Ik weet het allemaal niet meer zo. Hoop op eindelijk een grote reset in NL. Immigratie, toeslagenbeleid, belastingdruk, zorg, woningen, ontwikkelingshulp, onderwijs. Alles moet anders.
We hebben het net goed genoeg, maar steeds slechter dankzij al die jaren beleid van lik me vestje.
Geen enkele partij kan doen wat ze beloven, verkiezingsbeloftes en regeringsakkoorden zijn niets waard. Ga het maar na.
Er is geen democratie want de wil van het volk verdwijnt in compromissen. Zo krijgt niemand waar ze voor stemmen.
Het is maar net wat je geloofd natuurlijk, elk mens staat er anders is.
Er zijn ook verhalen dat vanaf 2020 The Great Reset op gang is gekomen en Covid-19 de eerste 'test' was om te zien hoe totale controle eruit zou zien en hoeveel weerstand er zou komen.
Een grote field lab test dus... Maar veel mensen lijken die jaren alweer vergeten te zijn terwijl je vanaf morgen zo maar weer in een lockdown gerommeld kan worden.
En dan tegen 2030 is het 'you will own nothing, and be happy'.
Ergens zit hier een kern van waarheid in, zoals je zelf al zegt: We hebben het net goed genoeg, maar steeds slechter.
Wat gebeurt er als je een zak snoep afpakt van een peuter? Juist die gaat gillen.
Maar wat nou als je langzaam steeds een kleiner/leger zakje geeft? Dan wennen ze eraan en komt er minder weerstand.
Verder is de politiek in mijn ogen een puinzooi door alle splinter partijen.
Wat mij betreft fuseren er een hoop partijen zodat we, laten we zeggen 4, grote partijen hebben om op te stemmen.
Tevens spreek je je eigen hier tegen: Er is geen democratie want de wil van het volk verdwijnt in compromissen. Zo krijgt niemand waar ze voor stemmen.
Democratie = Compromissen sluiten, anders was het ook geen Democratie.
Maar het ergste is dus dat dat nu niet meer gebeurt want iedereen sluit elkaar uit, dus dan kom je nooit tot een oplossing en krijgt inderdaad niemand waar ze voor stemmen..
Hetzelfde zie je in Den Haag met de lokale politiek, zie maar Groep de Mos.
Deze is al jaren het populairste maar wordt uitgesloten, vervolgd en tegengewerkt waar mogelijk.
Heeft zelfs de beste mijn zijn huwelijk gekost.
Een oplossing heb ik helaas ook niet, en de aankomende ronde stemmen heeft weinig nut maar doe het toch.
Tevens is het niet erg dat we voorop willen lopen als Nederland, dat is tenslotte onze inborst en geschiedenis.
Maar je zal wel moeten kijken wat wel en niet kan met je budget. (misschien een vuurwerkfreak mee laten denken, die weten alles van budget)
Het is gewoon heel erg moeilijk allemaal, zoveel mensen zoveel wensen...