Alpeco Fireworks [Kapellen]

30.11.10 - VUURWERK TE KOOP ZONDER KVK !!!

De aangepaste wetgeving, die eind vorig jaar in voege is getreden, betekent niet dat Alpeco geen vuurwerk meer verkoopt ! Wij krijgen namelijk regelmatig de vraag of wij nog wel OPEN zijn en dus nog vuurwerk verkopen ! Inderdaad, u kan nog steeds terecht bij ons voor alle soorten van FEESTVUURTWERK zonder dat u daarvoor een KVK of BTW - nummer nodig heeft. Het enige wat wij vragen is een wettelijke legitimatie.

http://www.alpeco.be/nieuws_detail.aspx?n=114

Heb even gekeken naar de regels voor het spektakel vuurwerk.

Maar hoe streng zijn ze hierin?

Kvk/omzetbelasting kan ik netjes alleen tonen alleen een speciale auto niet. Maar wordt dit gewoon gekocht door particulieren of alleen door bedrijven die shows weg geven?

De regel dat je met KVK papieren proffessioneel vuurwerk kan kopen die geld al van 1-12-2009 niet meer als ik mij niet vergis.

Spektakelvuurwerk mag niet worden verkocht aan particulieren maar iemand met een kvk/btwnummer/omzetbelasting formulier is toch geen particulier maar een bedrijf?

Alvorens u spektakelvuurwerk (klasse 1.4G) kan kopen moet u de volgende
documenten kunnen voorleggen:
a. Uittreksel van de Kamer van Koophandel (In NL bekend als KVK)
b. Omzetbelastingformulier (Zeer recent)
c. Paspoort en rijbewijs van de vervoerder van de goederen.
d. Inschrijvingsbewijs van het voertuig waarmee het vuurwerk naar het
buitenland wordt vervoerd

Bron: http://www.alpeco.be/downloads/richtlijnen_vervoer.pdf

SPECIAL NEWS

18.12.2010 - Kerstavond open tot 17.00 uur !
Beste klanten, In tegenstelling tot wat vermeld staat in de rubriek 'openingsuren' zal ALPECO op 24/12/2010 (kerstavond) OPEN zijn tot 17.00 uur en NIET tot 18.00 uur !

De regel dat je met KVK papieren proffessioneel vuurwerk kan kopen die geld al van 1-12-2009 niet meer als ik mij niet vergis.

je zit er niet ver naast, het was met kvk toegestaan tot en met 21-12-2009. vanaf de 22e was het dus verboden om met kvk papieren spektakelvuurwerk te verkopen.
je kunt er wel nog steeds terrecht voor de spektakelblokken maar nu heb je een opslagvergunning nodig en een pyrotechnicus diplome en een juist voertuig.

Is er al meer bekend over die reorganisatie en de gevolgen daarvan? Betekent dit dat er echt dingen gaan veranderen of bedoelen ze dat ze puur aan het bezuinigen zijn door minder openingsuren en dus minder personeelskosten te maken?

EDIT: 2 zielen, 1 gedachte dennis-pyro...

Ik hoop dat er uit de reorganisatie iets moois uitkomt, want ik wil nog wel een keer naar alpeco-edruco. Door de slechte ontvangst twee jaar geleden ga ik denk ik dit jaar gewoon maar naar Olen. Hoor ik veel betere verhalen over.

Het is net een schip wat steeds meer slagzij maakt voordat het uiteindelijk zinkt. W@el heel erg jammer want het was ooit de beste winkel van Belgie.
Maar misschien komt er uit deze "reorganisatie" toch weer iets fantastisch naar buiten en wordt het weer het walhalla van Belgie :rolleyes:

Ik verwacht nog wel het een en ander.. als het een klein beetje mee zit zal er een oud gediende spoedig terug keren op Alpeco..

Ik kan er zelf spijtig nog niet teveel over zeggen.. Maar ik heb een klein beetje goede hoop :)

Ik verwacht nog wel het een en ander.. als het een klein beetje mee zit zal er een oud gediende spoedig terug keren op Alpeco..

Ik kan er zelf spijtig nog niet teveel over zeggen.. Maar ik heb een klein beetje goede hoop :)

Toch niet die ouwe die terug keert he?

We zullen het zien. Met de 500 grams regeling zou er toch weer het 1 en ander mogelijk moeten zijn.

En anders zouden ze er niet verkeerd aan doen om WEco of andere topmerken uit het verleden te importeren.

Back
Bovenaan