Alpeco Fireworks [Kapellen]

Ik weet niet wie die prijsverhoging heeft door gevoerd, alpeco of ricasa?
Maar zo'n verhoging hakt er wel in en ik vraag me af wat zo'n verhoging rechtvaardigd.

Ik vind je reactie een beetje onterecht.
Een prijs wordt bepaald naar vraag en aanbod. Iedereen weet dat het goede dingen zijn, dus de spullen worden wel gekocht. Logisch dat als iets schaars dreigt te worden dat de prijs zal stijgen aangezien vele het toch nog in huis willen hebben.

Ik geef je gelijk dat het een prijsstijging is met een zeer grote maat. Grofweg 30%. Maar het is natuurlijk wel logisch, snap dat dit lastig is om in te zien als je even 120 euro moet gaan dokken:wink:.

Prijs wordt bepaald door vraag en aanbod maar in dit geval vind ik het geniepig!
Ik ben 3 weken geleden geweest en toen werd mij aangeraden om een karton te kopen en werd ook de prijs verteld! Van een professionele organisatie als alpeco verwacht ik zulke dingen gewoon niet dat ze de prijs met zo`n ruim bedrag omhoog gooien!
Beetje ***lig als je 3 weken later komt en wilt afrekenen en dat de verkoper eventjes wijs verteld dat de prijs ff omhoog gegooid is terwijl dezelfde man 3 weken geleden iets anders vertelde. als hij dat toendertijd gezegd had dan was dat een ander verhaal!

Ja dat is het risico...
Jij neemt het besluit 3 weken later pas te gaan kopen ondertussen kan de prijs omhoog zijn gegaan dat kan ook zonder zijn medeweten gebeurd zijn...
Zo gaat dat bij alles eigenlijk in een economie...
Feit is natuurlijk wel dat het beetje ongelukkig voelt...
En dat het jammer is dat de prijs is gestegen..

Beetje ***lig als je 3 weken later komt en wilt afrekenen en dat de verkoper eventjes wijs verteld dat de prijs ff omhoog gegooid is terwijl dezelfde man 3 weken geleden iets anders vertelde. als hij dat toendertijd gezegd had dan was dat een ander verhaal!

Die verkoper gaat natuurlijk niet vertellen dat de prijs over 3 weken omhoog gaat maar heeft je wel de tip 3 weken geleden gegeven omdat te kopen.

Nu is wel het verschil tussen een karton no3 en no4 wel groter geworden, dat lag ook scheef.

Man man man wat wordt er hier weer drama circus opgevoerd.. De prijs per karton is opgevoerd om wille van een aantal redenen.. prijzen zijn omhoog gegaan bij Ricassa. En Alpeco wil graag dat jan de Consument die 1 doosje koopt óók nog een doosje ricassas kan kopen. Daarom zijn die prijzen omhoog gegaan.

Er is zelfs een tijd geweest dat je niet eens een vol karton mocht kopen. Door nu een comprommis te vinden is dit besloten. Jij kan nog steeds je karton kopen. alleen wordt er deels een rem opgezet door die prijs wat omhoog te gooien zodat de normale kvk consument óók nog wat kan kopen. Dan verder, je bent 3 weken terug ( zoals al eerder gezegd) getipt door de verkoper zelf dat de prijzen omhoog zijn gegaan. Dus ik vind dat je desondanks niet veel moet gaan lopen klagen.

Overigens wil ik even vermelden dat de Ricassa no4 sinds vanavond uitverkocht zijn.

Man man man wat wordt er hier weer drama circus opgevoerd.. De prijs per karton is opgevoerd om wille van een aantal redenen.. prijzen zijn omhoog gegaan bij Ricassa. En Alpeco wil graag dat jan de Consument die 1 doosje koopt óók nog een doosje ricassas kan kopen. Daarom zijn die prijzen omhoog gegaan.

Er is zelfs een tijd geweest dat je niet eens een vol karton mocht kopen. Door nu een comprommis te vinden is dit besloten. Jij kan nog steeds je karton kopen. alleen wordt er deels een rem opgezet door die prijs wat omhoog te gooien zodat de normale kvk consument óók nog wat kan kopen. Dan verder, je bent 3 weken terug ( zoals al eerder gezegd) getipt door de verkoper zelf dat de prijzen omhoog zijn gegaan. Dus ik vind dat je desondanks niet veel moet gaan lopen klagen.

Overigens wil ik even vermelden dat de Ricassa no4 sinds vanavond uitverkocht zijn.

Als je goed leest zeg ik dat Juist NIET verteld is !!!

