Afdekpapier verwijderen of niet?

Wordt dan toch weer sven/koen/enzoknol/mrbeast taferelen. Horizontaal schieten en dan met de landmeter aan de slag :bonk:

Enkel bij een waaier wil ik in de hoekjes nog wel eens spieken of de pijp niet op de doos is gericht 🤪, oftewel dat de omdoos dan te hoog is. Ik heb dit een keer gehad bij EVO de Mega Willows. Een stuk van het karton eraf gehaald en veilig genoeg.

Voor in eerst in 30jaar afgelooen jaarwiselling het afdekpapier/plastic overal van verwijderd en is me goed bevallen.
De hoeveelheid rotzooi die het geeft is stukken minder. Scheelt opruimen. Nu nog een goede oplossing voor alle kartonnen afdekkartonnetjes in iedere tube en het schoonmaken wordt helemaal makkelijk.
Ik heb hier nog nooit over nagedacht en mijn oog is niet eerder op dit topic gevallen. Vindt het ergens ook zonde om mijn cakes al voor het moment suprême te beschadigen. Aan de andere kant verbaas ik mij erover hoelang ik die folie nog in het nieuwe tegen kom. Dus eind december toch is nadenken of ik het niet minder werk is om het vooraf te verwijderen (al denk ik dat ik het alleen in overweging neem als het gegarandeerd droog is). .

In de straat haal ik de toplabels er nooit af. Alleen bij die missile batteries waar altijd zo'n plasticje overheen zat. Bij cakes doe ik dit nooit en qua rommel valt dit reuze mee. Op 1 januari liggen er nog wat snippers maar dit is heel erg beperkt. Zeker met die geprinte top labels van tegenwoordig is het dan ook wel weer tof om tegen te komen tijdens het opruimen en hoort het bij het nagenieten.

Bij shows door het jaar heen halen we de top labels weleens eraf. Ligt een beetje aan de omgeving, omstandigheden en de producten. Bij shows op het strand wordt dit vaak wel gedaan, zeker als het nog oudere cakes zijn met plastic covers of een soort zilver folie. Maar als het een verhard terrein is of een weiland dan is dit na de show vaak ook relatief snel opgeruimd als je het wel laat zitten. Daarnaast is ook vonkoverslag iets waar je rekening mee moet houden. In de straat zal dit beperkt blijven maar bij een show is die verhoogde kans meer aanwezig. Zeker bij waaiers of bij compounds waar 1 of meerdere waaiers een onderdeel van zijn zie je dit sneller.

Verwijder t eigenlijk nooit. Gaat prima. Toen er nog veel zilverfolie op zat wel. Die troep bleef liggen en zag je overal.

Verwijderen doe ik nooit, alleen dat plastic van die fluitbakken verwijder ik. Eigenlijk ook nooit last van extreem veel afval daardoor, snippertjes waaien weg of liggen bij de veel irritantere rondjes.

Papier aan de bovenkant laat ik vrijwel altijd zitten.
Aflopen jaar met de eerste compound van de avond (Crackle King) had ik de flappen van karton ook om laten zitten. Door de wind knalde deze continue naar binnen toe waardoor vrijwel alle bombettes nauwelijks de lucht in ging.
Werd dus even aan herinnert dat de flappen van karton het beste wel kunt afscheuren, dat had ik de rest van de avond ook gedaan.

Die flappen wel ja. En bij sommige producten de hele doos, bij een Elegant Night bijvoorbeeld kunnen de bombettes in de buitenste tubes tegen de rand aan komen.

Papier aan de bovenkant laat ik vrijwel altijd zitten.
Aflopen jaar met de eerste compound van de avond (Crackle King) had ik de flappen van karton ook om laten zitten. Door de wind knalde deze continue naar binnen toe waardoor vrijwel alle bombettes nauwelijks de lucht in ging.
Werd dus even aan herinnert dat de flappen van karton het beste wel kunt afscheuren, dat had ik de rest van de avond ook gedaan.
Daarom snij ik dus sowieso altijd de flappen van de doos.

Laatst bewerkt:
Afdekpapier voor het eerst verwijderd. Vorig jaar wat klachten van de buren over troep, wat de hond dan weer op zou eten etc.
Dit jaar rekening mee geprobeerd te houden.
Moet zeggen dat het echt veel troep scheelt. Ik houd het erin en verwijderd het voortaan even van te voren.
Het verwijderen van het afdekpapier is dan een mooie vervanger voor het verwijderen van kooien. In ieder geval minder kans op wondjes.

Flappen vd dozen zou men met een perforatiestrook moeten maken, zodat ze snel en eenvoudig te scheuren zijn.

1tje vergeten afgelopen jaarwisseling. De wind blies hem over de compound heen. Bombettes schoten er dwars doorheen, maar knalden wel wat lager.

Afdekpapier voor het eerst verwijderd. Vorig jaar wat klachten van de buren over troep, wat de hond dan weer op zou eten etc.
Dit jaar rekening mee geprobeerd te houden.
Moet zeggen dat het echt veel troep scheelt. Ik houd het erin en verwijderd het voortaan even van te voren.
Pas op wat je zegt! GL gaat nu weer klagen over het afdekpapier.. is vast al ziekteverwekkend voor honden als ze er alleen al naar kijken!

Flappen vd dozen zou men met een perforatiestrook moeten maken, zodat ze snel en eenvoudig te scheuren zijn.

1tje vergeten afgelopen jaarwisseling. De wind blies hem over de compound heen. Bombettes schoten er dwars doorheen, maar knalden wel wat lager.
Ik had dit jaar een aantal producten waar de flappen idd een perforatiestrook hadden.

Back
Bovenaan