisme én van een woning die je hier vroeger voor 70 duizend gulden kocht die nu voor bijna 5 ton in euro's wordt verkocht terwijl het ook nog eens 10 jaar geleden sociale huurwoningen waren, daar hebben we naar gekeken en laten gebeuren met het hele land

Laatst bewerkt:
Ja want die zaten overal in de regering, die hadden zoveel macht etcetc. Vooral in Nederland, waar Groenlinks (eerder Groenrechts) echt lang regeerde....toch. Of in Engeland...of...Frankrijk....of dan...eh...Spanje.....Italie....eh...eh....Dat linkse poolse gebeuren....Of nee.....Orban...oh nee die was ooit links maar is nu ook engrechts of...eh..eh...eg het maar!
Heb je wel eens in de gemeentes gekeken? Welk regime zwaait er in Adam? wat voor burgemeester zit daar?

Het probleem is hier ook op het forum zichtbaar. Mensen die zich te veel op links of op rechts afgeven.

Terwijl @GMP het prima verwoord heeft. Links, rechts, centrum of voor mij part op zijn kop.
Feit is dat de politiek al minimaal 30 jaar een gebrek aan lange termijn visie heeft.

De hele vrije markt economie was van te voren al duidelijk dat dit niet werkt.
Winst op winst op winst want we moeten economisch groeien is leuk, maar ooit bereik je een plafond.
Helaas is daar nooit op vooruit geanticipeerd.

Precies. Toen hadden we nog een wet dat je je vrouw en kinderen gewoon mocht slaan met een stok, zolang die maar niet dikker was dan je duim...ja daar komt het woord duimstok vandaan :d
Teveel boondock Saints gekeken 😂
Jammer dat het hier uitmond in een politiek links/rechts discussie. Het gaat hier om het vuurwerkverbod. Ik weet niet wat jullie gaan doen, maar ik denk dat ik dit jaar niet 1, maar 2 shows ga schieten. En ik denk dat ik een beetje voorraad ga aanleggen. Ze kunnen 'm krijgen.

Ff offtopic: Dit geeft weer eens aan wat voor een hufters het zijn. Stuk tekst uit een artikel waarbij meerdere automobilisten de voetgangers in/uitgang pakken en vast komen te zitten bij een parkeergarage in Nijmegen:

Bij wethouder John Brom en burgemeester Hubert Bruls zijn de problemen niet bekend. ,,Die parkeergarage is er al 28 jaar en de vraag is of er zoveel incidenten zijn geweest”, volgens Bruls. ,,We gaan er eerst eens heel rustig naar kijken. Het kan natuurlijk zijn dat sommige mensen niet zo goed kunnen zien en daar hebben we opticiens voor.”

Ff offtopic: Dit geeft weer eens aan wat voor een hufters het zijn. Stuk tekst uit een artikel waarbij meerdere automobilisten de voetgangers in/uitgang pakken en vast komen te zitten bij een parkeergarage in Nijmegen:

Bij wethouder John Brom en burgemeester Hubert Bruls zijn de problemen niet bekend. ,,Die parkeergarage is er al 28 jaar en de vraag is of er zoveel incidenten zijn geweest”, volgens Bruls. ,,We gaan er eerst eens heel rustig naar kijken. Het kan natuurlijk zijn dat sommige mensen niet zo goed kunnen zien en daar hebben we opticiens voor.”
Tja typische Bruls teksten....

Burgemeester teksten ook; gemeenten krijgen zo bizar weinig budget van de landelijke overheid dat ze geen cent kunnen en willen uitgeven aan plaatselijke veranderingen tenzij dat dat weer geld in het laadje brengt. Veiligheid? Verkeershufters? Wtf koop zelf ff een bril!

Het probleem is hier ook op het forum zichtbaar. Mensen die zich te veel op links of op rechts afgeven.

