Alpeco Fireworks [Kapellen]

Is dat zo belangrijk?
Ik kan je wel vertellen dat je met zo,n instelling welke die man
tentoonspreidde , je bij mijn bedrijf direkt je biezen kon pakken.
:bye:

Dat is zeker van belang ja, want dan kan je eventueel gericht een klacht neerleggen. Graag zien wij genuanceerde antwoorden verschijnen, daar heeft ook het winkelpersoneel, dat hier meeleest ook baat bij.

Om korting of een presentje vragen is gewoon onbeschoft. Probeer maar eens bij een normale winkel als Dixons bij het afrekenen om een gratis spel te vragen, ik denk dat je hard word uitgelachen. Het slaat gewoon nergens op dat mensen het durven te vragen, laat staan dat ze het 'standaard' al verwachten. Gewoon onbeschoft dus.

Ik moet je vertellen dat wanneer ik een tv koop,vraag ik altijd dvdtjes erbij. Krijg ik altijd een dvd erbij. Of een home chinema set, vraag ik ook dvds bij.
In de prijs die in de winkel staat is altijd een korting in verwerkt.
Vind het dus niet onbeschoft dat je iets extra's vraagt of korting vraagt.

Om korting of een presentje vragen is gewoon onbeschoft. Probeer maar eens bij een normale winkel als Dixons bij het afrekenen om een gratis spel te vragen, ik denk dat je hard word uitgelachen. Het slaat gewoon nergens op dat mensen het durven te vragen, laat staan dat ze het 'standaard' al verwachten. Gewoon onbeschoft dus.

[Offtopic]Om korting te vragen in een winkel is in NL niet echt gewoon, maar andere landen des te meer. Maar je zou er versteld van staan als je gewoon een keer een gesprek aan gaat met een verkoper over een bepaald artikel dan zul je merken dat je ook gewoon korting kan krijgen in NL, echt waar je moet niet altijd zomaar alles kopen. Dan heb ik het niet over grote ketens met vaste prijzen maar de gewone detaillist. [/Offtopic]

Ik heb zelf heb nooit problemen gehad bij alpeco en ben altijd netjes geholpen ook al duurde het soms wat lang maarja als het druk is kunnen die mensen daar ook niks aan doen, ze doen hun best. Maargoed dat is nu ook alweer 4 jaar geleden dat ik daar geweest ben dus kan ik niet oordelen hoe de situatie nu is.

2 jaar terug nam alpeco in overweging om een koffieapparaat te plaatsen in de showroom. Ze hebben dit idee afgevoerd omdat ze merkten dat toch een aantal klanten niet zo proper zijn. Men vond blikjes cola in de dummy's van grote batterijen. Zelfs de dummy's die in de showroom staan worden gemolesteerd.
Sommige klanten kunnen zelfs niet netjes in de pot plassen, maar vinden het plezierig om hun ding naast de pot de lanceren. Het is begrijpelijk dat men het idee van een koffieapparaat heeft afgevoerd. Er is nu een andere management bij Alpeco die wel klantvriendelijk wil zijn. De akties die alpeco nu doet is een bewijs ervan.

De mensen gaan toch om vuurwerk te halen, en niet om een bakje koffie,of frisdrank te krijgen bij alpeco ????? En qua klant vriendelijkheid denk ik toch niet dat er te klagen is want je krijgt gratis vuurwerk, en als je de prijzen vergelijkt met andere winkels is alpeco in 90% van de gevallen een stuk goedkoper , en daarbovenop krijg je nu extra vuurwerk wel is het zo dat de mensen die je helpen ook klant vriendelijk zijn , maar dat proberen ze heus wel maar je moet je soms wel inbeelden dat het gewoon te druk is en dat ze snel willen doorwerken omdat ze verzuipen in het werk en dat is ook stresserend.

Even over de klantvriendelijkheid. Ik kan het begrijpen wat een aantal mensen hier over zeggen maar, vergeet niet dat het een compleet andere cultuur is dan in nederland en dat de bedrijfsvorm ook een rol speelt. Belgische organisaties kenmerken zich heel anders dan de nederlandse organisatie cultuur. Er heerst in belgie meer hierarchische cultuur en dat drukt zich ook naar buiten. Klant is koning is niet het geval als je minder dan E 1000,- per jaar besteed.

En daarnaast moet je begrip tonen voor de mensen die het ''gezicht'' zijn van alpeco. Als je ziet hoe de bezetting verdeelt is dan kun je dat soms ook niet begrijpen. en dat verklaart mischien ook mede het lange wachten. Ik ben afgelopen zaterdag bij alpeco geweest en er stonden maar 2 mensen bestellingen te verwerken terwijl er 3 mensen de ordersverzamelen. En als het druk is moet je begrip hebben voor diegene die constant klanten moeten helpen aangezien het druk is. Dat kan soms weleens irritatie/stres geven als je 1000 keer moet zeggen wat kortingen zijn en dat je als klant de juiste papieren moet hebben!

Het neemt niet af dat je klantvriendelijk moet blijven. Ik en mede de meeste mensen die de nederlandse klantvriendelijkheid gewend zijn kunnen ons ook storen aan het feit dat wij niet als koning geholpen worden maar, een beetje begrip is ook niet veel gevraagd.
En ik kan me ook niet voorstellen dat het achter de schermen op en top pluis is bij alpeco met alle veranderingen.

gegroet

Ik moet je vertellen dat wanneer ik een tv koop,vraag ik altijd dvdtjes erbij. Krijg ik altijd een dvd erbij. Of een home chinema set, vraag ik ook dvds bij.
In de prijs die in de winkel staat is altijd een korting in verwerkt.
Vind het dus niet onbeschoft dat je iets extra's vraagt of korting vraagt.

Nouja ieder zijn mening dan want ik ken meer mensen die dit doen en ik vind het gewoonweg onbeschoft...
We hebben het er eerder bij een andere winkel al over gehad of het vanzelfsprekend is dat je er iets bijkrijgt maar er om vragen vind ik niet eens een discussie waard eerlijk gezegd...

En denk dat de mannen hiervoor ook wel een beetje mijn mening verwoorden dus dat zal ik maar niet nog een keer doen...

Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met alpeco...
Zelfs degene die hier als wat nors wordt neergezet heb ik de laatste keer een heel vermakelijk gesprek mee gehad!

Men mag ook niet vergeten dat vuurwerk een seizoensprodukt is. Daarbuiten verkoopt Alpeco ook spektakelvuurwerk. Het ingeven van de bedrijfsgegevens in de computer vergt enige tijd. Daardoor moeten de andere klanten eventjes geduld tonen.
Tijdens de soldenperiode voor kledingszaken moet je ook lang wachten aan de kassa. Hierover zullen de mensen niet klagen.

Dat is zeker van belang ja, want dan kan je eventueel gericht een klacht neerleggen. Graag zien wij genuanceerde antwoorden verschijnen, daar heeft ook het winkelpersoneel, dat hier meeleest ook baat bij.

Goed lezen Jupilerfreak , het was niet mijn persoontje die afgeblaft werd,
maar een andere klant. Laat hij/zij maar een klacht indienen.
Wel kon iedereen "meegenieten" van de heftige discussie.
Ook komt meerdere malen in discussies ter sprake dat de Nederlander "bot en brutaal " zou zijn.
Mag ik je erop attent maken dat "den Ollander" VERUIT de grootste afnemer is bij Alpeco?.
Zonder de Nederlanders kunnen ze deze Toko waarschijnlijk wel sluiten !!.
Ik verwacht ook helemaal geen kadootjes etc. , maar klantvriendelijk staat
bij mij heel hoog in het vaandel.
Ik ben al 12 jaar klant bij alpeco ,en dit zal ook altijd blijven.

Trouwens eind december 2007 komen er wat Schengenlanden bij (Polen /Tsjechie/Slowakije, etc. ) , open grenzen....dus trek zelf je conclusie.
Echter voertuigkontroles , deze zullen altijd blijven bestaan.
Cheers:bye:Mek

Het gaat mij ook niet om jouw reactie, want daar kan ik mij volledig in vinden. Maar aangezien hier ook medewerkers van het desbetreffende bedrijf rondkijken zou het voor hen makkelijker zijn als er gerichte klachten liggen. Met een algemene opmerking als "de klantvriendelijkheid is beneden pijl" of iets dergelijks, is niet direct duidelijk wat er precies bedoeld wordt.

Daarom ben ik er voor om als er informatie wordt verschaft, dat zo duidelijk mogelijk te doen.

Laatst bewerkt:
De meeste klanten weten enkel wat rer zich in de winkel gebeurd. Men mag niet vergeten dat verkoop maar een klein onderdeel is van een organisatie. Alpeco importeert niet enkel containers, maar tientallen containers. Ik kan je vertellen dat dit niet simpel is. Voor containers met spektakelvuurwerk moet men bewaking voorzien. De containers moeten binnen de 24 uur weggetrokken worden uit de haven. Bestellingen moeten tijdig gebeuren. De bestellingen moeten geladen worden vanuit hun grote bunkers die 250km van Alpeco vandaan zijn. Van iedere bestelling moet men een vrachtbrief maken. Bij de lossing moet men de goederen 1 per 1 in de bunkers steken. Deze moeten dan weer geteld worden en in de computer gezet. De wetgeving van de verkoop van spektakelvuurwerk bestaat nu al 7 jaar. Toch zijn er klanten die niet de nodige documenten bij zich hebben. Deze zijn dan kwaad op Alpeco omdat ze de goederen niet kunnen kopen. Heel de wetgeving staat toch netjes uitgelegd op de site van Alpeco.
Alpeco werkt aan de klantvriendelijkheid, maar soms is het gewoon te druk.
Wat zouden jullie het beste vinden :

1) een persoon in de winkel die de klanten helpt, en een persoon minder voor de goederen te halen. Dan moet je wel langer wachten op de goederen, maar heb je wel goede advies gekregen.

2) een persoon meer aan de kassa. 3 kassa's open in het weekeinde ipv 2

3) laten zoals het nu is

Ik ga voor laten zoals het nu is...
Ik heb tot nu toe altijd goed advies gekregen als ik er om vroeg...
Ik weet eigenlijk al wat ik wil voordat ik de winkel binnenstap dus het zijn puur is dat op voorraad vragen...
Verder als ik hoor dat mensen niet weten wat ze moeten nemen dat ik of een andere freak al snel de taak tot toelichten op zich neemt...
Daarnaast duurt het al lang genoeg om alle producten uit de bunkers te krijgen want telkens alle bunkers in kost gewoon veel tijd met een persoon minder nog meer...

De meeste klanten weten enkel wat rer zich in de winkel gebeurd. Men mag niet vergeten dat verkoop maar een klein onderdeel is van een organisatie. Alpeco importeert niet enkel containers, maar tientallen containers. Ik kan je vertellen dat dit niet simpel is. Voor containers met spektakelvuurwerk moet men bewaking voorzien. De containers moeten binnen de 24 uur weggetrokken worden uit de haven. Bestellingen moeten tijdig gebeuren. De bestellingen moeten geladen worden vanuit hun grote bunkers die 250km van Alpeco vandaan zijn. Van iedere bestelling moet men een vrachtbrief maken. Bij de lossing moet men de goederen 1 per 1 in de bunkers steken. Deze moeten dan weer geteld worden en in de computer gezet. De wetgeving van de verkoop van spektakelvuurwerk bestaat nu al 7 jaar. Toch zijn er klanten die niet de nodige documenten bij zich hebben. Deze zijn dan kwaad op Alpeco omdat ze de goederen niet kunnen kopen. Heel de wetgeving staat toch netjes uitgelegd op de site van Alpeco.

1) een persoon in de winkel die de klanten helpt, en een persoon minder voor de goederen te halen. Dan moet je wel langer wachten op de goederen, maar heb je wel goede advies gekregen.

3) laten zoals het nu is

Ehm wat dacht je van PUNT 4: extra personeel aannemen zodat punt 1 tot 3 opgelost worden ??

