Algemene mening/ervaring Bonfireworks

Ik vind dat bonfire altijd een mooie prijs qualiteits verhouding heeft,maar ze moeten terug naar het "oude" recept want als ze zo door gaan met het veranderen van de cakes gaan steeds meer mensen wat anders proberen.

Denk bv aan de Golden Dream 2011 versie of Outrageous die veel te kleine boeketen heeft ,zonde dat het concept achter uit gaat van sommige cake's.

Treasure Island is een van mijn favorieten het zal jammer zijn als dit effect(ala2009) zal verdwijnen.

PS:Oriental Line vind ik de beste lijn van Bon Fireworks.:bye:

Ik vond BonFireworks erg goed!

Maar Vorrig jaar (2010/2011) merkte ik al wat verschil (sins de bekende overnamen van Frits)
Sommige cake's presteerde minder (nogsteeds goed te noemen).
Neem de Wodka Blue!
Gelukkig was deze afgelopen oudjaar (2011/2012 )bijna weer als van ouds!

Afgelopen seizoen ben ik erg geschrokken van BonFireworks!
Neem de Falling fantasie..
De prijs is echt niet BonFireworks met advies prijs van: € 79,95 .
DAT KAN GEWOON NIET!
Of neem de GoldenDream: het is niet eens meer goud te noemen!
Het is een (zeer matige van knal/break) slechte geel/witte palm geworden!
Dat kan (alweer) GEWOON NIET!
Of beloofde producten (neem pakketten) die niet op de markt zijn verschenen.
Of de Thunderkings die hard zouden moeten knallen maar amper aan een slechte singelshot kunnen tippen.
of de (onverklaarbare) prijs wijzigingen/verhogingen.

Nee ik vind BonFireworks na de overnamen erg is achteruit gegaan.

Voormij is Bonfireworks voor 2012/2013 een grote twijfel geval geworden!
Ik denk niet dat BonFireworks nog veel in me colectie zal zitten!
Zal eerst eens flink wat demo's af lopen om er zeker van te zijn dat de producten het doen na behoren!

Jammer BonFireworks! DOE ER WAT AAN!

Ja ik deel deze mening zeker, ik had gelukkig de colourfull thunder de oude versie... die ging heerlijk, echter als ik dit vergelijk met de nieuwe is die ook minder geworden... niet slecht maar wel minder.

PS. Arjan Uitman was daar toch de bedrijfsleider of weet ik wat van, die is er ook mee gestopt. Wat was daar de reden van?

Het is simpel, eerste jaar maak je een super product waar iedereen enthousiast over is. Het jaar daarop ga je kijken waar op te besparen valt. Minder sas, mindere kwaliteit grondstoffen, overal een kleine aanpassing om zo de productiekosten verder te verlagen en meer winst genereren uiteindelijk. Wie daar verantwoordelijk voor is geen idee, de fabriek? de importeur? Het is gewoon opvallend dat die bij meerdere merken speelt.

Heel vaak is het ook gewoon zo dat de chinezen op grondstoffen willen besparen om zo meer winst te hebben. Het kan ook de andere kant op btw, kijk bijvoorbeeld maar eens naar Hardix. Maar goed, dan gaan we een btje off-topic.

Zelf heb ik op zich wel goede ervaringen met bonfire hoor. Geen problemen van mindere cakes gehad, maar dit vooral door andere cakes te nemen dan de cakes die op demo's minder presteerden.

na afgelopen jaarwisseling is het mij duidelijk geworden dat bonfire er hier niet meer in komt!!! wat een k...tzooi (sorry voor m'n frans) producten niet leveren, andere producten die maar voor een kwart afgaan, producten die ineens kwalitatief ver beneden de maat presteren.
Nee, voor het geld dat je er als consument voor moet neertellen mag dit gewoon niet gebeuren in mijn optiek.
oja voor de geinteresseerde, dutch dream niet geleverd (event stage maker voor in de plaats en nog een andere pot, prima afwikkeling van pyrovoordeel.nl)
De 2022 oftewel famous stars gingen maar 5 shoten af, dus die kon weggegooid worden.
2009/treasure island presteerde beneden maat (4 besteld)
en dus was ik voor plus minus 135 euro een illusie armer.

na afgelopen jaarwisseling is het mij duidelijk geworden dat bonfire er hier niet meer in komt!!! ......en dus was ik voor plus minus 135 euro een illusie armer.

Ben benieuwd of je ook met dit verhaal terug bent gegaan naar het verkooppunt en of zij contact met de leverancier hebben opgenomen.

Vorrig jaar mijn eerste ervaringen opgedaan met bonfire.
super producten, en top kwa formaat, en met leuke kortingen te koop.
alle 16-25-49 schots cakes, zijn klein kwa formaat, en prima door te lonten.
de uitwerkingen zijn ook super.
alleen de crackling meteors viel me wat tegen, maar voor de rest was ik dik te vreden afgelopen Oud en nieuw.

ik heb vorig jaar eigenlijk ook geen problemen gehad .
al mijn potjes die ik van deze importeur had hebben het gewoon gedaan zoals het moet
het is dit jaar wel ff afwachten met waar ze dit jaar mee op de markt komen .
want ik vond de nieuwe producten niet echt geweldig goed .

na afgelopen jaarwisseling is het mij duidelijk geworden dat bonfire er hier niet meer in komt!!! wat een k...tzooi (sorry voor m'n frans) producten niet leveren, andere producten die maar voor een kwart afgaan, producten die ineens kwalitatief ver beneden de maat presteren.
Nee, voor het geld dat je er als consument voor moet neertellen mag dit gewoon niet gebeuren in mijn optiek.
oja voor de geinteresseerde, dutch dream niet geleverd (event stage maker voor in de plaats en nog een andere pot, prima afwikkeling van pyrovoordeel.nl)
De 2022 oftewel famous stars gingen maar 5 shoten af, dus die kon weggegooid worden.
2009/treasure island presteerde beneden maat (4 besteld)
en dus was ik voor plus minus 135 euro een illusie armer.
Als je problemen hebt met een product dat half is afgegaan moet je foto er van maken en mailen zodat wij dit op een volwassen manier kunnen oplossen en wij ook de kans krijgen dit op te lossen. 99% van al het vuurwerk word met de hand gemaakt , dus is het best mogelijk dat er een misser tussen zit. Dus problemen met ons vuurwerk mail ons en wij zorgen voor een oplossing

Kijk, zo hoort het! Mooi gebaar van dreamfireworks! Meteen een tip voor komend jaar misschien in het algemeen...bewaar de cake als hij niet is afgegaan :D

Mijn ervaringen met Bonfire zijn iig super, zoals boven ook al aangegeven. Geen rare dingen, mooie boeketten en prima uitgewerkt! Wel heb ik van te voren verschillende demo films gekeken en ook bij demo's aanwezig geweest. Super om in de stemming te komen, maar ook om je producten te checken en misschien nieuwe ideeën op te doen voor je collectie!

Mooi gebaar van Dream...

Ook alleen maar goede ervaringen met dit merk gehad. Heb alleen vorig jaar niet een van de nieuwe producten gekocht (werd er niet enthousiast van).
Dreamcather, Wodka Blue, Treasure Island en Midnight Delight zijn en blijven toppers. City Lights was in zijn eerste jaar ook geweldig.

Afgelopen jaarwisseling zijn er diverse producten van Bonfire geschoten, te weten: City Lights, Wodka Blue, Dragon Balls, Midnight Delight, Miracle, Fantasy, Crackling Meteors en Splitting Comets.

De enige opmerking heb over deze producten, was dat de wind de effecten van met name de Miracle en Fantasy deden verwaaien en hierdoor niet optimaal uit de verf kwamen. Voor de rest presteerden alle producten zeer stabiel en naar behoren (2011 batches). Ik heb genoten van het vuurwerk en als de producten dit niveau blijven halen, dan staan deze voor het komende jaar weer op de wenslijst.

Ik was er een beetje bang voor, gezien de verhalen die de laatste maand rondgingen, maar al onze Bon-spullen gingen prima. Volhouden, dan komt het volgend jaar gewoon weer op de lijst :)

alles deed het prima , zoals het filmpje aangaf van het desbetreffende product , heb nu al 3 jaar op en rij de middelmatige cakes zoals midnight delight en miracle , en elk jaar presteren ze weer gewoon zoals het hoort , goed!.

volgend jaar gewoon weer bon fireworks erbij :)

de splitting comets was zonder die silver tail ! daar was ik wel blij me, gewoon een goede crosette cake. mooie cake om te openen bij het showtje!

Ik had nog wel de cake met silver. Vond ik op zich wel mooi, alleen door de wind kwam juist de silver crosette niet uit de verf. Voor de rest prima pot met zijn salvo's.

één van de dingen die ik persoonlijk erg jammer vind bij bonfire is dat er geen vernieuwing in de lijnen is. Voor mijn gevoel daalt de kwaliteit van de oude producten steeds meer.
Ik hoop daarom dat bonfire weer nieuwe verfrissende producten gaat toevoegen.

één van de dingen die ik persoonlijk erg jammer vind bij bonfire is dat er geen vernieuwing in de lijnen is. Voor mijn gevoel daalt de kwaliteit van de oude producten steeds meer.
Ik hoop daarom dat bonfire weer nieuwe verfrissende producten gaat toevoegen.

ook ik moet me helaas bij deze mening vormen nadat ik heel enthousiast geworden over bon na de eerste aanschaf ging ik vol vertrouwen weer terug bij de producten en dat stelde mij helaas teleur. Voor mij geen bon meer tenzij er een nieuwe lijn aan komt dan wil ik die graag weer uit testen.

Back
Bovenaan