Terwijl @GMP het prima verwoord heeft. Links, rechts, centrum of voor mij part op zijn kop.
Feit is dat de politiek al minimaal 30 jaar een gebrek aan lange termijn visie heeft.

De hele vrije markt economie was van te voren al duidelijk dat dit niet werkt.
Winst op winst op winst want we moeten economisch groeien is leuk, maar ooit bereik je een plafond.
Helaas is daar nooit op vooruit geanticipeerd.
Tja de uitdrukking is; regeren is vooruitzien. Juist daar is regelmatig een fors gebrek aan. Dat komt enerzijds door ons systeem waar we om de 4 jaar wisselen van kamersamenstelling. Door steeds meer verdeeldheid/polarisatie duurt formeren onnodig lang en gooi je praktisch gezien het eerste jaar al in de prullenbak. Daarna kun je 2 jaar beleid uitvoeren, met forse tegenwerking door oppositie. Vaak resulterend in compromisbeleid waar niemand ècht blij mee is (of zelfs ècht functioneel is). Daarna volgt een jaar van uitstel (en mooie woorden, zonder daden - want dat levert stemmen op), want niemand wil z'n vingers branden aan impopulaire maatregelen - want dat kost misschien stemmen.
En mede door deze 4-jaarlijkse cyclus, als ze dat al volmaken, is er zelden of nooit een langetermijn visie en langetermijn beleid waar men zich ook aan houdt/blijft houden. (Zien we overigen in Amerika ook, wat de ene president in gang zet, draait de volgende terug, etc).

Maar goed, dat is nog niet eens hetgeen ik bedoelde met de periode vanaf 1946. Maar kan me voorstellen dat het merendeel niet op m'n uiteenzetting zit te wachten.

Nog een korte reactie op de opmerking vroeger was alles beter; daar klopt geen hout van. Sommige dingen wellicht, het merendeel niet. De uiteenzetting over kosten gaat mank, omdat je inflatie/loonsverhoging, maar ook levensstandaard e.d. buiten beschouwing laat. Mijn ouders kochten nog een zak snoep voor een cent. In mijn jeugd kostte 1 schuimblok een dubbeltje. Maar mijn ouders hadden geen salaris van pakweg 2000€ (sterker nog, de euro was er nog niet eens, dat terzijde). Het heeft pas zin te vergelijken, als je die cent afzet als percentage van het inkomen van toen en dat vergelijkt met een cent van nu, afgezet tegen een inkomen van nu. Laat onverlet dat ik het met je eens ben, dat wonen voor starters momenteel onmogelijk gemaakt wordt... en daar kleven HEEL veel oorzaken aan vast.

Ja het is lastig om de realiteit onder ogen te zien, ik heb die ervaring anders wel. Wellicht is het afhankelijk van waar je woonachtig bent.

Vind dat Jorginho wel een punt heeft hoor. In gemeentes zoals Urk is het percentage aan inwoners met een migratieachtergrond zeer laag (5,6% op 22000 inwoners afgerond, aldus Wiki) en daar waren afgelopen jaren toch best wat problemen met vuurwerkmisbruik.

Kun jij met zekerheid stellen dat elk incident daar over de jaren heen uitsluitend door deze personen is begaan? Dacht het niet. Zo zijn er nog meer steden en dorpen in Nederland waar de kans op vuurwerkmisbruik door inwoners met een migratieachtergrond bijster klein is.

In de grote steden is het echter wel zo dat inwoners met een migratieachtergrond de boventoon lijken te voeren met vuurwerkmisbruik. Al heb ik van alles voorbij zien komen en bezigen niet uitsluitend zij zich hiermee.

Het is goed dat deze vrouw een verbale strijd voert tegen onwaarheden aangaande het vuurwerk. Echter, vanaf het moment dat zij mensen met een migratieachtergrond aanhaalde, ging ze net zo hard de fout in als die kerel die daarna aan het woord kwam en met grotendeels allemaal onwaarlijke clichés strooide.

Back
Bovenaan