Wat is jou leukste, gekste of meest unieke afhaalervaring.

- 5,5 uur wachten op je bestelling in Pijnacker (Haokan)
Die lange rijden bij Haokan is niemand vergeten zo te zien haha. Wat een ellende was dat ook. Bij iedereen de planning volledig in de soep met ophalen.

Na al die jaren kan ik er om lachen en met recht zeggen dat de jongens toen écht hard doorgewerkt hebben. Maar wat was ik (en niet alleen ik) die dag bloedpissig haha

Eerste en laatste keer mijn bestelling opgehaald Piroshop Arentz.
Dat er zogenaamd hun vrachtwagen met pech in Duitsland stond.
4 Funke cakes en wat single shots niet meegekregen, de Rainbow cakebox van Cafferata meegekregen.
Achteraf de verhalen van mensen die uren moesten wachten gelezen.

Ooit een prijs gewonnen bij Pronk vuurwerk en datzelfde jaar ook nog een prijs bij Witte Tenten gewonnen via Vuurwerkcrew. Bij beide winkels heel vriendelijk ontvangen. Witte Tenten had echt zo'n Harry Potter sfeer.
En in het pakket zat een hele mooie mine zoals de Awaken.

Gekste ervaring was ergens rond 2010 toen ik bij een verkooppunten werkte. Iemand had aardig veel vuurwerk gekocht, waaronder 200 Romeinse kaarsen. Omdat hij dusdanig veel vuurwerk had gekocht liep ik mee hem naar de auto en vroeg ik wat hij ging doen met zoveel kaarsen.

Toen liet hij een tas zien met alleen maar cobra's. Hij was van plan zelf een mat maken en dat af te steken op een klein veldje tussen de woningen. Geen idee of dat ook echt zo is, maar 200 cobra's achter elkaar...ik moet er niet aan denken.

Die lange rijden bij Haokan is niemand vergeten zo te zien haha. Wat een ellende was dat ook. Bij iedereen de planning volledig in de soep met ophalen.

Na al die jaren kan ik er om lachen en met recht zeggen dat de jongens toen écht hard doorgewerkt hebben. Maar wat was ik (en niet alleen ik) die dag bloedpissig haha

Staat mij ook nog helder voor de geest die dag. Ik had wel het geluk dat ik net was geweest voordat het echt spaak liep. Maar ik herinner mij de blikken van die gasten nog. Alsof het herten waren die in de koplamp van een auto staarden. Alle berichten hier kan ik mij ook nog goed herinneren. Het enige kleine kinkje in de kabel was dat de Rumble in the Jungle die ik besteld had nergens te vinden was in de bunker. De keuze was geld terug of hopen dat hij toch nog ergens te voorschijn kwam. Ik werd later die dag gebeld dat hij toch nog in een hoekje gevonden was onder wat andere dozen. Dus die heb ik uiteindelijk nog gekregen.

Maar ik heb eigenlijk altijd goede ervaringen gehad. Vorig jaar was ik als eerste in de Karwei in Bodegraven. Toen heb ik even in de bunkers mogen gluren. Super tof!

Een leuke bestelervaring was trouwens Zena in Pijnacker (wat later dus Haokan werd). Dat jaar (weet ff niet meer welk jaar precies) stond er een rad en was er een live stream uit de winkel met een webcam. Ik heb toen een mooi stapeltje gratis vuurwerk gewonnen met dat rad.

Toen ik vorig jaar mijn Vuurwerkplanet prijs ging ophalen moest er van Karen achter de balie een tasje omheen. Omdat het niet paste heeft ze deze met plakband bevestigd over de bovenzijde van het compound. Ik had dan ook moeite met mijn lach inhouden toen ik bij de deur de tas eraf scheurde om in de prullenbak te stoppen. Ik had helaas niet de ballen om mij even om te draaien voor haar reactie.

Toen ik vorig jaar mijn Vuurwerkplanet prijs ging ophalen moest er van Karen achter de balie een tasje omheen. Omdat het niet paste heeft ze deze met plakband bevestigd over de bovenzijde van het compound. Ik had dan ook moeite met mijn lach inhouden toen ik bij de deur de tas eraf scheurde om in de prullenbak te stoppen. Ik had helaas niet de ballen om mij even om te draaien voor haar reactie.
Kan je nagaan, je had wel dood kunnen zijn. Als zij die tas er niet over heen had gedaan, was de hele toko de lucht in gegaan...

Komt denk ik omdat je standaard een bedrag moet betalen voor verpakkingskosten.
Je hebt betaald voor dat tasje, dus je gaat hem meekrijgen.

De leuke dingen in de jaren 80 . Toen had je kans dat de lokale drogisterij nog shishing crackers en ander klein spul aanbood als ze een kluisje hadden om dat in te leggen. De hele regelgeving met sprinklers was toen nog niet doorgevoerd, je had veel meer verkooppunten die vuurwerk "erbij deden" .

En dan braaf met moeders mee boodschappen doen op oudjaarsdag in de hoop dat ze bij de drogisterij nog wat vuurwerk verkochten. En de euforie als je dan in de drogisterij vitrine shishing crackers met grijslont zag liggen en je moeder die de hand over het hart haalde en een paar pakjes kocht voor je. Had je toch weer wat extras bovenop de 10 gulden die je elk jaar bij elkaar gespaard had en uitgaf aan vuurwerk.

Leukste ervaring voor mij was met vuurwerk veiling dat ik voorig jaar de pangu scream voor €92 had en ook wel andere blokken met veiling

Ik weet het nog goed! Jij was er idd ook bij! Later met nog wat freaks lopen grappen en grollen aan die tafel, om de tijd te doden!

Back
Bovenaan