De stuksprijs van trueno Ricasa nr 4 is niet gestegen. Als de stock beperkt wordt, vallen de kortingsprijzen weg. Zoals red baron al aanhaalde is dit om de consument die slechts enkele doosjes wensen ook deze fijne knallers te kunnen aanbieden. Spijtig genoeg zijn de Ricasa's uitverkocht. Ik vind de reactie hier wel wat overdreven. Niemand is verplicht om een karton te kopen aan de volle pot.

Van de website van Alpeco:

15.12.07 - BONBRIDGE : OPGELET VOOR NAMAAK !

Het fenomeen van namaak en piraterij is een wereldwijd probleem voor alle sectoren van de economie. Ook in de vuurwerksector stelt dat probleem zich al jaren. Ons eigen merk BONBRIDGE wordt de laatste tijd meer en meer nagemaakt, niettegenstaande wij hierop een octrooi genomen hebben. Wanneer onze artikelen worden nagemaakt is dat voor ons een bevestiging dat het Bonbridge vuurwerk van een hoogwaardige kwaliteit is. Wij willen onze klanten er echter op attent maken dat veel van dit namaakvuurwerk van een slechte kwaliteit is. Indien u zeker wil zijn dat u origineel Bonbridge vuurwerk aankoopt adviseren wij u dat enkel te doen bij die vuurwerkbedrijven die door ons worden aangeleverd. Indien u twijfelt over de originaliteit van het vuurwerk, aarzel dan niet om ons te contacteren ! Het originele Bonbridge vuurwerk is altijd voorzien van haar logo ! Wanneer u dus vuurwerk koopt met een zelfde label, maar zonder dit logo, bent u zeker dat u namaak in de handen heeft. Wij zouden het eveneens ten zeerste waarderen wannneer u ons verwittigd wanneer u in aanraking komt met Bonbridge namaakvuurwerk. Wij kunnen dan de nodige gerechtelijke stappen ondernemen tegenover de verkopers hiervan

14.12.07 - NIEUW : SNELKASSA (EXTRA KORTING) !

Vanaf zaterdag 15/12 openen wij de SNELKASSA ! Hier bieden wij u de mogelijkheid om op een snelle manier vuurwerk aan te kopen ! Aan deze kassa kunnen enkel samengestelde pakketten gekocht worden. Wij voorzien 2 pakketten met "spektakelvuurwerk" (met KVK-formulieren) en 2 pakketten met "feestvuurwerk" (voor particulieren). De samenstelling van deze pakketten vindt u terug bij onze rubriek "Producten", respectievelijk bij het feest - en het spektakelvuurwerk in de onderrubriek "Varia". De pakketten bestaan enkel uit topartikelen ! Uw voordeel : Snelle behandeling van uw bestelling - assortiment met topartikelen - extra korting (min. 10%) !

15.12.07 - BONBRIDGE : OPGELET VOOR NAMAAK !

Het fenomeen van namaak en piraterij is een wereldwijd probleem voor alle sectoren van de economie.....

Dit is inderdaad al tijden bij Alpeco een serieus doorn in het oog. Bepaalde groothandels in het midden oossten van Belgie maken zich er nogal eens schuldig aan zoals namaken van verpakkingen van vlindertjes. Chainthunders die met verpakking en al brutaal nagemaakt worden. Nep Chainthunders die als zodanig in de media en op forums zo worden aangeprezen als chainthunders terwijl ze toch aanders heten in de winkel uiteindelijk, een sluwe valse marketing techniek als je het mij vraagt.

Dit is dan alleen nog maar een stukje knalwerk. Er zijn nog wel een aantal artikelen van Alpeco die ze namaken of proberen na te maken. Gelukkig gaat het bijna altijd over een slap aftreksel van het origineel van Alpeco. Achja bekijk het eens zo ( zoals al in t bericht wordt gezegd) als de concurrentie al de hardlopers bij alpeco gaat na maken dan verkoopt het kennelijk dermate goed dat de concurrentie gebrand is het ook in haar assortiment te hebben, gejat, gecopieerd, of niet.

Anderzeids zou het de Concurrentie eens sieren als ze eens met produkten zouden komen die origineel zijn en Alpeco zouden kunnen overtreffen. Maarja tot op heden wordt er meer namgemaakt dan origneel bezig zijn door de concurrentie

Ik weet op welke winkel jij doelt en die hebben heus wel originele producten om het maar even passend te zeggen.

Maar overal en alles wordt gekopieerd dus ook spullen van Bonbridge worden gekopieerd.

Dus als ik een mailtje naar alpeco stuur dat wimmers(verwijder als dit niet mag) namaak chainthunders verkoopt, wordt er dan ook degelijk iets aan gedaan.?

Wat ik uit het stukje haal is dat ze een octrooi hebben op de chinathunder.
Dat betekent dat het hele produkt geregistreerd staat, verpakking, mat zelf, naam en produktie wijze.
Met dit in de hand kan alpeco van bv wimmers eisen dat ze de verkoop staken, indien men dit niet doet dan gooit alpeco dit voor het gerecht en mag de rechter een uitspraak doen.
Nadeel van een rechtzaak is de tijd die het duurt, zolang kan bv wimmers de namaak versie blijven verkopen.

Dus als ik een mailtje naar alpeco stuur dat wimmers(verwijder als dit niet mag) namaak chainthunders verkoopt, wordt er dan ook degelijk iets aan gedaan.?

Dat klopt. maar dat is deze zomer al geconstateerd dat hij brutale namaak verkoopt. zover ik weet zit er ook geen Belgisch keuringsnummer op. Als je dat dus aankoopt heb je dus ongekeurd feestvuurwerk in handen. en dat is ook in Belgie verboden om voor een particulier aan te kopen, en in bezit te hebben

Mmmmm... lijkt mij moeilijk om een rechtzaak aan te spannen tegen producten die een andere verpakking hebben. Anders ziet het er misschien niet zo bepaald rooskleurig uit voor original en wimmers.

Original kopies van bonbridge producten:
- vlinders 30stuks, deze worden niet meer bij alpeco verkocht, maar het ontwerp van de doos de grote van de vlinder en al de rest stamt af van de oorspronkelijke bonbridge vlinder 30stuks. (heb ze paar jaar geleden gehad waren toen zeer goede vlinders)
- china thunder (andere verpakking)
- chry crackling (andere verpakking)

Wimmers
- chain thunder 500 (verpakking lijkt enorm veel op originele)

Snap de reactie wel van alpeco, stel je voor dat zij de ZO5 serie (volgens mij één van de mooiste series van original) gewoon lettelijk zouden kopieren. Kunnen ze daar ook niet mee lachen denk. Ach kunnen ze nog het beste doen denk, oog om oog tand om tand dan maar.

Nieuws van de website:

19.12.07 - GROOTSTE VOORRAAD IN BELGIË !

Alpeco Fireworks is niet enkel de grootste vuurwerkverkoper van België, maar heeft tevens de grootste voorraad in België ! De totale opslagcapaciteit, uitgedrukt in pyro technische-sas (P.T.S.) bedraagt ca. 320.000 kg ! (P.T.S. is het poeder dat zich binnen in het vuurwerk bevindt). Wanneer we dit zouden uitdrukken in goederen, zal dit ongeveer 2.000.000 kg zijn ! In de Starrenhoflaan stockeren wij enkel de hoeveelheid die wij dagelijks denken nodig te hebben. Elke dag opnieuw wordt deze voorraad aangevuld vanuit onze grote opslagplaatsen ! Door deze enorme opslagcapaciteiten kunnen wij u het ganse jaar door een grote keuze aan vuurwerk aanbieden. Alpeco houdt zich héél strikt aan de haar opgelegde voorschriften inzake veiligheid !

Ik was een beetje op de site van Alpeco aan het kijken en zag onder spektakelvuurwerk> Varia staan mortieren vanaf 75mmen 200mm. Kan iemand mij vertellen of ze deze met of zonder Kvk verkopen, Lijkt me wel raar dat ze deze met kvk verkopen namelijk. Want ook al staan ze onder de Categorie Spektakel want ook de lonten die ze verkopen staan onder de categorie spektakel en die verkochten ze ook zonder kvk. Iemand die hier iets van weet?

Ik was een beetje op de site van Alpeco aan het kijken en zag onder spektakelvuurwerk> Varia staan mortieren vanaf 75mmen 200mm. Kan iemand mij vertellen of ze deze met of zonder Kvk verkopen, Lijkt me wel raar dat ze deze met kvk verkopen namelijk. Want ook al staan ze onder de Categorie Spektakel want ook de lonten die ze verkopen staan onder de categorie spektakel en die verkochten ze ook zonder kvk. Iemand die hier iets van weet?

Deze werden volgens mij zonder kvk verkocht, ik weet niet hoe het nu zit.

Nieuws van de website:

14.01.08 - EEN KNALGOED 2008 !

Het volledige Alpeco-team wenst iedereen een gelukkig en een héél gezond 2008 ! Op vuurwerkgebied hopen wij jullie ook dit jaar opnieuw KNALGOED vuurwerk te kunnen aanbieden ! Indien jullie opmerkingen (negatieve, maar ook positieve) hebben over het vuurwerk dat julie in 2007 bij ALPECO hebben aangekocht, zouden wij het zeer appreciëren dat jullie ons dat via mail laten weten. Ook ideeën m.b.t. vuurwerk in het algemeen, zijn zeker welkom
!

[email protected]

Back
Bovenaan