3) laten zoals het nu is

Mascleta,
Jullie werken aan klantvriendelijkheid...mooi streven !!.
Nu nog een bakkie koffie....sommige klanten hebben 100-150 km gereden om bij
Alpeco inkopen te doen.(moi aussie)
Plaats naast het koffieapparaat een afvalbak , en alles is OK.
Dit is net dat beetje extra wat de NL klant wellicht graag zou zien.
Het wachten op de bestelling zou nu een stuk aangenamer worden.
Cheers:bye:
Mek

Alpeco verwacht dit weekeinde weer nieuwe prof. blokken :

121s elegant night
100s vt green flying palmtree
100s vt blue flying golden palmtree crackling
100s vs flying silver flower with blue stars
100s zs red comet crackling

Vanaf heden zijn er ook een hoop 16s blokken en 19s blokken in categorie feestvuurwerk los verkrijgbaar :

19s blue peony
19s silver to blue peony
19s colour thunder
19s crown
19s silver spiral
19s thunder to red pearl with green glittering and crackling tail
19s thunder and crackling with crackling tail
19s golden crown to blue with crackling
16s whistling to red wave
16s crackling tail to golden wave
16s silver tail to silver wave
16s golden tail to blue wave
16s golden tail to crackling

Heel goed nieuw Mascleta !!
Dit weekend maar eens weer een bezoekje brengen.
Mijn voorkeur gaat uit naar het VT green flying palmtree blok.
Cheers:bye:
Mek

Laatst bewerkt door een moderator:
De mensen gaan toch om vuurwerk te halen, en niet om een bakje koffie,of frisdrank te krijgen bij alpeco ????? En qua klant vriendelijkheid denk ik toch niet dat er te klagen is want je krijgt gratis vuurwerk, en als je de prijzen vergelijkt met andere winkels is alpeco in 90% van de gevallen een stuk goedkoper , en daarbovenop krijg je nu extra vuurwerk wel is het zo dat de mensen die je helpen ook klant vriendelijk zijn , maar dat proberen ze heus wel maar je moet je soms wel inbeelden dat het gewoon te druk is en dat ze snel willen doorwerken omdat ze verzuipen in het werk en dat is ook stresserend.

Ik lees het nu pas....maar Helios , natuurlijk gaan mensen naar Alpeco om (goed en goedkoop) vuurwerk te kopen.
Wat is er mis mee , om als service een bakkie koffie/thee aan te bieden.
Ik ga ook (off-topic) naar de Euromaster om een nieuwe band te monteren,
maar daar staat ook een koffieapparaat voor de klanten.
Zelfs in de C1000 in mijn dorp staat een koffieapparaat voor de klanten !!!.Wat is er mis mee ,om dat stukje extra service te bieden.
Vrijwel bij ieder vuurwerkverkooppunt in NL zijn er de laatste 3 dagen van het jaar...oliebollen......koffie....thee....muziek....bandje.
Let wel; , in de VW branche zijn de winstmarches gigantisch.
Ik sta helemaal niet te wachten op een extra stukje(gratis) vuurwerk , maar wel op goede service(en een bakkie koffie na een lange rit).

All the best:bye:
Mek

Goed bezig Mascleta. Goed nieuws kan je wel zeggen.
Met name de komst van de VT blokken doet mij groot plezier.

100s vt green flying palmtree
100s vt blue flying golden palmtree crackling

Klinken beiden erg goed.

Prijsindicatie bekend?

NIEUWSBERICHT ALPECO 23 NOVEMBER 2007

Beste Webbezoeker,

Vanaf zaterdag 24/11 t/m zondag 9/12 verkoopt ALPECO de enige échte Chinese rol van 100000 shots voor slechts 50,00 €uro !!!
U leest dit inderdaad goed, 50 €uro !

Aarzel niet en profiteer NU van dit super aanbod !

Tevens willen wij u langs deze weg op de hoogte brengen dat onze NIEUWE professionele compacts volop in voorraad zijn.
Neem een kijkje op onze website onder de rubriek "Spektakelvuurwerk" en ga dan naar de onderrubriek "Batterijen".

Vriendelijke groeten,

Het Alpeco Team

Back
Bovenaan