Ik denk dat dit een hele slimme move is. Even buiten de inhoud. Door nu al een standpunt in te nemen dat het gras voor de voeten van de haters wegmaait is natuurlijk gewoon heel slim. Ik ben ook van mening dat, in tegenstelling tot de meesten hier, er hard tegenin gaan alleen maar aandacht vestigt op de discussie, olie op het vuur gooit, en averechts werkt. Dat zie je ook met de pietendiscussie gebeuren. Het is zo fel, dat er uiteindelijk aan toegegeven wordt. Vuur met vuur bestrijden is in mijn ogen niet de beste manier. De belangenvereniging laat hiermee namelijk wel zien dat er meegedacht wordt met de tegenstanders en de mensen die minder gevaar willen zien. En buiten een gratis vuurwerkbrilletje zagen we dat echt te weinig.
MAAAARRRRRR....
De oplossing is natuurlijk onzin. De pijlen kan ik me nog iets bij indenken (baal er wel van, deze zomer een pijlenrek gebouwd), maar de knallers gaan geen verschil maken. Met als gevolg dat er straks nog steeds (en misschien wel meer) illegaal geknald wordt, de overlast blijft, en er dan aangestuurd wordt op een totaalverbod ivm handhaving. Want terugdraaien gaat niet gebeuren, zeker niet omdat importeurs zich er niet meer aan gaan wagen.
Kort samengevat; Ik snap de reactie van de branche, maar ben het niet eens met de maatregelen.