6-7-13 Geelse kanaalfeesten (B)

Ik wist niet dat daar zoveel Nederlanders woonden :bonk:, jammer ik had nog niet gehoord dat de belgen ook zo moeilijk deden, laten we hopen dat de vergunning er toch door komt want anders kunnen we weer een grote show van de kalender schrappen :cry:

Van die boeren kan ik nog wel begrijpen i.v.m dieren,maar omwonenden kom nou toch het is hooguit een minuut of 15-25.

Ik kan nu wel zegen pleurus boeren maar sorry geef ze wel gelijk als je bekijkt dat er per jaar meer word geschoten en hoeveel naar beneden komt tja ..... Is voor de boeren niet leuk nee .

Mess idee om een actie te houden help dag mee op ruimen en krijg leuke vuurwerk paket plus bijv. Foto van de groep en dat in olen te hangen met bedankt helpers (is een idee).
Zo help je de boeren hun wei land schoon te houden plus komt vast media op af dus ook mooi voor zena.

Kijk die mini stukjes tja gaat van zelf wel weg maar stuken van 15/20 cm tja ...

Nou jojo

Hopen dat het helemaal goed komt en we weer kunnen genieten van dat zuid-europese materiaal!

Ik kan me het enigszins wel voorstellen van de boeren. Als je zelf geen liefhebber bent en na dit feest moet je de troep van andermans plezier opruimen, dan kan ik mij voorstellen dat het weerstand oproept.

Toch hoop ik dat het dit jaar weer door kan gaan, vorig jaar heb ik genoten van een fantastische show!

Het lijkt mij als organisatie/evenement niet meer dan normaal om je teringzooi op te ruimen. Maar om nou gelijk bezwaar aan te tekenen . Dit kan onderling toch wel opgelost worden. Zou zonde zijn als een groot vuurwerk niet doorgaat om zo iets onbenullig.

Kan me wel voorstellen dat met een beetje wind de snippers niet meer te tellen zijn:).
Zeker over een groot gebied verspreid liggen.
Denk dat dat het grootste bezwaar is ivm grazend vee en tuinbouw.
De grote zooi is wel weg mag ik hopen, ga er van uit dat ze dat echt wel opruimen.

Kom desnoods zelf nog de zooi opruimen als het moet:)

Hotel met me zoontje is gwn geboekt en gaat gwn door...
Anders wordt het boten kijken, maar ons mannenweekend pakken ze ons niet af:)

er is aardig wat "plastic" verschoten in de show. Als dit in weilanden terecht komt is dat niet zo handig voor het vee.. die lopen hier hun poten op kapot of krijgen het binnen. Wat karton en papier betreft.. dat vergaat en heeft het vee niet echt last van... Van restanten plastic shells wel helaas.

er is aardig wat "plastic" verschoten in de show. Als dit in weilanden terecht komt is dat niet zo handig voor het vee.. die lopen hier hun poten op kapot of krijgen het binnen. Wat karton en papier betreft.. dat vergaat en heeft het vee niet echt last van... Van restanten plastic shells wel helaas.

Okee, ja daar niet eens aan gedacht, plastic shells, dus snap het nu nog meer ja.
Maar goed, hopenlijk kunnen ze er samen uitkomen.
Zetten ze gewoon extra schoonmaakploegen in, weegt niet op tegen het afblazen van het spektakel lijkt me.

Misschien schieten zonder die plastic shells? Of mis je dan weer bepaalde belangrijke effecten in die show. En zijn ze misschien ook goedkoper tegenover papieren shells ?

Hier nog een Canadees productiefilmpje:

[video]http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20060411_vuurwerk01[/video]

Andere locatie zoeken? Of op een ander evenement op andere locatie? Dit moet doorgaan gewoon, kan echt niet zonder deze show. Zit er alweer lang naar uit te kijken.

Volgens Jim (Sisser) op Facebook is het doorgaan van de Geelse Kanaalfeesten een stap dichterbij!!!

Post op VWB-forum:

Geel stond even op losse schroeven maar het ziet er naar uit dat het gewoon door gaat!

volgende week plannen bespreken met de gemeente, komt wel goed....
andere opzet..... technischer.......step........ single shots..............kade.........meer info volgt snel.

grtz
Lesley

Geweldig nieuws voor iedereen.
Hopelijk zijn ze voor alle partijen tot een goede oplossing gekomen.
Maar het ziet er positief uit nu.

Back
Bovenaan