Afdekpapier verwijderen of niet?

Ja, en toch... Steek al altijd met een schaar lukraak beetje de tubes in. Voelt gewoon beter :bonk: :D

Ik lees over checken van bombettes; daarvoor stuiter ik cakes/boxen ff stevig op de grond. Schuift de boel wel goed naar beneden. Komen toch regelmatig doosies op de zijkant

Ik haal het er liefst vanaf omdat met name die rode cellofaan in combinatie met vocht/ water niet van de straatbakstenen te krijgen zijn of echt overal en nergens plakt.

Ik laat het altijd zitten. Als ik met doorlonten zou zien dat er een deuk in een tube zit kijk ik wel verder.

Ik liet het altijd zitten. Maar na afgelopen jaar besloten om het er vanaf nu af te halen. Het ligt echt overal en het is echt niet te doen met vochtige weer het goed weg te krijgen. Kom het nog steeds overal tegen. Liever een klein beetje tijd kwijt om het er van te voren af te halen dan uren met vegen.

Laatst bewerkt:
Voor in eerst in 30jaar afgelopen jaarwiselling het afdekpapier/plastic overal van verwijderd en is me goed bevallen.
De hoeveelheid rotzooi die het geeft is stukken minder. Scheelt opruimen. Nu nog een goede oplossing voor alle kartonnen afdekkartonnetjes in iedere tube en het schoonmaken wordt helemaal makkelijk.

Laatst bewerkt:
Voor in eerst in 30jaar afgelooen jaarwiselling het afdekpapier/plastic overal van verwijderd en is me goed bevallen.
De hoeveelheid rotzooi die het geeft is stukken minder. Scheelt opruimen. Nu nog een goede oplossing voor alle kartonnen afdekkartonnetjes in iedere tube en het schoonmaken wordt helemaal makkelijk.
Afgelopen jaren geen last van gehad, waaide zo 40 meter verder op een grote weg op, geen kartonnetje gezien 😉

Maar ze moeten hier idd wel iets anders voor bedenken, waarom lijmen ze het niet vast aan de bombette, versnipperd het wel in de lucht.

Ik verwijder de folies ook al sinds ik mij kan herinneren. Ik zou kunnen vertellen dat ik het doe om de tubes te checken of om vervuiling te beperken maar dat is niet echt zo. Ik weet niet waarom maar het hoort er hier gewoon bij. Dat ik kan checken of het allemaal goed zit, is dan een bijkomstigheid.

Laatst bewerkt:
Ik prik er altijd lukraak zootje gaten in voor het drogen, en stiekem ook een beetje ruimte geven voor m'n onzinnige bijgeloof dat de bombettes dan minder weerstand ondervinden...nou denk ik bij sommig stevig spul erbovenop echt wel ns dat... Tsja 🤗 soms vind ik het ook mooie decoratie en zou ik het zonde vinden het er helemaal af te halen of half te mollen

Ik prik er altijd lukraak zootje gaten in voor het drogen, en stiekem ook een beetje ruimte geven voor m'n onzinnige bijgeloof dat de bombettes dan minder weerstand ondervinden...nou denk ik bij sommig stevig spul erbovenop echt wel ns dat... Tsja 🤗 soms vind ik het ook mooie decoratie en zou ik het zonde vinden het er helemaal af te halen of half te mollen
Sarcasme modus aan.

Ik leg er altijd een stuk hardboard op, zodat er meer weerstand is, zodat de bombettes lager knallen, want dan zijn de effecten lekker groot.

Sarcasme modus uit.

Don't try this at home folks, rally don't...

Sarcasme modus aan.

Ik leg er altijd een stuk hardboard op, zodat er meer weerstand is, zodat de bombettes lager knallen, want dan zijn de effecten lekker groot.

Sarcasme modus uit.

Don't try this at home folks, rally don't...
Ik heb ooit een filmpje gezien van een paar gasten uit Duitsland die dat getest hebben.
Bombettes gingen serieus door hardboard en volgens mij dikker hout heen.

Filmpje kwam uit de tijd dat de Weco cakes bij de Aldi en de Lidl nog in plastic doosjes verpakt waren.

Scheelt dit echt met afval? Ik zie dit nooit meer ergens terug. Het enige wat ik terugvind zijn 4500 papieren afdekringetjes..

• Haha
Waarderingen: GMP
Vraag mij dan af welke omstandigenheden ervoor gezorgd hebben dat het bij mij dit jaar dus wel overal ligt. Zoals ik al zei ''kom het nog steeds overal tegen''. Heb hier andere jaren idd ook niet zo last van gehad.

nooit iets afgehaald ,maar denk dat het wel scheelt ,laat je het zitten is de eerste burst bij het afschieten waarschijnlijk harder (druk) en knalt de bombette met de effectlading dan ook lager ? maar als je het eraf haalt komt de stijglading misschien wel hoger dan met afdekking ?? altijd afgevraagd maar nooit zelf getest ,iemand wel getest hier ?

Gast 24030 zei:
nooit iets afgehaald ,maar denk dat het wel scheelt ,laat je het zitten is de eerste burst bij het afschieten waarschijnlijk harder (druk) en knalt de bombette met de effectlading dan ook lager ? maar als je het eraf haalt komt de stijglading misschien wel hoger dan met afdekking ?? altijd afgevraagd maar nooit zelf getest ,iemand wel getest hier ?
Dat valt toch niet te testen? Laddertje en lineaal ernaast?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan