Algemene mening/ervaring Bonfireworks

Wat is het toch rustig omtrent deze importeur, enkele jaren gelden was iedereen helemaal lyrisch over hun producten en nu worden ze hier op het forum nauwelijks of niet besproken.
Ik zelf heb zeer goede ervaringen met Bonfireworks en ook dit jaar probeer ik iig de earcatcher en the wave te bemachtigen.

The Wave ben ik nou niet zo lyrisch over. Heb wel de Earcatcher, Treasure Island en Midnight Delight voor een mooie prijs kunnen bemachtigen. Gewoon goede producten, de nieuwe heb ik nog niet live gezien.

Heb zojuist met de heer Frits Pen van Bonfireworks gesproken en ik kan jullie mededelen dat Bonfireworks weer terug is bij de oude fabriek waar het in de begin tijd vandaan kwam en dat door Frits zelf de kwaliteit weer uitstekend word genoemd.

Er komen 4 nieuwe producten dit jaar op de markt en wat single shots. Volgend jaar zal Bonfireworks weer mee met verfrissingen in zijn collectie komen.

Heb zojuist met de heer Frits Pen van Bonfireworks gesproken en ik kan jullie mededelen dat Bonfireworks weer terug is bij de oude fabriek waar het in de begin tijd vandaan kwam en dat door Frits zelf de kwaliteit weer uitstekend word genoemd.

Er komen 4 nieuwe producten dit jaar op de markt en wat single shots. Volgend jaar zal Bonfireworks weer mee met verfrissingen in zijn collectie komen.

Mooi om te horen aangezien ik zelf vind dat bon goed geprijsd is en toch vaak wel mooiere cakes hebben, moet wel zeggen dat ik bepaalde producten toch vond tegenvallen maar wie weet is dat dit jaar weer als vanouds? :)

Bedankt voor het mededelen Marco en goed om te horen dat ze naar hun oude fabriek terug zijn, is er misschien info wat betreft de nieuwe producten ?

Wat is het toch rustig omtrent deze importeur, enkele jaren gelden was iedereen helemaal lyrisch over hun producten en nu worden ze hier op het forum nauwelijks of niet besproken.
Ik zelf heb zeer goede ervaringen met Bonfireworks en ook dit jaar probeer ik iig de earcatcher en the wave te bemachtigen.

ik deel jou mening over bonn .
maar toch ben ik nog een beetje voorzichtig want op film maken ze nog niet de indruk van toen .
na het weekend weet ik meer .
mocht de werkelijkheid mij bevallen sla ik zeker in .
verder hoop ik net zoal jij dat het volgend jaar weer beter zal gaan .
we hebben tenslotte allemaal wel eens een dip dus bonn ik .
we schenken hem een glas te drinken in en we zeggen : komt wel weer goed schatje :cool:

Mijn ervaringen met bon zijn ook erg goed!
Maar omdat het door de grote leveranciers niet meer in de collectie word opgenomen heb ik het nu ook niet gekocht!
2 jaar geleden heb ik nog wat leuke combo's gemaakt en verschillende setjes geschoten per 3 of 4!
zeker de moeite waard..
Maar bijvoorbeeld de crackling meteors, deze is gewoon zwaar achtertuit gegaan, dus vind ik de cake het geld niet meer waard.
Verder zijn het ook hele handzame cake's, niet te groot en makkelijk aan elkaar vast te maken.
Volgend jaar moet er toch echt wat gebeuren bij bon! anders verliezen ze hun naam steeds meer.
Hopelijk komt er volgend jaar ook optijd een goede actie met deze cake's, dat maakt het kopen toch weer zeer interessant.

Afgelopen jaar zag ik al dat veel winkels stoppen met Bonfireworks. Dit jaar zie ik wederom veel Bonfireworks in de uitverkoop staan bij veel winkels.

Wordt Bonfireworks ergens nog wel normaal verkocht of is het einde verhaal met Bonfireworks?

Iemand die hier iets over kan vertellen?

Bij Ano vuurwerk zijn deze ook allemaal in de aanbieding. Miracle, Wodka Blue etc. voor 10,75 euro per stuk. Ook de andere, iets grotere cakes, zijn zeer goed geprijsd. In het begin vond ik de potten van hun zeer goed, echter was het de laatste tijd dramatisch achteruit gegaan waarop ik heb besloten geen Bon meer in huis te halen. Ook niet met 50% korting. Ze moeten echt iets met de kwaliteit doen eer ik weer wat koop.

Idereen lijkt te stoppen met Bon.
Jammer maar helaas!
Bon begon ooit super goed!
Goede kwaliteit voor een zacht prijsje.
Toen Bon overgenomen wett ging het echter snel achteruit
Neem de Vodka blue prachtige goud met blauwe effekten.
Echter is het nu brocade gewisseld met een te vlug verdwijnende blue peony.
Of de Golden Dream die van Gold palm is verandert in yellow waves.
Helaas helaas.
De overname heeft niet veel goeds gedaan.
Gelukkig is de oud eigenaar verder gegaan met een nieuwe lijn waar ik hoge verwachtingen van heb.
Lang leven Pangu dan maar??:p

nou dat klinkt niet best... ik heb o.a. een stuk of 12 cakes van Bon in bestelling staan:frusty:

weet nu al dat ik volgend jaar voor de Zena boxen ga. gelukkig heeft mijn maat hier een shitload van klaarstaan

Heb nog wodka blue en treasure island op de kop kunnen tikken voor mooie prijs! Deze presteerde afgelopen jaar gelukkig nog goed, en heb weer hetzelfde productiejaar :D

Maar BOn is jammer genoeg wel heel erg achteruit gegaan.

Behalve de great wall of china, deze is al die jaren gelijk gebleven en heb deze ook altijd in mijn collectie! Was dit jaar ook weer even zoeken maar heb hem nog gevonden.

Zijn er mensen die vorig jaar nog ervaringen hebben opgedaan met deze producten?

Ik kan de meeste van hun producten goedkoop op de kop tikken. Heeft iemand tips qua producten, ik zag dat de Great wall of China nog steeds erg goed presteert?

Alvast bedankt!!

De algemene ervaring van mij is dat bonfire in de tijd dat ze actief was erg goede producten had en ook vaak een prima prijs hadden. Great Wall of china was wel altijd aan de prijs(50 euro oid) Maar als je die voor een heel goede prijs kan krijgen zou ik het niet laten liggen. Is wel een aandachtstrekker.
greetzz

earcatcher was ook altijd een toppertje!

Nou, altijd...de eerste lichting(en) hadden fluiters die allemaal exact synchroon gingen. Dát was geniaal. De latere (post-Bert) edities waren een ratjetoe qua fluiters. Nog altijd leuk, maar verre van zó geniaal als van origine.

Vond de splitting comets hartstikke mooi. Ook altijd een zooi van gekocht. Ik heb er nog eentje al 5 jaar liggen, krijg het niet over mijn hart die af te steken. :)

Of die vroege Falling Leaves (hette die zo?) die later niet meer mocht omdat ie zo prachtig kleurrijk naar de grond dwarrelde :D In die 1e 2 à 3 jaar heeft Bert een behoorlijke revolutie qua effecten en cakesamenstelling (single effect was zeldzaam) op de markt teweeggebracht. Een jonge importeur als Evolution bouwt er duidelijk op voort en nog vanuit (meestal?) zelfde fabriek ook als waar Bert t voor zn nieuwe merk Pangu vandaan haalt. Zelfde filosofie en kwaliteit als vroeger met Bon, alleen in een veranderde markt.

Ontzettend van genoten de eerste 2 a 3 jaar, vele top producten gehad. Daarna werd het helaas wat minder. Maar mocht je aan producten komen van de eerste jaren zal ik zeker inslaan als ik jou was, kwaliteit gegarandeerd.

Back
Bovenaan