Feitentopic: Officiële Status Vuurwerkverbod & Hulp (i.s.m. HVLV)

Maar we hebben nu toch producten F1 met fluit? Zijn nu best wel te krijgen. (Funke)
Is allemaal uitloop. Er worden geen nieuwe fluit artikelen in cat 1 geproduceerd. De nieuwe luftheulers van Funke vallen zelfs in P1. Dus mijn advies is inslaan zolang je ze hier tegen komt!

Laatst bewerkt:
Begrijp ik nou goed dat de wet is aangenomen, maar de details worden uitgewerkt in de AMvB? En daar dus totaal iets anders in kan komen te staan waardoor we nog niet weten hoe het exact zit?
Dat is alsof je blind tekent onder een contract en vervolgens aan een contract gehouden wordt waar van alles in staat wat je nog nooit hebt gezien maar je wel verplicht bent je aan dat contract te houden.

Begrijp ik nou goed dat de wet is aangenomen, maar de details worden uitgewerkt in de AMvB? En daar dus totaal iets anders in kan komen te staan waardoor we nog niet weten hoe het exact zit?
Dat is alsof je blind tekent onder een contract en vervolgens aan een contract gehouden wordt waar van alles in staat wat je nog nooit hebt gezien maar je wel verplicht bent je aan dat contract te houden.
Klopt, geeft niks.. Hebben we ervaring mee.. Natura2000, stikstof regels etc.. Tekenen bij het kruisje in Brussel en jaren later zien we de gevolgen ervan en zitten we met de shit.

Dat is politiek een beetje geworden, doe wat, maak wat beleid, beloof 10 steden, zet de Groningers in de kou, zorg dat mensen in de problemen komen met toeslagen etc etc.. Ga er een paar jaar zitten, als je het zat bent een paar jaar wachtgeld en je wordt nergens verantwoordelijk voor gehouden. Het lijkt in verre niet op het echte leven.

Dus ja, gewoon tekenen bij het kruisje, dank VVD.. Wat een klotepartij is dat. Zo'n grote mond over invulling en verplichtingen en gewoon meegaan met de show. Michon-Derkzen is wat mij betreft het boegbeeld geworden van dit verbod.

Heb onze gemeente aangeschreven welke opties ze open willen gooien rondom dit verhaal. Afwachten hoe ze erin staan.

Dus ja, gewoon tekenen bij het kruisje, dank VVD.. Wat een klotepartij is dat. Zo'n grote mond over invulling en verplichtingen en gewoon meegaan met de show. Michon-Derkzen is wat mij betreft het boegbeeld geworden van dit verbod.
Ik begrijp je frustraties richting de VVD en mw Michon-Derkzen in het bijzonder. Van hun belofte pas akkoord te gaan bij duidelijke uitwerking van de 3 voorwaarden is helemaal niets gebleken. Dit is typisch de VVD zoals die onder Rutte is geëvolueerd.

Echter, ook al had de VVD wel op hun strepen gestaan: de situatie was, gezien de huidige kamerverdeling, niet anders geweest.

Laatst bewerkt:
Dit! 31-12 blijft van ons, en net wat je zegt, gewoon stoken is hét signaal naar Den Haag hoe jij over het verbod denkt.

Op Hawaï lukt ze dit ook al jaren en dat is een eiland op bijna 4000 km van de vaste wal.. 😀
Ik denk dat naast 31-12 de trend van stoken bij iedere gelegenheid ook alleen maar zal groeien. De laatste jaren is het steeds populairder geworden om bij een verjaardag o.i.d. een stukje vuurwerk af te steken. Bij mij in de wijk is het bijna iedere zaterdag wel raak. Aangezien het nu nooit meer mag zullen er denk ik nog meer mensen zijn die het stoken niet meer tot 31-12 beperken. Ook bij het aankomende WK voetbal verwacht ik dat er regelmatig iets de lucht in gaat als NL speelt, gelukkig is het dan alleen maar wat vuurwerk en worden er geen steden gesloopt zoals dat het geval is als sommige andere landen een wedstrijd winnen maar dat zal ook wel weer gebeuren ( *sarcasme* dat is pas na 1 augustus opgelost).

Ik denk dat naast 31-12 de trend van stoken bij iedere gelegenheid ook alleen maar zal groeien. De laatste jaren is het steeds populairder geworden om bij een verjaardag o.i.d. een stukje vuurwerk af te steken. Bij mij in de wijk is het bijna iedere zaterdag wel raak. Aangezien het nu nooit meer mag zullen er denk ik nog meer mensen zijn die het stoken niet meer tot 31-12 beperken. Ook bij het aankomende WK voetbal verwacht ik dat er regelmatig iets de lucht in gaat als NL speelt, gelukkig is het dan alleen maar wat vuurwerk en worden er geen steden gesloopt zoals dat het geval is als sommige andere landen een wedstrijd winnen maar dat zal ook wel weer gebeuren ( *sarcasme* dat is pas na 1 augustus opgelost).
Maar dan moet Nederland wel winnen :)
Als Marokko wint gaan ze wel de Schilderswijk in Den Haag slopen, maar dat komt dat wel door het vuurwerk..... mmm....

Wat een gitzwarte dag voor ons allemaal, vreselijk. Onvoorstelbaar dat het ze gelukt is, niet te bevatten. We blijven er het beste van maken, maar het wordt nooit meer zoals het was helaas.

