Lion

Dom eigenlijk om voor een hype te vallen van een bak die vorig jaar afgekeurd was, kan ie jaar erna nooit net zo dik zijn. Wel zonde geld eigenlijk, achteraf, en "doh" klap voor de kop momentje. Na zovele jaren soms nog een amateur.

Ik heb er wel van genoten. Ik had nog de 2023 batch en ik vond de burst wel echt opvallend hard.

Voor €112.50 een prima compound, maar voor het geld waar ik hem voor besteld heb bij de IT (€159) toch een kleine tegenvaller. Iemand anders zei het ook al in het top of flop topic. Deze werd er uit geschoten door de magic in the air.

Had de omlabeling van Vuurwerkbunker. Gekocht in een weekdeal samen met de Bunker Blaster voor 225 euro. Voor dat geld zeker geen miskoop!
Gewoon een goede rambak, maar ben nu wel klaar met alle varianten van de Breakout/Kingdom/Lion/Gorilla.

Gewoon ervaren als een top blok, je moet je verwachtingen ook niet laten hopen hier op VWC want dan valt alles tegen (had ik vorig jaar zelf ook met enkele blokken). De finale van de '24 batch leek wel een stuk trager, iemand anders dit ook opgevallen?

Gewoon ervaren als een top blok, je moet je verwachtingen ook niet laten hopen hier op VWC want dan valt alles tegen (had ik vorig jaar zelf ook met enkele blokken). De finale van de '24 batch leek wel een stuk trager, iemand anders dit ook opgevallen?
Viel mij inderdaad ook op, had ook de 2024 batch. Vond ik niet zo’n punt trouwens, iets minder spectaculair maar daardoor kwamen de effecten wel weer beter over. Vond het verder een heerlijk blok. Had hem vrij last minute in de 20% gratis actie gekocht en heb daar zeker geen spijt van.

Het ziet er toch echt naar uit dat na de afkeur afgelopen jaar de 2024 batch gedownsized is..
Zou erg jammer zijn.

alleen hebben we allemaal op zo'n avond/nacht vergelijk met andere 30mm kooiboxen dus heb je toch wel goed beeld hoe die daar tegen afsteekt. en er zijn er die '23 en '24 versie hadden/hebben gehad en het verschil opmerkten. Dus denk niet dat het met verwachtingspatroon te maken heeft, stelde gewoon niet bijster veel voor maar slecht valt het ook niet te noemen nee

alleen hebben we allemaal op zo'n avond/nacht vergelijk met andere 30mm kooiboxen dus heb je toch wel goed beeld hoe die daar tegen afsteekt. en er zijn er die '23 en '24 versie hadden/hebben gehad en het verschil opmerkten. Dus denk niet dat het met verwachtingspatroon te maken heeft, stelde gewoon niet bijster veel voor maar slecht valt het ook niet te noemen nee
Heb je hem gehad? Ik wel, en kon kwa burst sterk mee (of zelfs beter) dan de meeste blokken die ik had. Daar zaten veel 30mm gekooide 100sh bakken tussen. Dat gezeur over de effecten is vreemd, want dat kan je gewoon op film zien me dunkt.

Heb je hem gehad? Ik wel, en kon kwa burst sterk mee (of zelfs beter) dan de meeste blokken die ik had. Daar zaten veel 30mm gekooide 100sh bakken tussen. Dat gezeur over de effecten is vreemd, want dat kan je gewoon op film zien me dunkt.
Burst kon zeker mee, zat alleen verschil in kwa cakes zelf. 1 en 3 hadden een harde burst. Maar je hoopt dat het blok je een wow geeft. Harde burst inc met goede effecten. Helaas was de burst oke en de effecten 12 in een dozijn. Vaak wordt er hier een blok gehypt omdat de burst goed is en niet vanwege de effecten. (Kijk naar cairo crackling bijv.)

Burst kon zeker mee, zat alleen verschil in kwa cakes zelf. 1 en 3 hadden een harde burst. Maar je hoopt dat het blok je een wow geeft. Harde burst inc met goede effecten. Helaas was de burst oke en de effecten 12 in een dozijn. Vaak wordt er hier een blok gehypt omdat de burst goed is en niet vanwege de effecten. (Kijk naar cairo crackling bijv.)
Correct, maar dat 12 in een dozijn is echt iets wat je vooraf kan weten. Genoeg filmpjes beschikbaar. Ik heb me een keer laten meeslepen en de hype en toen viel het me ook allemaal tegen. Eens en nooit weer, daarom heb ik ook gewoon flink genoten van de Lion.

Precies en het mooiste van effecten is, daarin heeft iedereen weer een verschillende smaak. De een houdt van goudeffecten met mooie tails, de ander van rood-groen met witte blinkers, die weer van crackling, nog een van dat heldere blauw of juist de felle peonies in alle kleuren van de regenboog (laatste twee zie je bij Funke vaak terug) en tot slot houden wederom anderen juist van dikke salute salvo's in een bak.

Toegegeven, ik vond de spreiding van de effecten in de 2023 batch van Lion beter dan in de 2024 batch van Gorilla.

Laatst bewerkt:
Hier zowel de 2023 als de 2024 batch geschoten.
De 2023 batch presteerde mega, maar de 2024 batch had toch echt flink ingeleverd.
Burst + spreiding was merkbaar zachter/ kleiner en de finalecake schoot trager dan de eerdere batch.

De 2024 batch was nog steeds goed, maar de wow-factor zoals bij de eerste batch ontbrak.

Hier zowel de 2023 als de 2024 batch geschoten.
De 2023 batch presteerde mega, maar de 2024 batch had toch echt flink ingeleverd.
Burst + spreiding was merkbaar zachter/ kleiner en de finalecake schoot trager dan de eerdere batch.

De 2024 batch was nog steeds goed, maar de wow-factor zoals bij de eerste batch ontbrak.
Sluit me helemaal aan bij jou woorden, zelf alleen dit jaar 24 geschoten en vorige jaar 23 maar er zat zeker een goed verschil in, dat deze box wel het nodige had ingeleverd.

2024:

2023:

Back
Bovenaan