Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wesdijk vuurwerk in Barendrecht. Moest je bij het warenhuis het bestelformulier inleveren, ophalen was (en is) aan een dijkje. Was zo'n 1 A4 bestellijst. Eerste paar jaar ging dat echt om een gulden of 15 ofzo, wat astronauten en babypijltjes. Wondertolletjes, 3 kleurenfonteintjes, Bengaals vuur enz.
Bij het warenhuis stonden een paar dummy's en op een klein 37cm tvtje werden dan productvideos getoond.

Dat is Siro geweest in Uitgeest
Rugtassen vol leuks en dagen plezier.
Dit jaar voor het eerst in pff zeker 15 jaar daar weer naar toe terug voor hoe toevallig, ook jeugdsentiment nieuwe oude pakketje van red lantern.

Van siro ben ik later overgestapt naar vuurwerk-beverwijk vanwege de diamond collection.

Maar erg leuk om dit jaar ook weer terug te gaan naar vroeger.

Dat zal zijn bij een klein winkeltje in Herveld, een tractor en tuin winkel. Hadden een assortiment van GBV waar ik mijn rotjes en thunderkings haalde :biertje:

Vroeger ging ik altijd met mijn vader naar de Duitse supermarkten. Dat was echt het eerste. Waar ik voor het eerst zelf heen ging weet ik gewoon eerlijk gezegd niet meer. Waarschijnlijk hier bij de plaatselijke vuurwerk verkoper.

Zou ook niet meer weten waar ik dat voor het 1st zelf haalde,dat is vele jaren terug en 1 woonplaats terug.
Weet wel dat die verkopers die in mijn vorige woonplaats zaten,jaaarreeennnn terug, er geen van alle meer zijn,ik kom er namelijk nog wel is en ben dan af en toe op visite bij een familielid die er nog steeds woont.
Waar ik het allemaal ging halen na die verhuizing dat weet ik echter nog wel,dat is ook niet veel veranderd door de jaren heen :d

Mijn eerste twee winkels waren de Zevenklapper en Hornsveld in Hilversum. Kon niet wachten tot beide folders hier op de mat vielen!

Bij de lokale Groenrijk mijn eerste echte vuurwerk. Die verkochten toen Diamond collection en dus JNS schuurmans. Dat jaar een klein pakketje mogen bestellen.
Pas later mocht ik het kleine spul zoals grondbloemen en babypijltjes. Toen waren ze inmiddels overgestapt op Lesli.
Mijn allereerste kinder vuurwerk met lontjes bij de Halfords, die verkochten o.a. rookbommetjes. Dat was voor die tijd heel wat, cat1 zoals we dat nu kennen bestond niet. Er was 1 winkel die knetterballen verkocht, werd direct een halt toegeroepen door de Politie want dat mocht echt niet buiten de verkoopdagen.

Bij de toen plaatselijke dierenwinkel (Veldhuizen in Amerongen). Klein afhaalloketje. Bestaat al jaren niet meer. Mooie tijden.

Ik vermoed dat het in mijn geval tuincentrum Life en Garden was in Leidschendam. Vaak vierden we de jaarwisseling daar bij mijn opa en oma. Ik kan me nog goed herinneren hoe spannend het was als kind om de vlaggen en posters te volgen door heel het tuincentrum naar de vuurwerkbalie haha

Ik gok dat de eerste x bij vanveen vuurwerk was in Assen of de winkel (weet de naam niet meer) aan de P.J. Troelstralaan Assen destijds.

Rijwielhandel Marco's bikes in Schagen, astronautjes, romeinse kaarsen, jumping jacks, grondbloemen en uiteraard de baby pijltjes! Wat een tijden

De eerste winkel waar ik me vuurwerk haalde is kruidhof in Hendrik ido ambacht. Daarna bij Piet de vries in nieuw lekkerland. En intratuin Hendrik ido ambacht. En de laatste 9 jaar bij vuurwerk7kamp.

Voor mij was de smederij Looijen in Wageningen. Daar lagen de sloffen thunders en astronauten opgeslagen op de deel, bij binnenkomst links in een inbouw kast :)

De vuurpijlen stonden rechtop in tonnen.

Mijn eerste twee freak bestellingen waren bij Xena ede (met 20% korting) en De Haan in Genemuiden - waar de beste koop een karton China Night voor 35 euro was ( in een kooi) Verder Kocht ik veel bij Jaco vuurwerk in EDE - de proline was toen geweldig!

smederij Looijen wageningen.jpg

Dat was in 2001 bij Haitsma in Bleiswijk. Althans mijn vader is toen vuurwerk gaan halen voor mij. Ik was met de ijsclub namelijk op kamp tot en met 30 december. En aangezien de 31ste toen op een zondag viel was er geen verkoop dag. Van te voren mocht ik doorgeven wat ik wilde hebben. Op het lijstje stonden jumping jacks, de welbekende grondbloemen (als ze die verpakking nou nog eens terug zouden brengen) en babypijlen. De eerste twee was prima gelukt, maar de babypijlen had mijn vader niet goed begrepen. Ik was dan ook blij verrast dat ik een volwaardig pijlenpakket in mijn handen gedrukt kreeg. Ik vermoed dat dit of het Top Shot pakket of het Ruby Rocket pakket is geweest. We vierden dat jaar met de hele familie oud en nieuw en omdat mijn ouders zelf niet zoveel met vuurwerk hadden nam mijn oom mij onder zijn hoede. De opvoeding op dat gebied is goed gelukt kunnen we wel stellen. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik na twaalven (en nadat mijn oom zijn ratelbanden, cakes en pijlen erdoorheen gejaagd had) samen met mijn vader de pijlen af ging steken. Die sleurde mij zodra hij ook maar het idee had dat de pijl aan stond al de straat over. :bonk:Afijn, het jaar erop stond ik weer bij Haitsma. Dit keer met een voorbestelling met rotjes, babypijlen, grondbloemen en een tweetal cakes voor twaalf uur. Ik heb aardig wat jaren bij deze lokale dealer mijn inkopen gedaan. Tot ik AVP ontdekte en ook wat verder ging kijken. Zo kwam ik bijvoorbeeld bij Verbakel in Pijnacker terecht en later ook bij Zena.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan