Big 19

post 80 en 140 en 238 vertellen verschillend....

naja gewoon zelf uitbroberen, ik ga zo wel (mocht de wind iets afnemen) de sunburst afsteken.

hopelijk volgen er duidelijke films

groeten

Heb vanochtend ook mijn gewonnen karton big19 en een besteld karton big19 opgehaald. Even gecontroleerd of er niet teveel dezelfde inzatten,maar het was goed Alle 2 de kartons 2x6.

Net een Pot (SunBurst) afgestoken (Rijkswijkse VH karton) Weet niet of er een verschil in zit met andere winkels..

Maar hij ging HARD! Boeket is van goed formaat zeker niet klein! (knalt net op de goede hoogte niet te laag en zeker niet hoog) CRACKLING was ECHT FEL! Over deze pot ben ik alleen maar positief.

Volgend jaar zeker 2 kartonnen! mits de prijs niet hoger is dan 150 per karton anders ken ik wel wat andere vergelijkbare kartonnen.

De overige 11 bewaar ik lekker voor oud en nieuw! Filmen doe ik maar volgen wel eind januari.

Oja het tempo vind ik goed, Ik ga er geen 2 tegelijk doen.

Voor de overige mensen ik zou er eerst 1 afsteken en mocht je het tempo te traag vinden dan kan je altijd per 2 schieten.

Shiet je meteen per 2 dan merk je weinig van het goede tempo van alleen 1 cake. Waardoor je per 2 blijft schieten of gewend bent per 2 waardoor je per 1 minder vind.

veel plezier ermee!!

groeten

Ik wil dit jaar 3 potten in een W shape schieten. Ik twijfel alleen wel of ik het onderstel schuin genoeg heb gemaakt.
Tips zijn welkom.
image.jpg
image.jpg

Oke, thanks! Dan ben ik bang dat de filmpjes in post 238 niet kloppen. Als ik post 241 moet geloven. Wat mij meer vertrouwen geeft omdat hij ze zelf heeft afgestoken.

Je hebt gelijk, dat filmpje komt overeen met

Odyssee: Leuke bak, je zou denken hij is minder als de rest, maar k vond hem juist goed.
761T-2 - Space Warp - Odyssee
1.peach red and lemon+green; 2.green glitter+purple peony; 3.white glitter +red peony

Dus, als post241 waar is, dan zouden Space Warp <--> Sun Burst omgewisseld moeten worden qua naam. De omschrijving "peach red and lemon green" klopt wel bij het filmpje namelijk.

Ben blij dat ik hier toch een karton van heb gekocht. Uiterlijk van de cakes ziet er erg goed uit en netjes afgewerkt, en wat eruit komt is helemaal mooi! Sommige gaven hier aan dat het tempo erg laag lag, zelf moet ik zeggen dat ik het niet echt storend vind. De boeketten zijn erg groot en vol en de burst is lekker hard! Moet wel zeggen dat de prijs van €25,- per cake wat aan de hoge kant is en ik deze alleen met kartonvoordeel zou kopen.

Je hebt gelijk, dat filmpje komt overeen met

Odyssee: Leuke bak, je zou denken hij is minder als de rest, maar k vond hem juist goed.
761T-2 - Space Warp - Odyssee
1.peach red and lemon+green; 2.green glitter+purple peony; 3.white glitter +red peony

Dus, als post241 waar is, dan zouden Space Warp <--> Sun Burst omgewisseld moeten worden qua naam. De omschrijving "peach red and lemon green" klopt wel bij het filmpje namelijk.

Gister heb ik zelf de Sunburst afgestoken dit is de 761T-6. (felle crackling)
Post 241 klopt niet dat is de: 761T-2 - Space Warp.

Ik ga er zelf vanuit dat post 238 klopt. Mijn schietvolgorde met de overige 11 heb ik daarop afgestemd.

Overigens zag ik net de: (volgens post 238)
Olympus: 1 van de betere!
761T-4 - Space Odysee - Olympus
1.gold glitter star+blue star,2.blue peony+silver palm pistil

Bij de buurman aan de overkant van de straat.. En ja hoor, Wederom een prachtige cake! De blauwe sterren gaan echt heel breed!!! Het tempo vond ik wel laag, gister bij mijn Sunburst was deze veel hoger, Ik denk dat ik dan geluk had. Alhoewel ik een lager tempo mooier vind bij sier. Maar iedereen heeft daar zijn eigen mening over.

Deze is toch wel 1 van de betere potten.
Goede knal flink boeket.
Had grotere en duurdere potten met een mindere knal en mindere boeketten.
Gelukkig had ik een karton big 19.
Volgend jaar weer dan een project proberen te maken

Ik vond het tempo vorig jaar laag waardoor ik ze per 3 schoot, ik zal eens kijken hoe deze nu is.

Ik zelf had aangegeven dat ik het tempo prima vond. Dit is ook wel zo in de vooravond. Alleen nu achteraf heb je inderdaad gelijk. Rond 00.10 stak ik de eerste af en was vrij saai tussen al het andere geweld. Dan 2 was wel: hmmmm oke kan nog wel. En dan per 3 en dat was wel fijn, lekker gevulde lucht gedurende de 20/25 sec met verschillende effecten. Meestal stak ik ook een zena shock syndrome erbij maar deze gaat te hoog en valt niet goed op.

Als tip voor de overige mensen die 1 of meerdere karton(nen) gaan kopen eind dit jaar, zeg ik steek ze minimaal per 3 af voor en goed resultaat. Verder dan 5 of 6 zou ik niet gaan want dan word het naar mijn idee te druk en te duur want dan is je halve karton al weg.. En je hebt er bijvoorbeeld maar 1 zoals ik.

Helaas niet scherp kunnen filmen, wel gedaan maar komt erg wazig over!!
Film hoeft ook niet want het zijn gewoon goede potten voor een goede prijs, mits een karton niet duurder is dan 150.

Sorry jongens, ik ben te druk geweest met het opbouwen van mijn show. Mijn informatie uit post #208 komt rechtstreeks van Wolff zelf. Ik ben dan ook benieuwd of deze informatie overeen komt met jullie bevindingen.

Verder heb ik 2,5 karton van opgestookt wat een bakken zijn dit! In de finale van mijn show heb ik 8 tegelijk, halverwege ontstoken. geeft een 15sec effect van 16! Big19 cakes. Oorverdovend! Filmpje komt later vandaag online.

Erg mooie en betaalbare cakes,effect komt niet te hoog dus het is erg groot als je eronder staat. Eigenlijk maar 1 cake gezien zie ik niet zo goed vond, met de crackling en palm effect. Rest TOP

Was weer geweldig, heerlijke combie gemaakt met de shock wave mooie grote uitwerkingen met lekker dreunen eroverheen, dan heeft de big19 al geen zachte bursts, maar deste mooier dat er dreunen tussen zitten die daar nog eens overheen gaan.

Wat heb ik ontzettend genoten van dit pakket zeg, geweldig.
Vind het enorme toppers die met een beetje korting erg interresant zijn.
Effecten zijn dik in orde, kleuren zijn helder.
Hopelijk dit jaar weer in de collectie.

Dit jaar koop ik alleen nog maar big 19

Er is geen andere cake met die prijsklasse welke zulke heerlijke boeketten geeft.

Boeketten waren het grootst van alle cakes.

Blijven toppers dit. Jaar op jaar. En ik merk geen wisseling in kwaliteit, dus de fabricage is wat dat betreft een constante factor. En voor 125 euro een karton bij Valk. Kan niet anders zeggen dan absolute aanrader. Ik had dit jaar 2 kartons gehaald. Een halve was voor de ene buurman, de andere helft voor de andere buurman. Ik kreeg achteraf complimenten voor mijn keuze. Ze waren er lyrisch over haha :cool:

Filmpjes zijn er zat, maar alsnog een filmpje van 3 stuks doorgelont:
http://www.youtube.com/watch?v=LlEo5Vh9FFc

Back
Bovenaan