Vuurwerkbranche kan leven met verbod op knalwerk en vuurpijlen!

Makkelijk lullen van de BPN ook, bij monde van Groeneveld... die heeft zat handel buiten Nederland.
Wat een slappe zak hooi. Als makke schaapjes naar de slachtbank, dat noemt zich een branchevereniging :frusty:

Dat NL knalvuurwerk verboden wordt, gaat nul komma nul bijdragen aan een oplossing voor de problematiek. Dat is als BPN toch eenvoudig uit te leggen en uit te dragen?! Gaat het ze dan echt alleen maar om de knaken? Wat een farce.
En ja, het moge wel duidelijk zijn, als de hele branche hier niet tegenin gaat is dit definitief het begin van het einde (!) :sad:

Overal nu in het nieuws en bij praat-programma's beelden van cakes terwijl ze het over vuurpijlen hebben. Ik denk dat half Nederland nu denkt dat cakes ook verboden gaan worden.

och och wat een slappe lui zeg, knalvuurwerk in nrderland veroorzaakt geen letsel....in ieder geval geen ernstig letsel.... kom op slapjanussen sta voor je product en branche..
Je geeft ze een vingers... de hand komt vanzelf.

Ze liggen al op het hakblok.... kwestie van tijd dat het hoofdje eraf gehakt wordt.
Wat laten zij zich makkelijk naar de slachtbank brengen.

Zodra de knallers en vuurpijlen er uit gaan zullen we geen grote verbetering in de slachtoffers zien omdat die vooral van illegale knallers komen. Volgende oplossing: al het vuurwerk verbieden omdat ze denken dat daar de slachtoffers nog steeds van komen. Vervolgens gaat het aantal slachtoffers nog steeds niet achteruit omdat iedereen aan het illegale vuurwerk zit. Maar dan is het allemaal al te laat en zullen ze legaal vuurwerk niet meer toestaan.

Dan moeten ze gewoon illegaal vuurwerk toe gaan staan. :P

Een dag prikken ergens in december (tegen O&N aan) en met alle freaks, familie, vrienden en kennissen naar het Malieveld in Den Haag gaan demonstreren voor behoud vuurwerk en een halt toe te roepen t.a.v. nog meer beperkingen van legaal vuurwerk.

Een dag prikken ergens in december (tegen O&N aan) en met alle freaks, familie, vrienden en kennissen naar het Malieveld in Den Haag gaan demonstreren voor behoud vuurwerk en een halt toe te roepen t.a.v. nog meer beperkingen van legaal vuurwerk.

Daar zeg jij wat! Wie zijn er allemaal vrij op 27 Dec.?:cool:

juist dat roep ik al langer

strak plan

vald niet op he dat lesli nu al veel klien spul in biuteland verkoopt en in zee mee gaat hij is tog in gedekt dus maakt leo niks uit en is advies nog hoeft niet te gebeuren

Gelukkig al tegengeluid op het NOS journaal van 18:00. Ze opende met een winkelier die het er absoluut niet mee eens was.
Ben benieuwd of hij Lesli verkoopt :p

Al moest ik vanuit Groningen komen, mijn stem heb je! :D

Nee maar serieus.... Het is echt vijf voor twaalf.....

Als er niks gebeurd/georganiseerd gaat is het binnenkort over en uit. Die branche heeft gewoon nogmaals schijt aan de freaks maar ik neem hun al langer niet meer serieus!

Heeft iemand ideen hoe wij die leo met zn lesli een beetje tegengas kunnen geven?! Een boycot op dit forum lijkt me een goede start! Hoe denken de modjes daarover? Ben een beetje klaar met die vent die alleen maar aan zn eigen belang denkt.

Heeft iemand ideen hoe wij die leo met zn lesli een beetje tegengas kunnen geven?! Een boycot op dit forum lijkt me een goede start! Hoe denken de modjes daarover? Ben een beetje klaar met die vent die alleen maar aan zn eigen belang denkt.

Boycot? Whahaha nutteloos..
waarom? Kijk bij de Aldi.. al dat cat1 is lesli... booycot heeft geen zin.
Misschien is leo niet zo verstandig geweest door zijn vroege uitspraken! Maar op 31dec denkt niemand daar aan met zijn Buurdbaas bigmamma knetterlint en metermix in zijn handen!

ik denk dat de pleuris ook uitbreekt als een totaal verbod er komt.

Hoop het moet een keer klaar zijn met die betutteling in dit land.Als ze die raddraaiers met de harde hand aanpakken maar nee iedereen moet de dupe worden.

Op nrc.nl staat sinds eind gistermiddag het volgende:

Vuurwerksector ziet verbod op knalvuurwerk niet zitten

De vuurwerksector verwijst naar het illegale vuurwerk als de grote boosdoener achter de meeste incidenten. „In het buitenland wordt op een legale manier vuurwerk geproduceerd dat hier illegaal is, zoals bijvoorbeeld een cobra”, zegt Leo Groeneveld, voorzitter van de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN). Cobra is knalvuurwerk dat te vergelijken is met een kleine handgranaat. „Die wordt gemaakt in Italië maar vervolgens getransporteerd naar Nederland en is dan illegaal. We moeten stoppen met de legale productie van dit soort projectielen maar daarvoor heb je Europese steun nodig.”

De BPN staat open voor een verbod op vuurpijlen, die 7 procent van de omzet van de vuurwerksector uitmaken, mits „blijkt dat het letsel echt daardoor ontstaat”. Groeneveld: „Daarnaar moet eerst goed onderzoek worden gedaan. Knalvuurwerk daarentegen vormt de kern van het vuurwerk. Moet je daaraan willen tornen?” Knalvuurwerk vormt 8 procent van de sectoromzet.

Dat klinkt al heel anders, nietwaar? Grote vraag: is Groeneveld van standpunt veranderd of is hij gisteren/eergisteren bewust onjuist of onvolledig geciteerd door RTL? Ik neig naar het laatste, eerlijk gezegd. NRC is in ieder geval een van de weinige kranten in dit land die nog zijn best doet om objectief en onafhankelijk te zijn.

Zie https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/01/een-vuurwerkverbod-komt-er-niet-op-korte-termijn-a1583394

Als ik het zo lees, bestaat de beginpost weer eens uit een mooi verdraaid stukje journalistiek. Schandalig dat men zo te werk gaat om een paar kranten te verkopen. Ga toch eens echt nieuws brengen ipv andere schade toe te brengen

Mij zal het niks verbazen als leo op dit forum zit en ik vermoed dat hij is geschrokken van onze reacties.

Ik heb hem namelijk op de tv gehoord dat dat hij zei 'het is maar 15 procent van het totale vuurwerk dus er blijft nog altijd 85 procent over'

Back
Bovenaan