Tweede Kamerverkiezingen 2025

ik zal wel blij zijn als die verkiezingen zijn geweest. het lijkt wel of die aanloop steeds langer word. En als je elke keer de zelfde koppen op tv ziet ben ik er wel klaar mee. Eigenlijk krijg ik daardoor ook een hekel aan bepaalde partijen omdat er personen bijzitten die mij niet aanstaan. Dan kijk ik nog niet naar het programma wat ze hebben maar meer welke personen schuiven ze naar voren toe.

vhAYkyX.jpeg

De enige juiste keuze 🌞

Op de vraag hoe gaat de politie handhaven:
"Na ja dat is het punt. Kijk: de handhaving van lokale vuur.. van gemeentelijke vuurwerkverboden is nu ook niet handhaafbaar omdat je eehm hè, het verschilt per gemeentes, geen e uniforme lijn. Een agent kan niet ter plekke zien of jij nou categorie 1, 2, 3 of 4 vuurwerk hebt. Als je het hebt op het moment, in the heat of the moment als het afgestoken wordt. En op het moment dat de verkoop niet aan banden wordt gelegd..eehhh... ja dan kan je in een gemeente misschien wel een vuurwerkverbod hebben, maar als je het gewoon kan kopen of in de gemeente daarnaast ja dan dan dan is het ook totaal on.. niet te handhaven." - Henri Bontebal 2025

Komt wel goed hoor

Op de vraag hoe gaat de politie handhaven:
"Na ja dat is het punt. Kijk: de handhaving van lokale vuur.. van gemeentelijke vuurwerkverboden is nu ook niet handhaafbaar omdat je eehm hè, het verschilt per gemeentes, geen e uniforme lijn. Een agent kan niet ter plekke zien of jij nou categorie 1, 2, 3 of 4 vuurwerk hebt. Als je het hebt op het moment, in the heat of the moment als het afgestoken wordt. En op het moment dat de verkoop niet aan banden wordt gelegd..eehhh... ja dan kan je in een gemeente misschien wel een vuurwerkverbod hebben, maar als je het gewoon kan kopen of in de gemeente daarnaast ja dan dan dan is het ook totaal on.. niet te handhaven." - Henri Bontebal 2025

Komt wel goed hoor
Beschamend is het. Maar er zijn er zo genoeg in de politiek die er geen enkel probleem mee hebben om van alles te roepen zonder kennis van zaken. De trieste waarheid is helaas dat ze van alles bedenken maar geen problemen oplossen. Als je dan sommige partijprogramma's ziet dan is ook duidelijk dat ze niet snappen wat de echte problemen zijn,

80% van de bestaande verboden zijn al niet te handhaven. Tis gewoon doodzonde voor de traditie en haar liefhebbers.

Spreekt Lidewij je aan of de FvD? Die partij die spreekt over een boreale samenleving, de uil van minerva, omvolking. Het ontkent 9/11, het ontkent de maanlanding, zet vaccineren in een zwart daglicht en wil politici voor een tribunaal slepen.

Laten we nog maar niet beginnen over de PVV, want zij houden je een vetkluif voor waarvan je weet dat het niet waargemaakt kan worden. Iets met de grondwet.

En nee, ik stem zelf niet eens links.

Overigens zijn er met de huidige maatschappelijke ontwikkelingen (of het gebrek daaraan) wel andere dingen die iets meer prioriteit vergen dan vuurwerk, hoe jammerlijk dat ook moge zijn.

Dan stem je toch lekker op GL/PVDA ......

Je vindt nooit een partij waar je 100% mee eens bent. Denk dat het goed is om de topics door te nemen welke voor jou belangrijk zijn en dan kijkt welke partij het dichts aansluit bij jouw belangen. Dat blijft altijd lastig, zeker omdat er niks zo veranderlijk is als de politiek (en het weertopic!) Je kunt hele discussies voeren, de een is erg gebaat bij een beter klimaat (uiteindelijk wij allemaal) maar ten koste van wat.. De ander wil een betaalbaar huis, de volgende zit met het stikstofprobleem omdat ze bijvoorbeeld onze samenleving van voedsel voorzien. De volgende wil gewoon betaalbaar leven kunnen hebben maar volgens mij draait uiteindelijk heel veel om welvaart.

Zolang wij een 24/7 economie draaien waarin alles binnen enkele uren besteld, gemaakt en geleverd moet zijn dan blijven volgens mij veel dingen onhaalbaar. We willen de grootste haven, beste industrie, grootste vlieghaven, liefst 2, maximale zorg, veel huizen, goede akkerbouw, veeteelt en tuinbouw etc. terwijl we in een klein landje wonen. Dat gaat op den duur schuren, en dat merken we :yes: We hebben onszelf (te) vast verweven in Europa en willen altijd het beste jongetje van de klas zijn.

Kortom, we komen er voorlopig niet uit, zeker niet als de 150 volwassen kleuters zo met elkaar om gaan. Lekker frustrerend allemaal.
Zelf stem ik al jaren trouwens op de SGP. Zeker niet met alle standpunten eens maar het zou wel fijn zijn als een stukje christelijke normen en waarden weer de hoeksteen van onze samenleving worden. Je ziet ons land wegglijden, uiteenvallen, egoisme voert de boventoon. Het egocentrische gaat ons land opbreken, de maatschappij verhard. We hebben niks meer voor elkaar over.

Je vindt nooit een partij waar je 100% mee eens bent. Denk dat het goed is om de topics door te nemen welke voor jou belangrijk zijn en dan kijkt welke partij het dichts aansluit bij jouw belangen. Dat blijft altijd lastig, zeker omdat er niks zo veranderlijk is als de politiek (en het weertopic!) Je kunt hele discussies voeren, de een is erg gebaat bij een beter klimaat (uiteindelijk wij allemaal) maar ten koste van wat.. De ander wil een betaalbaar huis, de volgende zit met het stikstofprobleem omdat ze bijvoorbeeld onze samenleving van voedsel voorzien. De volgende wil gewoon betaalbaar leven kunnen hebben maar volgens mij draait uiteindelijk heel veel om welvaart.

Zolang wij een 24/7 economie draaien waarin alles binnen enkele uren besteld, gemaakt en geleverd moet zijn dan blijven volgens mij veel dingen onhaalbaar. We willen de grootste haven, beste industrie, grootste vlieghaven, liefst 2, maximale zorg, veel huizen, goede akkerbouw, veeteelt en tuinbouw etc. terwijl we in een klein landje wonen. Dat gaat op den duur schuren, en dat merken we :yes: We hebben onszelf (te) vast verweven in Europa en willen altijd het beste jongetje van de klas zijn.

Kortom, we komen er voorlopig niet uit, zeker niet als de 150 volwassen kleuters zo met elkaar om gaan. Lekker frustrerend allemaal.
Zelf stem ik al jaren trouwens op de SGP. Zeker niet met alle standpunten eens maar het zou wel fijn zijn als een stukje christelijke normen en waarden weer de hoeksteen van onze samenleving worden. Je ziet ons land wegglijden, uiteenvallen, egoisme voert de boventoon. Het egocentrische gaat ons land opbreken, de maatschappij verhard. We hebben niks meer voor elkaar over.

:thumbsup:

Ondertussen besloten om niet op Ja21 te stemmen.
Reden, eigen bijdrage zorg willen zij ongedaan maken.
Aangezien ik elke dag een aantal pillen moet slikken waar een reguliere xtc slikker een complex van zal krijgen gaan zij die stem niet krijgen.
Ook de bezuinigen die zij willen doorvoeren op zorg...

Even wat luchtigers.
De tegenpartij was fictief maar kon een aantal zetels krijgen in de Tweede Kamer als ze op de kieslijst zouden komen te staan.

Anno nu is er de Partij tegen de Burger.
Video's kijk even op: https://www.youtube.com/@De_Speld/videos
Vind je het leuk, vergeet niet te liken met dat sneue vingertje van je. :d

Ook leuk.

Let op: is satire.

Amen! Volledig met je eens, zou zo een post van mij kunnen zijn!

Consuminderen zou in mijn ogen een oplossing voor heel veel problemen kunnen zijn. Al doe ik er zelf ook niet altijd aan mee hoor (kijkt naar z’n lijstje🙄)

Ik weet het allemaal niet meer zo. Hoop op eindelijk een grote reset in NL. Immigratie, toeslagenbeleid, belastingdruk, zorg, woningen, ontwikkelingshulp, onderwijs. Alles moet anders.
We hebben het net goed genoeg, maar steeds slechter dankzij al die jaren beleid van lik me vestje.
Geen enkele partij kan doen wat ze beloven, verkiezingsbeloftes en regeringsakkoorden zijn niets waard. Ga het maar na.

Er is geen democratie want de wil van het volk verdwijnt in compromissen. Zo krijgt niemand waar ze voor stemmen.

Even wat luchtigers.
De tegenpartij was fictief maar kon een aantal zetels krijgen in de Tweede Kamer als ze op de kieslijst zouden komen te staan.

Anno nu is er de Partij tegen de Burger.
Video's kijk even op: https://www.youtube.com/@De_Speld/videos
Vind je het leuk, vergeet niet te liken met dat sneue vingertje van je. :d

Ook leuk.

Let op: is satire.
Haha, heerlijk! Doet mij een beetje denken aan "Between two ferns".

Ik weet het allemaal niet meer zo. Hoop op eindelijk een grote reset in NL. Immigratie, toeslagenbeleid, belastingdruk, zorg, woningen, ontwikkelingshulp, onderwijs. Alles moet anders.
We hebben het net goed genoeg, maar steeds slechter dankzij al die jaren beleid van lik me vestje.
Geen enkele partij kan doen wat ze beloven, verkiezingsbeloftes en regeringsakkoorden zijn niets waard. Ga het maar na.

Er is geen democratie want de wil van het volk verdwijnt in compromissen. Zo krijgt niemand waar ze voor stemmen.

Het is maar net wat je geloofd natuurlijk, elk mens staat er anders is.

Er zijn ook verhalen dat vanaf 2020 The Great Reset op gang is gekomen en Covid-19 de eerste 'test' was om te zien hoe totale controle eruit zou zien en hoeveel weerstand er zou komen.
Een grote field lab test dus... Maar veel mensen lijken die jaren alweer vergeten te zijn terwijl je vanaf morgen zo maar weer in een lockdown gerommeld kan worden.

En dan tegen 2030 is het 'you will own nothing, and be happy'.

Ergens zit hier een kern van waarheid in, zoals je zelf al zegt: We hebben het net goed genoeg, maar steeds slechter.
Wat gebeurt er als je een zak snoep afpakt van een peuter? Juist die gaat gillen.

Maar wat nou als je langzaam steeds een kleiner/leger zakje geeft? Dan wennen ze eraan en komt er minder weerstand.

Verder is de politiek in mijn ogen een puinzooi door alle splinter partijen.
Wat mij betreft fuseren er een hoop partijen zodat we, laten we zeggen 4, grote partijen hebben om op te stemmen.

Tevens spreek je je eigen hier tegen: Er is geen democratie want de wil van het volk verdwijnt in compromissen. Zo krijgt niemand waar ze voor stemmen.

Democratie = Compromissen sluiten, anders was het ook geen Democratie.

Maar het ergste is dus dat dat nu niet meer gebeurt want iedereen sluit elkaar uit, dus dan kom je nooit tot een oplossing en krijgt inderdaad niemand waar ze voor stemmen..
Hetzelfde zie je in Den Haag met de lokale politiek, zie maar Groep de Mos.

Deze is al jaren het populairste maar wordt uitgesloten, vervolgd en tegengewerkt waar mogelijk.
Heeft zelfs de beste mijn zijn huwelijk gekost.

Een oplossing heb ik helaas ook niet, en de aankomende ronde stemmen heeft weinig nut maar doe het toch.

Tevens is het niet erg dat we voorop willen lopen als Nederland, dat is tenslotte onze inborst en geschiedenis.
Maar je zal wel moeten kijken wat wel en niet kan met je budget. (misschien een vuurwerkfreak mee laten denken, die weten alles van budget)

Het is gewoon heel erg moeilijk allemaal, zoveel mensen zoveel wensen...

Back
Bovenaan