YES, maar de tip van @Sodeknetterlint lijkt te hebben geholpen. Er was een firmware update, geïnstalleerd, net 2 minuten opgenomen en geen ruis/storing. Straks nog een 10 minuten opnemen maar dit zou het mogelijk wel eens kunnen zijn!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
YES, maar de tip van @Sodeknetterlint lijkt te hebben geholpen. Er was een firmware update, geïnstalleerd, net 2 minuten opgenomen en geen ruis/storing. Straks nog een 10 minuten opnemen maar dit zou het mogelijk wel eens kunnen zijn!
welke audio instellingen gebruik je danJa, iso , sluiter en diagfragma, en dan nog het licht op -2. maar dit jaar pak ik de oude vertrouwde S22 weer, die filmt beter dan de S24. Zelf heb ik een iphone, dat is helemaal prut met filmen .
ik haak hier even op in , heb je de pro stand gebruikt tijdens het filmen ? standaard gebruikt ie beide microfoons .Dit heb ik precies dus ook als ik alleen met de telefoon film (Samsung S22) zonder Externe microfoon.
Het lijkt alsof hij het geluid niet lekker oppakt. Terwijl de burst wel hard was.
Zie hieronder als voorbeeld wat ik dus had zonder externe microfoon.
Mijn idee is dat de camera's steeds beter worden maar de microfoons juist minder.
Nee dat had ik toen niet gebruikt.welke audio instellingen gebruik je dande
ik haak hier even op in , heb je de pro stand gebruikt tijdens het filmen ? standaard gebruikt ie beide microfoons .
Ik heb gister een externe microfoon besteld welke instellingen kan ik het beste doen voor vuurwerk te filmen? Bedankt
Ik heb bovenstaande gebruikt vorig jaar , wat een miskoop was dat zeg ik kreeg op geen manier fatsoenlijk geluid . Vooral het geluid van vuurwerk is lastig op tenemen vaak. Mijn tip betaal gewoon 100 eur voor n goede micBump voor dit topic:
Zelf film ik al jaren met m'n telefoon, wat over het algemeen prima beeld & geluid opneemt.
Het gaat hierbij niet om compilaties, maar per product soms een video voor eigengebruik.
Instellingen op telefoon (Iphone 16 Pro) HD/60FPS of 4K/120FPS
Nu ben ik aan het kijken voor een zeer betaalbare externe mic, tussen de €10-€30 wil ik er aan uitgeven.
Veel aanbod via de Chinese/Amerikaanse aanbieders in dit prijssegment.
Echter twijfel ik of een budget mic nou een merkend verschilbare kwaliteit zou leveren, en zo ja, of er aanraders zijn voor dit prijssegment?
Alle tips zijn welkom!
Mocht je een rig hebben, dan zou ik de Rode Stereo Videomic Pro Rycote aanraden.Bump voor dit topic:
Zelf film ik al jaren met m'n telefoon, wat over het algemeen prima beeld & geluid opneemt.
Het gaat hierbij niet om compilaties, maar per product soms een video voor eigengebruik.
Instellingen op telefoon (Iphone 16 Pro) HD/60FPS of 4K/120FPS
Nu ben ik aan het kijken voor een zeer betaalbare externe mic, tussen de €10-€30 wil ik er aan uitgeven.
Veel aanbod via de Chinese/Amerikaanse aanbieders in dit prijssegment.
Echter twijfel ik of een budget mic nou een merkend verschilbare kwaliteit zou leveren, en zo ja, of er aanraders zijn voor dit prijssegment?
Alle tips zijn welkom!
Yup hier sluit ik me bij aanIk raad er alleen 1 aan. De Zoom AM7. Beter ga je niet vinden. Beter bestaat er ook niet. Kost rond de €90-€110. Maar dan ben je gegarandeerd van kwaliteit.
Mocht je een rig hebben, dan zou ik de Rode Stereo Videomic Pro Rycote aanraden.
Ik had hem een aantal jaar terug gebruikt i.c.m. een Samsung telefoon, werkte toen goed.En dit raad ik weer helemaal af!
Hier zie je een Iphone i.c.m. de juiste aansluitingen om de Rode werkend te krijgen. Bij mij pakte ie 'm niet. Bij een maatje i.c.m. z'n Samsung werkte het feilloos.
Uitleg ongeacht het merk telefoon:
De Rode Stereo videomic Pro Rycote microfoon heeft een vaste 3.5mm TRS stekker. Deze kun je gewoon aansluiten op je 3.5mm camera microfoon aansluiting, maar een mobiele telefoon..... pakt dit signaal niet.
Een mobiele telefoon pakt alleen het signaal van een TRSS stekker.
Om de Rode microfoon wel te laten werken moet je de TRS stekker eerst omzetten naar een TRRS stekker. Dat doe je met de Rode SC4 adapter. De uitgang daarvan kun je vervolgens wél op een normale USB-C naar 3.5mm adapter aansluiten.
Begrijp je dit niet. Dan hierbij wat hulp:
In het topic "filmen met een mobiele telefoon" zijn er meer mensen die de Rode microfoon niet werkend krijgen i.c.m. een Iphone en daarom raad ik het dus af. De Rode Stereo videomic Pro Rycote microfoon kost ook nog eens €200+. Wel ben ik van mening dat dit de allerbeste externe microfoon is om aan te sluiten op je camera. Daarom heb ik er ook twee! Mocht de mijne ooit kapot gaan... heb ik er nog één achter de hand. Helemaal nieuw in de verpakking.
Hier een voorbeeld i.c.m. een camera (niet mijn YouTube kanaal, maar wel twee goede voorbeelden):
Als je met goede oortjes luistert of met een koptelefoon dan hoor je pas hoe goed deze combinatie is. Omgevingsgeluid, de echo en de burst komt super natuurgetrouw over. Dat is eigenlijk alles wat je wilt "Alsof je er zelf bij bent".
Ik had hem een aantal jaar terug gebruikt i.c.m. een Samsung telefoon, werkte toen goed.
Nu gebruik ik zelf de Rode op mijn camera of op een externe recorder.
Dat ding heeft bij mij altijd erg goed gedaan, en kwaliteit van geluid is ook echt goed.