HVLV ontzettend bedankt voor al die jaren dat jullie voor ons gestreden hebben, niets meer dan respect daarvoor.

Ik moest lachen om dit filmpje. Nederland op 31 december 😅

Tja US.. Als je daar ook maar 1 vinger uitsteekt naar de ordediensten laat je het gedrag wat in NL gebeurd wel uit je hoofd

Gelukkig is met de wet veilige jaarwisseling alles opgelost 🙄

Wat een gitzwarte dag voor ons allemaal, vreselijk. Onvoorstelbaar dat het ze gelukt is, niet te bevatten. We blijven er het beste van maken, maar het wordt nooit meer zoals het was helaas.

HVLV ontzettend bedankt voor al die jaren dat jullie voor ons gestreden hebben, niets meer dan respect daarvoor.
HVLV ontzettend bedankt voor al die jaren dat jullie voor ons gestreden hebben, niets meer dan respect daarvoor. Die respect moeten ze voor mij nog verdienen heb nog niks gezien van hun paar valse dromen aan smeren achter de schermen ja mooi geld binnen halen over de rug van de consument ik wil recht zaken zien gepreken die zijn gevoerd met het kabinet aantoonbaar dat ze voor ons in de bress hebben gesprongen. Dan neem ik mijn woorden terug heb je veeeel respect van mij

Voor HVLV het levenslicht zag, zijn er ook de nodige initiatieven vanuit liefhebbers geweest. Sommige dateren al van een jaar of tien terug, toen de overgrote meerderheid nog geen benul had van wat er dreigde te gebeuren. Laten we die mensen van het eerste uur niet vergeten, als het om bedankjes gaat.

• Love
Waarderingen: GMP
HVLV ontzettend bedankt voor al die jaren dat jullie voor ons gestreden hebben, niets meer dan respect daarvoor. Die respect moeten ze voor mij nog verdienen heb nog niks gezien van hun paar valse dromen aan smeren achter de schermen ja mooi geld binnen halen over de rug van de consument ik wil recht zaken zien gepreken die zijn gevoerd met het kabinet aantoonbaar dat ze voor ons in de bress hebben gesprongen. Dan neem ik mijn woorden terug heb je veeeel respect van mij
Dat jij dit als enigste zo ziet zegt genoeg. Zie de vraag al vaker voorbij komen, maar wat heb jij gedaan voor behoud van de hobby?

Deze strijd was bij voorbaat verloren. Iedere keer een beetje uitstel of bepaalde producten eraf, maar hoe het uiteindelijk af zou aflopen stond wel vast. Het is/was ook niet reëel om te denken dat HVLV het zou kunnen voorkomen. Maar je kunt wel strijdend ten onder gaan!! Dat is hier gebeurd.

Hoezo gek? HVLV heeft zijn stinkende best gedaan voor alle liefhebbers. Je doet net of hun de schuldige zijn van het verbod. Wat heb jij gedaan om een verbod te voorkomen?
Kun je dat aan tonen dan? dan alleen maar webside op richten en wat valse dromen neer zitten wij als consument moet weer de knip trekken voor het behoud van onze traditie ?niet onze taak!! brance importeurs en vuurwerk check ik heb verder niks geen aktie,s gezien en hoe komen ze trouwens erbij wiens idee was dat om verenening clubs verband nog mag afsteken niet haaalbaar is . Wiens idee was dat?Je doet net of hun de schuldige zijn van het verbod wie weet eigen belang vereneging ik heb netjes aan de regels gehouden winkels gesponserd als ik de brange was had ik ze allang voor de rechter gesleept . europees geregeld Alleen nog compund f2 stabielst misbruik onvriendelijk veel te zwaar is en cat f1 belgie ook 3 dagen verkoop gras moet niet bij de buren groener zijn romijnse kanonnen van de markt af dat geschiet op agenten importvolk terug schieten rel schoppers hard aan pakken Nederlanse consumenten vuurwerk is niet het probleem europees probleem zitten niet op 1 lijn importeurs buiten land ook assortimet aan moeten passen ergennissen bij de bron aanpakken klote media gedram voor zo verbod en dan weer andersom praten ja helpt niet enzo onhaalbaar eerst voor nu tegen sadisten die burgemeesters mogen geen partij kiezen hun stad vuurwerk vrij is neeee hun moeten nu ook netjes vergunningen gaan verstrekken doen ze niet steek je gewoon vuurwerk af uit duitsland o,a hun houden zich ook niet aan de regels burgemeesters ook kunnnen strijden voorwarden willen kunnen ze niet aan voldoen verbod niet door brancge maar eens ook final solution cat f2 compunds stabielst weinig niks mee gerotzooid ook niet niet gebruiken tegen hulpverleners gegooi zo groot bak beest til je niet ff op en wij kunnen ook genieten van sier vuurwerk win win situatie massa toerisme hou je ook gewoon in eigen land aan bod het zelfde maakt sterktes in iedergeval zelfde is brance importeurs ook maar eens achter oren krabben van wat brengen wij op de markt is het misbruik onvriendlijk niet mee gekloot door jongeren nu is die romijnse kanonnnen mooi speelgoed buitenland zoals lijkt stoer anderen misbruiken het

Gatlin 300 goh wat dom dit maakt traditie kapot o.a import tuig haal dit soort dingen van markt af​

Back
Bovenaan