Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de locale fietshandelaar om de hoek, rijwielhandel Mulder. Astronauten, wondertollen en babypijltjes waren de standaard uitrusting.

Bij Bloem Berghem en de Boerenbond hier in de buurt. De eerste winkel bestaat sinds afgelopen mei helaas niet meer (eigenaar met pensioen/gezondheidsredenen) en de Boerenbond verkoopt al enkele jaren geen vuurwerk meer. Dus dat is inmiddels werkelijk nostalgie geworden.

Bij Sporthuis Lammerts van Bueren. In de jaren 70 gevestigd op de Roelantdreef Grootwinkelcentrum Utrecht Overvecht. Onder begeleiding van mijn vader en een oom kocht ik toen mijn eerste vuurwerk dat bestond uit 6 Parachute pijlen en wat 70 klappers Lady Crackers.

Dat moet bij Groenhart of Cees v/d Linden in Purmerend geweest zijn. Kan ook nog een jaartje eerder zijn geweest, maar het zou kunnen dat het onderstaande bestelling betrof! Kwam ik een keer tegen tussen alle folders, heel blij dat dit bewaard is gebleven.

PS technisch gezien niet helemaal de winkel waar IK voor het eerst vuurwerk kocht (en het was ook voor mijn broer), dat was als 10 jarige nog niet mogelijk, dank pa! :thumbsup:

Bekijk bijlage 1801645
Groenhart en Vd Linden, goeie ouwe tijd.

Pfoe dat is een poosje terug. Mijn eerste vuurwerk gehaald bij X-Scooter in Veenendaal. Als jong jochie lekker neuzen in de folder met al dat mooie pro line spul, en dan samen met pa aan het einde van het jaar het vuurwerk ophalen. De spanning die je als kind vooraf had vergeet je nooit meer, gouden herinneringen

Voor mij was dat Veneboer in Hoogeveen. Ik weet nog dat ik als jochie altijd op de fiets naar de schutsstraat ging, om mij te vergapen aan hun gevulde etalage.

Mijn eerste vuurwerk kwam van Haarman, Bertus Workel en Camping Oost in Enschede, maar dat haalde mijn broer dan nog.

Jaar later zijn we naar Purmerend verhuisd en daar bestelden we altijd bij Cees vd Linden en later PCS. Bij PCS twee jaar op rij de hoofdprijs gewonnen met een diamond collection actie. Twee keer een 200 grams cake en jaar ervoor een sierpakketje.

Ik denk dat ik een jaar of 11 of 12 was. Zo'n 22 jaar geleden. Bij Vuurwerk Pap in Dordrecht. Rotjes, babypijlen fluit en knetter en grondbloemen. Ook is toen de "liefde" ontstaan voor de Happiness potjes. Die zitten elk jaar weer in de collectie.

Ik herinner me het nog goed: mijn moeder had voor zowel mij als mijn broer een tas met vuurwerk gehaald. Ze haat(te) vuurwerk. Dus best bijzonder. Mijn broer vond er ook niks aan en gaf de tas met inhoud aan mij.

Ongeveer 1987/1988. 11/12 jaar. Bestelling was rond de 40 gulden. Astronauten, babypijlen, paar raketten en aantal fonteinen.

Oh ja Bestelling was Duinkerken vuurwerk in Hollandscheveld😂

bij de Primera 6 jaar oud :p

Ze hadden toen de Diamond Collection.
Leuk toen de flashing diamonds, rookbommetjes, babypijltjes, bambi rotjes, broodjes astronauten etc.
Geloof dat het de wildwest 300 was (fluitcake) en de color pearl 96 die ik toen heftig vond.

Dat was bij een speelgoedzaak aan de Valdijk in Prinsenbeek, omstreeks 1980. Donderslag Extra en Astronauten van Schuurmans. Die kon je toen overigens nog per stuk kopen.

Dump van Herwijnen, Zoetermeer. Die inmiddels is overgenomen.

Waslucifers, bengaalse lucifers kon je altijd al wat eerder kopen. Naarmate ouder, werden dat astronauten, sierpakketjes in kokers en vuurpijltjes.

Poeeehhh ff graven, volgens mij was dat de Doeland in Woudenberg...fantastische tijd was dat. Daar verkochten ze ver voor O&N al rookbommen en knetterballen. Die groene plastic knetterballen en van die gipsen ballen waar echt veel rook uit kwam...

Mijn eerste twee winkels waren de Zevenklapper en Hornsveld in Hilversum. Kon niet wachten tot beide folders hier op de mat vielen!
Haha, Hornsveld ben ik ook veel geweest zeg! Zevenklapper ook, maar die was toen der tijd al echt behoorlijk duur.

Haha, Hornsveld ben ik ook veel geweest zeg! Zevenklapper ook, maar die was toen der tijd al echt behoorlijk duur.

Inderdaad Hornsveld, zat voor mij in de buurt. Dus kon altijd lopend mijn vuurwerk halen, wel jammer dat ie al jaren weg is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan