Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Allemaal herinneren we ons het moment dat we voor het eerst vuurwerk mochten kopen, nog als de dag van gisteren. Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk? Plaats het hier! Als je daarvan nog foto's hebt, bijvoorbeeld van het vuurwerk of de showroom, vergeet die dan niet te plaatsen.

Dat was altijd bij Bonhof Fietsenwinkel Maarssen. Zelfs nog de folders van liggen '95. Dagelijks langs fietsen om te kijken of de vitrine alweer stond. Mooie tijden!

Dat was in 1989 bij IJzerwarenhandel Nauta in Kollum. Ik kocht voor 25 gulden aan Schuurmansvuurwerk. Astronauten met grijslont, Romeinse kaarsen, grondbloemen en Up Up Game babypijlen. Pronkstuk van de avond was een Apollopijl.
In hetzelfde jaar kocht ik ook BKV vuurwerk bij geschenkenhuis Buist in Buitenpost. Vooral Thunderbomb kanonslagen. Mooie tijden.....

Geen idee meer wanneer dat was maar de eerste voorbestelling middels een bestellijst was destijds bij Leenaarts, een meubelwinkel in Oosterhout. Losse verkoop was bij een kleine drogist, geen idee meer hoe die heette. Een vitrine met glas waar het kleine spul in lag, de knallers kon je nog in kleine pakjes kopen en sommige zelfs los. Verder hing er nog zo'n bord aan de wand met diverse vuurpijltjes, romeinse kaarsen en de fonteinen/zwermpotten uit die tijd. Heerlijk als ik aan die tijd terugdenk, dan komen ook de herinnering boven van de echte koude winterse omstandigheden, stoken vanaf 10 uur in de ochtend en dan gingen er heel wat knallers en babypijltjes doorheen.

Dat moet Camping Oost in Enschede zijn geweest, en niet veel later kwam daar Haarman Vuurwerk bij. Beide prachtige winkels waar ik zeer goede herinneringen aan heb.

Rob's rijwielshop in Harderwijk, voornamelijk Diamond Collection. Later Boonen fietsen (Crown) en Hamstra in Ermelo. Die hadden oa Lidu.

Mooie tijden, eerst met vader en later met m'n broertje op het fietsje alle winkels in de stad en omgeving langs, al was het alleen om te staren naar dummies.

Bij een fietsenwinkel op een hoek op winkelcentrum keizerswaard in Rotterdam
Il was een jaartje of 14 en dan met mn vriendjes aan mensen die in de etalage stonden te kijken of ze ook iets voor ons wilde kopen met wat guldens en riksen in onze hand.
Zo kwam ik aan mn eerste rotjes.
Heb het nu over rond 1985...

Mooie tijd 😘

Lachen dit!

Mijn eerste zaak was Harrys vuurwerkhal in Kampen, nog aan de Ambachtstraat. Zij hadden het spul van Hardix. Na een paar jaar van wondertollen, astronauten en babypijlen kocht ik voor 20-25 gulden de 'wave'. Ik zou hem nu nooit meer kopen (bestaat uiteraard ook niet meer) voor dat geld, maar ik heb de hele avond er naar uit gekeken en geweldig genoten.

10 sloffen astronauten en 4 sloffen fluitpijlen bij (tuincentrum) Brinkman Vuurwerk in Spijk (bij Gorinchem). Hadden zo’n folder met rood wit papier, waarvan de bestellijst enkele weken eerder moest worden ingeleverd. Vanaf dat moment in de wolken. Was qua gevoel vergelijkbaar met eerste verliefdheid.

De eerste keer dat ik alleen wat kocht was toen ik 16 was bij Vuurwerkdiscount(Rubro) in Vriezenveen. Voor een foto wat ik destijds o.a. gekocht had moet ik eens in het archief duiken. Wellicht leuk om in de komende maanden nog eens te doen.

Volp ijzerwaren in Utrecht begin jaren 80 (winkel bestaat niet meer). Met mn vader de eerste moon travellers, grondbloemen, kanonslagen en ander klein spul gehaald. Prachtige tijden waren dat.

Had ik maar een tijdmachine.

Laatst bewerkt:
Busscher Vuurwerk in Hengelo, deze winkel zat altijd op 3 minuten lopen van mijn ouders huis .

Weken voor oud&nieuw altijd van die rookbommetjes ( gekleurde crepe ) en trektouwtjes halen hier met mijn vader, leuke herinneringen hieraan .

Ik kom hier elk jaar weer opnieuw puur voor de sfeer, en plaats elk jaar wel een kleine bestelling hier .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan