Bestellingen geplaatst?

Ruben

VWC lid
Bestelling geplaatst?

Voorheen was het altijd pas in de laatste maand van het jaar de mogelijkheid om vuurwerk te bestellen. Dit jaar was het eind augustus dat de eerste winkels alweer met heuze 'zomerknallers' kwamen, dat belooft wat voor de komende tijd! Omdat bijna bij elke winkel nu alles via internet te bestellen is word er steeds minder met vuurwerkfolders gewerkt, of toch niet? De nostalgische waarde aan deze magazines is ongekend. Voor elk vuurwerkfanaat een must om aan het eind van het jaar te gaan sparen.

En het zal mij ook niet verbazen als meer dan de helft van de leden zijn bestelling nog gewoon in de winkel doet op de oude en vertrouwde manier. De gezelligheid doet het hem altijd bij mij!

Hoe bestel jij je vuurwerk? En wat heb jij al besteld? Vertel het hier!

Ik bestel lekker via een foldertje. Heerlijk al die krantjes doorbladeren tot ze bijna uit elkaar vallen. Dan nog de netjes bewaarde bestellijst invullen en zelf wegbrengen naar de winkel in de hoop dat ik het zo snel mogelijk mag ophalen :D Nee, online bestellen doe ik alleen als het echt niet anders meer kan. Maar het leukst vind ik gewoon via een bestelformulier!

Ik bestel mijn vuurwerk online en uit de folder, als er winkels zijn die wat verder weg zijn waar ik graag wil bestellen ga ik niet 2 keer dat stuk rijden en is het makkelijker om online te bestellen.
De winkels die in de buurt zijn ga ik wel langs dat vind ik toch iets meer sfeer hebben dan online bestellen.

tevens als ik een grote bestelling wil doen in 1 winkel ga ik er wel naar toe om te kijken of ze nog iets met een korting kunnen doen.

Net als Kevin ga ik ook naar winkels die dichtbij huis zijn, maar ook naar winkels die verderop hun vuurwerk verkopen. De verre winkels bestel ik via internet en de winkels die dichtbij zitten ga ik even langs. Altijd lekker om even sfeer te proeven.

Gewoon lekker via het foldertje. Meestal bestel ik rond 5 December. Ben gek op folders verzamelen. Het hoort er gewoon bij.

:bye:

Nog niks besteld, ik weet niet of ik het online doe of via het krantje. Maar in de online winkel zitten weer meer producten.

Ik ga dit jaar voor een deel online bestellen. Maar om het echte gevoel te krijgen. Moet ik zeker langs bij een paar dealers. Zie je alle producten staan,praatje maken met de dealer zelf,en met mensen die dan binnen komen. Dat hoort er toch bij vindt ik.

Ik bestel nagenoeg altijd online i.v.m. verre afstand voor andere collecties en kortingen. Leukste is om het af te rekenen in de winkel inderdaad, maar dat heb ik nu al 3 jaar niet meer gedaan, zonde eigenlijk. :wink:
Maarja, als je hier Wolff koopt met 10% korting en bij Orthen bijv. met 30%, dan bestel ik toch echt online en rijd ik daarheen haha. :)

Online bestellen is de toekomst!
Dit jaar zal ik weer vuurwerk bij Vuurwerk-Orthen bestellen.:)
Ook ga ik dit jaar kijken of ik bij een Zena dealer online kan bestellen.
Verder nog niks besteld, wel een aantal lijstjes gemaakt.

Niks online, gewoon lekker sfeer proeven in de winkel. Als het ver is dan rijden we ook gewoon 2x (1x bestellen en 1x ophalen). Dan heb ik weer een excuus om er te kwijlen in de showroom haha.

Beiden opties zullen bij mij voorkomen.

De folders uit de buurt even doorspitten en de laagste prijzen even bij elkaar in een bestelling zetten.
Daarnaast wil ik wat vuurwerk van BonFireworks bestellen en natuurlijk Marijn Vuurwerk.

Niks online, gewoon lekker sfeer proeven in de winkel. Als het ver is dan rijden we ook gewoon 2x (1x bestellen en 1x ophalen). Dan heb ik weer een excuus om er te kwijlen in de showroom haha.

Je moet natuurlijk ook nog de folders halen, dus 3x rijden :wink: (tenzij je alles al precies weet en meteen in de winkel invult natuurlijk).

Ik bestel hier ook gewoon in de winkel zelf, niet online, nadeel is wel dus een paar keer rijden, en het duurt wat langer tot de folders er zijn dan dat de online verkoop is begonnen. Maar het is gewoon veel leuker.

Als het foldertje binnen komt ga ik bestellen. Heb geen iDeal dus en me ouders, ook al benk 19, keuren het niet goed. Het is het niet doen of niks hebben dus xD

Toch test ik meestal wel of het werkt mijn berekeningen:)

Omdat ik zelf in een winkel sta tijdens de verkoopdagen ga ik al mijn bestellingen via internet voorverkoop doen.
Levert daarnaast ook nog eens extra kortingen op.!!!

Als het zo'n typische december dag is; koud, een beetje mistig, bewolkt, maar wel droog, stap ik op mn fiets 's morgens en begin ik aan een ware trek tocht. ik fiets heel de regio af met mijn 'dealer kaart' (jaja, een landkaart met daarop alle locaties van de dealers in de regio). Sommige mensen verklaren mij voor gek, maar ik vind het heerlijk zo in de gure kouw te fietsen, terwijl er overal kerstversiering hangt. Dat is voor mij echt het ultieme winter gevoel.

bij iedere dealer die ik tegen kom haal ik dan een paar foldertjes op, en bij sommige bestel ik gelijk. Ik ga altijd wel langs bij Rio fireworks in Dordrecht, mijn favoriete dealer. altijd gezellig een praatje maken met een bakkie koffie erbij, waar je na zon lange fietstocht zeker wel aan toe bent.

dan ga ik met mijn tas vol folders weer huiswaarts om ze allemaal in rust te bewonderen...

mvg, Lünig

Ik bestel eigenlijk nooit. Heb tot nu toe maar één keer besteld bij een dealer en wel tijdens jaarwisseling 2007-2008.

Ik vertrouw lang niet alle dealers, (aangezien de meesten niet eens weten wat ze verkopen, zolang ze het maar verkopen) en wil dus geen gezeik krijgen met eventueel onleverbare (maar wel voorbestelde) producten, ongewenste vervangers (alternatieven) en dergelijke.

Vaak zijn de voorwaarden ook niet eens helemaal 100% duidelijk, en zijn de regels (niet goed, geld terug) wat betreft een "verkeerde levering" ook niet echt duidelijk of niet eens van toepassing.

Het is er altijd druk, en als je veel vooraf besteld, kan je vaak niet eens ter plekke door de drukte (en eventueel plaatsgebrek) alles controleren, en neem je hetgeen dat is verpakt maar voor lief, tot je er thuis achterkomt dat er iets niet helemaal in orde is, en je ook niet meer terug kan omdat vele dealers niet eens een bonnetje meegeven. :bonk:

Dus nee, ik bedank daar wel voor. Ik ga voorlopig alsnog liever gewoon s'morgens vroeg naar de dealer, waar ik dan wel aangeef wat ik wil hebben, hoeveel en etc., dan kan ik gelijk hetgeen direct aan de toonbank controleren, betalen en meenemen. Dat eventueel dingen niet meer op voorraad zijn (en ook niet terugkomen) neem ik dan maar voor lief, aangezien er ook veelal mensen zijn die dat voor lief nemen zelfs in geval van een voorbestelling.

Mvg,

Back
Bovenaan