GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Ik wordt met de dag chagrijniger als ik al die berichten uit dit topic lees. Gaat het dan toch gebeuren waar we al jaren voor gevreesd hebben? Bedankt hoor linkse kliek heel slim gespeeld. Questie van volhouden daar bereik je op den duur echt wel wat mee. Weer raken wij zo lijkt het wat kwijt waarmee wij opgegroeid zijn. Er blijven steeds minder leuke dingen en tradities over om van te genieten. Snap nog steeds niet dat de minderheid het steeds meer voor het zeggen heeft in dit Kutland want zo denk ik er inmiddels over. Mijn kaarsje heeft dringend vuur nodig.:frusty:

• Like
Waarderingen: BENZ
denk dat deze traditie niet snel stopt, ook al komt er een eventueel verbod. En we hebben al zo vaak en om zoveel redenen zogenaamd dicht bij een verbod gestaan, maar het is er nog nooit van gekomen. Toch begrijp ik de angst, we voelen allemaal dat een verbod dichterbij en dichterbij komt, toch blijf ik hoop houden.

denk dat deze traditie niet snel stopt, ook al komt er een eventueel verbod. En we hebben al zo vaak en om zoveel redenen zogenaamd dicht bij een verbod gestaan, maar het is er nog nooit van gekomen. Toch begrijp ik de angst, we voelen allemaal dat een verbod dichterbij en dichterbij komt, toch blijf ik hoop houden.
Nooit wat van gekomen? iedere keer is er wel iets verboden geworden, van knal vuurwerk tot vuurpijlen. Een vinger werd altijd afgehakt. Nu nog denken dat het allemaal wel meevalt lijkt mij niet verstandig en reeël zeker met zo'n wispelturig en onstabiel kabinet.

Over tradities verbieden, blijkbaar geldt dat niet voor alles; de paaseitjes liggen alweer in Jumbo... Echt kom op zeg 🤬

• Wow
Waarderingen: GMP
Ik zie een hoop reacties van mensen die zeggen het vuurwerk wel bij onze Ooster/Zuiderburen te halen maar vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk bereid zijn het risico te nemen (boete/aantekening strafblad). Hoe graag ik zou willen, zou het zelf niet snel doen denk ik.

Mijn aanname is dat er slechts een select groepje mensen overblijft wat langzaam uitsterft over de jaren heen.
Zelfde effect als roken uitbannen binnen de samenleving; kost tijd maar uiteindelijk sterft het uit.
Na een paar jaar zullen de straffen hoger worden omdat de jaarwisseling nog steeds chaotisch verloopt met hetzelfde aantal slachtoffers als voorgaande jaren.

Wellicht wat pessimistisch (én laten we hopen dat het niet zover komt) maar ben erg benieuwd hoe de jaarwisseling er uit ziet over pakweg 3/4 jaar..

Elk jaar weer hetzelfde gemekker, ik had juist het gevoel dat de aanloop naar oud en nieuw dit jaar relatief rustig was.
Om gek van te worden.
Persoonlijk kan ik heel slecht tegen de onwaarheden, het verdraaien van feiten, onjuist presenteren van feiten. Als we het gaan verbieden dan wel om de juiste redenen.
Ondertussen maar weer werken aan een plan B, zonder vuurwerk geen oud en nieuw.

Er zijn weer een paar sukkels geweest die zichzelf zo nodig met zwaar illegaal vuurwerk op moesten blazen, dankzij deze mensen komt een verbod op consumentenvuurwerk steeds dichterbij.

Dan gaan ze eindelijk eens zien dat al dat gedram averechts gaat werken. Want de vraag is er. En zoals met elke product , waar vraag is zal er ook aanbod zijn. Alleen dan is het niet meer gereguleerd, gecontroleerd en voldoet het niet meer aan absurde regels. Nee dan is het old skool kofferbak handel en zal je buurman de straat in lopen met een triplex doos, ook verwacht ik een toename aan knalvuurwerk en andere gekkigheid. Men kan nu al amper controleren. Vanuit de politie is het enkel een wanhoopsdaad omdat men gewoon te weinig capaciteit heeft om ook maar iets te doen. Al het geld is wederom een jaar lang naar demonstraties gegaan. "We" zijn zo tolerant en deugend als het om de rest van de wereld gaat , maar 1 dag per jaar onze landgenoten iets gunnen is nog teveel gevraagd.

Ik stop nooit, en bij een verbod ga ik alles doen wat ik in de afgelopen jaren niet heb gedaan , om de samenleving niet lastig te vallen of ons als liefhebbers of onze hobby niet in diskrediet te brengen. Fck em all

Ik zie een hoop reacties van mensen die zeggen het vuurwerk wel bij onze Ooster/Zuiderburen te halen maar vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk bereid zijn het risico te nemen (boete/aantekening strafblad). Hoe graag ik zou willen, zou het zelf niet snel doen denk ik.

Ik denk juist dat dat aantal mensen bijzonder groot is. Als je hobby op onterechte gronden wordt afgepakt is dat wel een risicootje waard, je leeft maar 1x toch? Maar er zullen idd ook makke lammetjes zijn. Probleem is dat BE en DE snel zullen volgen. Maar Frankrijk is een mooi alternatief. Miljoenen Nederlanders vieren daar vakantie en hebben nog wel plekje in kofferbak over. Wel duur, maar genoeg (Inc f3) te krijgen en hele jaar door verkrijgbaar. Midden in hoogseizoen (14 juli) wat ruimer assortiment vanwege de feestdag is mooi meegenomen.

Back
Bovenaan