Acatenango [Compound]

Pfff heerlijke foto!!! :thumbsup: :handsup: Hopelijk ga je het op film zetten voor zowel je zelf als voor ons:yes:

Allepen niet echt het juiste topic voor deze foto, alleen de Acatenango mist hier haha :p

Oeps, ik zet de foto even bij de mega willows;) ik ga vooral genieten van het vuurwerk, maar als iemand anders wilt filmen, post ik deze meteen!!

9
Hey man... altijd leuk een beginner te helpen dus schroom niet te vragen. Better safe then sorry. Mijn foto is Iets anders belicht maar zijn precies hetzelfde hoor. Alle cakes zijn afgedekt met glimmende folie. In principe is deze compound inderdaad met een 1 hoofd lont. En een 2 reserve lont. Het is een compound dus in principe zou je hem bij lont 1 aan moeten steken en zou aan het einde van de box na de finale lont 2 moeten ontbranden. Stopt je box ergens in het midden .... gewoon een minuut of tien wachten en als je doos niet brandt en/of rookt... voorzichtig ben aderen en lontje 2 aansteken. Je moet wel heel veel pech hebben wil de rest van je compound nu niet ontbranden... blijft er na dit alles toch wat staan hierna..... gewoon een foto maken en contact opnemen met de winkelier en of de importeur. Maar naar wat ik gezien heb met een getraind oog (zelfstreling modus off) is deze goed doorgelont en is de kans op een stop minimaal. De tussenverbindingen (iets waar jij je Door het compound principe niet druk over zou moeten hoeven maken) zitten goed "getwist" en zijn goed afgeplakt..... een lont 1 als hoofdlont aan te steken en een lont 2 wanneer je doos ermee stopt. .. zou afdoende moeten wezen om hiermee uit de voeten te kunnen

Hé Elgielo!

Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Ben vorig jaar pas begonnen met een cake box, (Transbomber) kwam er hier op het het forum achter
dat een hele aparte wereld voor mij openging!!
Gaaf hoor!

Zeker!,....viel mij ook al op toen ik deze ophaalde.
Heb deze en een TB en plan is om eerst de Acatenango te schieten en dan de TB.
Eerste is rustiger, mooier dus een RamBak als een TB ‘moet’ als laatste,.....denk ik!

Suggesties/opmerkingen zijn natuurlijk welkom!!,..:-)

Eerste is rustiger, mooier dus een RamBak als een TB ‘moet’ als laatste,.....denk ik!

Als je verder geen boxen hebt, zou ik die volgorde ook aanhouden. Als je een show geeft, is eindigen met chaos altijd goed.

Spul is binnen, best nog wel een kloek doosje die Acatenango, zit ook nog eens in een kooi!Bekijk bijlage 43120

Hij schijt het wel iets beter te doen als je hem even omdraait;)

Dit was ook mijn idee, alleen was de acatenango bij mij niet leverbaar helaas.

Dat is een goeie!!🎥
Of anders zet ik mijn w300,( simpel, maar klein en kan wel wat hebben) op een statief.
D810 vindt ik een beetje te tricky om te gebruiken in een War-zone!!😬🧨🧨

flikker een gopro op de grond met statiefje en parkeer mijn vriendin op veilige afstand met telefoon haha tot nu toe levert dat prima materiaal op haha

Als je verder geen boxen hebt, zou ik die volgorde ook aanhouden. Als je een show geeft, is eindigen met chaos altijd goed.

Hij schijt het wel iets beter te doen als je hem even omdraait;)

Scherp!!,...:-) was mij ook al opgevallen, bij open maken bleek het gelukkig alleen om de ‘om doos’ te gaan!

Ben heel benieuwd naar beeld materiaal. Heb hem zelf dit jaar niet gehad maar staat wel hoog op de lijst voor dit jaar

Wat een bak !!!
Precies zoals op de demo. Grote effecten, prachtige kleuren en snoeiharde burst. Had geen last van pauzes hier en helaas geen filmmateriaal.

Pauzes waren best wel lang, had zelfs het doorlonten gecontroleerd... En ik had best wel wat ploffers tussen zitten, al met al wel een mooie bak om te zien.

Geweldig mooie bak.
Darksoul had deze meegenomen en om 02:00 afgestoken ok er rustig van te genieten.
Geen last gehad van ploffers of lange pauzes.

Wat een pracht bak!

Alleen de tails net voor het einde vind ik op een onlogische plaats. Daar had ie van mij mee mogen beginnen.

Wat een geweldige box! Kreeg hierop ook echt hele goede reacties van omstanders en vrienden. Schoot breed, met grote boeketten. Echt heel dik!

Ons best gedaan hem helemaal op video te krijgen, maar met deze shapes is het allemaal moeilijk te volgen. 'Er gebeurt zóveel..!!' aldus mijn vriendin de cameravrouw.
Verdere woorden zijn overbodig denk ik. Schitterende box!

Back
Bovenaan