Alpeco Fireworks [Kapellen]

Wie heeft er nog foto's uit de jaren 90 voor de bonbridge ellende

Die stonden vroeger toch allemaal op FPM???? Althans toen ik mijn hobby ontdekte stonden er verschrikkelijk veel foto`s van Alpeco op de fpm site samen met wat films! Lijkt mij dat Tony wel weet wie ze toen geupload heeft. Ik praat hier over een pak em beet 8 jaar geleden ong?

Nope, hij zei eerst duidelijk nee, toen zei die dat het niet meer mocht, toen liep die eventjes naar buiten en zei die dat er nog 1 stond en het moest 400 euro kosten. Ik zo dat het veelste duur was.vroeg die aan mij wat ze vroeger kostten dus ik 200-250 voor karton, hij meteen van ja normaal 8 euro dus 400 euro. Ik zo nog van: nee los pakje was 8 euro. Hij negeerde me antwoord en zei dat als ik alsnog wou, 400 euro.

Dacht toen echt van, pffffffffffffffffff

:P

dan moet ik het ook maar is proberen met de grote ''prof blokken'' misschien kan ik ze tog nog als particulier zijnde meekrijgen zodat ze de omdat omhoog doen..?!

na een half uurtje google.

alpeco20053vwcpi5.jpg

ariane250alpecojv0.jpg

dsc064530kz.jpg

groepjefl6.jpg

DSC_6004_Medium_.JPG

DSC_5960_Medium_.JPG

DSC_5961_Medium_.JPG

DSC_5963_Medium_.JPG

DSC_5969_Medium_.JPG

DSC_5972_Medium_.JPG

DSC_5974_Medium_.JPG

DSC_6028_Medium_.JPG

en de knallers van toen!

s6300052es8.jpg

DSC_5982_Medium_.JPG

met dank aan alles en iedereen!! hahah

verder heb ik helaas geen winkel foto''s terug kunnen vinden met bv.
etalage waar de fishcracker big match nr3 cracker enzv achter de toonbank ligt.

@ Djara...die foto's ken ik wel ja....of ze er nog op staan? geen idee eigenlijk.

@ 3xh Dit is dus de Bonbridge tijd.
Ik zoek ze van begin jaren 90....beter gezegd uit de tijd dat ze nog in Merksem zaten.

@ Djara...die foto's ken ik wel ja....of ze er nog op staan? geen idee eigenlijk.

@ 3xh Dit is dus de Bonbridge tijd.
Ik zoek ze van begin jaren 90....beter gezegd uit de tijd dat ze nog in Merksem zaten.

Denk dat je meer succes zult hebben als je deze vraag op FPM stelt? Denk dat daar meer ''oude'' rotten rondhangen dan op vwc. Komt hier over het algemeen meer jongeren.

Een vriend van me ging onlangs zijn zolder op ruimen, toen kwam hij in een vuilniszak 2 van die oude chry crackling tegen zoals die op de eerste foto van 3xh.
Deze dingen zijn van voor mijn tijd, maar toen hij ze had afgestoken snapte ik pas waarom iedereen deze dingen van alpeco mist...

Wat een tijden waren dat zeg op die fotos, heb hier in mijn kamer een collage aan de muur hangen van fotos van het oude alpeco.

Jammer dat er geen fotos meer zijn uit het jaren 90 tijdperk, shells, megablokke , 2 3 4" single shots, mega draaizonnen en fontijnen etc en andere merken dan bonbridge!

@3xh, zijn dat oude fotos van alpeco of recente?
Ik zie namelijk op de laatste foto de jorge jw420 staan, nooit geweten dat alpeco ook jorge verkocht.

Ik denk dat het wel een oude foto is, want de rest van de foto's van 3xh zijn veel oude producten...!

Nee deze foto moet komen > 2006.

Hiervoor stonden de KVK blokken anders opgesteld, waren en er nog signalrakette te krijgen (tot 2003 dacht ik). CWT en JCWT staan er al niet meer op. De visgraat zie ik niet liggen, geen spanisch cracker special (:sad: die waren er tot en met 2006 of zelfs 2007).

Het punt is gewoon dat er voor deze periode nog een andere periode was, waarin Alpeco echt het Walhalla was, met shells, andere blokken dan die van Bonbridge (weco 2,5" blokken) en nog beter knalspul zoals Indian Match Thunders en Fish crackers.

even een vraagje met betrekking tot de 100k rollen. Ik wilde dit eerst in topic bij 100K plaatsen maar om een heel topic hiervoor te maken vond ik misschien wat overbodig aangezien ze bij deze zaak worden gekocht stel ik de vraag hier gewoon.

Op de site staat dat er op 18.11.2011 een T809 aan het assortiment feestvuurwerk is toegevoegd. T809 ik ben bekend dat dat een 100k moet zijn nu vraag ik me af wat is nou het verschil tussen de feestvuurwerk 100k en de spektakel vuurwerk 100k die ook bij hun te verkrijgen valt. Ik weet dat er een wijziging is geweest dat 100k niet meer aan een stuk mocht. Hier lijkt het gewoon te gaan om 1 stuk t809. Ik zou graag willen weten of hier verschil in is waarom er naast de connectors die zei verkopen en de 100k spectakel ook ineens een feestvuurwerk 100k is wat is het verschil tussen de 2.

Tjah de 100k wordt in Nederland ook wel legaal verkocht,denk dat er zwart kruid in zit,dus lang niet zo krachtig als een paar jaar geleden dat het nog spektakel vuurwerk was

kan het fout hebben

Zou je denken dat alpeco zich verlaagd tot die nederlandse troep?

Het zou mij niet verbazen, maar wat betreft de Nederlandse troep moet ik even op inhaken : het klopt dat de rollen op de Nederlandse markt troep is, ook al heb ik ze nooit mogen aanschouwen en spreek dus puur uit de ervaring van anderen, wel heb ik zeer positieve verhalen gehoord over de rollen van China Red, deze schijnen de rollen van Bels behoorlijk te benaderen.

China red schijnt idd heel goed te zijn en nog goedkoop ook ik zit te twijfelen om ze te testen 37,50 is te doen. Jullie denken dus dat feestvuurwerk 100k gewoon troep is.

China red schijnt idd heel goed te zijn en nog goedkoop ook ik zit te twijfelen om ze te testen 37,50 is te doen. Jullie denken dus dat feestvuurwerk 100k gewoon troep is.

Ook niet mee eens, alle 19 schots Bonbridge blokken vallen ook onder feestvuurwerk en dat blijven toch parade paardjes he :wink:

Back
Bovenaan