Coconut Bounty

Ik denk idd ook dat dit de box is die je krijgt. Het stond er idd bij toen je kon bestellen. Daarom gekozen om de knoop toch niet door te hakken.

Hoop dat toch echt iedereen de echte Coconut Bounty meekrijgt hier die hem wel heeft besteld.

Eens, is ook uiterst vreemd en dan helemaal dat de winkelier zgn niet weet wat er geschoten is. Tuurlijk weten ze dat wel. En wat betreft de strobe willowbox, die bestaat niet eens. Het is waarsschijnlijk de zelf geimporteerde box van Valk die je krijgt en die heet Special Willow 100s. Moet er wel bij zeggen dat ze het vermeld hebben bij je bestelling, of het ook daadwerkelijk dezelfde is dat betwijfel ik. Bekijk bijlage 1804176

1733389673956.png

Wat staat er op deze afhaalbon? Staat er Special Willow 100s? Of staat er coconut bounty/strobe willowbox 100? Je kan niet zomaar een Special Willow 100s meegeven, dat is een totaal ander product. Mochten ze dat willen doen, mag je gewoon weigeren en je geld terug krijgen.

Dat er een sample geschoten wordt op de demo is helemaal niet zo vreemd. Die hoeft ook niet per se (veel) beter te zijn dan de productie versie al hebben sommige importeurs een reputatie op dat gebied. Er lijkt hier nogal makkelijk aangenomen te worden dat een importeur dat expres doet om z'n product op een demo veel beter uit de verf te laten komen dan het uiteindelijke product dat de consument krijgt. Het kan ook simpelweg zijn dat de importeur een aantal samples heeft laten maken om te kunnen garanderen dat er uberhaupt iets beschikbaar is voor de demo's. Die samples kunnen in China doorgaans gemaakt worden voordat de echte productie start en zodoende in de eerste de beste container die naar de importeur gaat meegestuurd worden.

Met alle containers die op het laatste moment binnenkomen waren er dus gewoon verschillende nieuwe producten helemaal niet geschoten op demo's als er geen samples waren geweest!
Ik denk dat niemand hier problemen heeft met het gebruik van samples, maar wel met opgevoerde samples die bij bepaalde importeurs eerder regel dan uitzondering zijn.

Eens, is ook uiterst vreemd en dan helemaal dat de winkelier zgn niet weet wat er geschoten is. Tuurlijk weten ze dat wel. En wat betreft de strobe willowbox, die bestaat niet eens. Het is waarsschijnlijk de zelf geimporteerde box van Valk die je krijgt en die heet Special Willow 100s. Moet er wel bij zeggen dat ze het vermeld hebben bij je bestelling, of het ook daadwerkelijk dezelfde is dat betwijfel ik.
Heb de vraag maar ff in het vwpd topic gesteld. Hopelijk geven ze er een duidelijk antwoord over.

soms ook voor een importeur zelf om de kwaliteit van een nieuw artikel te kunnen beoordelen voor volgend seizoen.
Hoe kun je een artikel op kwalitiet beoordelen als het geen massaproductie is??? Dat hele sample gebeuren moet gewoon stoppen. Op een winkeliers demo of consumentendemo, ik ben er klaar mee dat je gewoon niet weet wat je gaat krijgen. Als winkelier wil je dit toch ook zeker weten?? Zorg dat die beelden dan besloten blijven.

Het blijft een schimmig wereldje. Ook als je ziet dat er met grammages kruit wordt gesjoemeld, er er cakes zijn die net meer dan de helft van het beloofde aantal pts bevat. En dan nog fake adviesprijzen verzinnen, nep kortingen.

samples maken de boel gewoon warrig.

Ja productie kan gelijk zijn in theorie maar een sample kan heel wat zorgvuldiger gemaakt worden dan productie. zeker als zo'n sample bedoeld is om productie orders te verkopen dan is er motief vanuit de fabrikant om de sample te "optimaliseren".

Of je het in de straat merkt is een ander vraag, bij een demo vergelijk je alles wat makkelijker met elkaar vanwege stabiele factoren (afstand, geen ander vuurwerk tegelijk etc). Dan valt die net wat hardere burst op vergeleken met productie producten die ervoor of erna voorbijkomen en wordt vervolgens het product de hemelen in geprezen.

Koop gewoon op basis van tempo, effect en opbouw van de box.

Op basis van burst en boeket grote is zelfs productie een verassing. Het ene jaar kan net wat beter zijn dat het nieuwe jaar en ja soms kan je productie krijgen die net wat teveel gevuld is en die met mazzel niet is gekeurd door ILT.

Veel afkeuring is ook op basis van decibel overschrijding dus dat zijn productie versie die "heel goed zijn" in onze ogen.

Dus productie versies zijn ook niet heilig. De kans met samples die beter zijn dan productie is alleen groter vanwege de extra tijd die in een sample gestopt kan worden en motivatie van de fabrikant.

Hoe kun je een artikel op kwalitiet beoordelen als het geen massaproductie is??? Dat hele sample gebeuren moet gewoon stoppen. Op een winkeliers demo of consumentendemo, ik ben er klaar mee dat je gewoon niet weet wat je gaat krijgen. Als winkelier wil je dit toch ook zeker weten?? Zorg dat die beelden dan besloten blijven.

Het blijft een schimmig wereldje. Ook als je ziet dat er met grammages kruit wordt gesjoemeld, er er cakes zijn die net meer dan de helft van het beloofde aantal pts bevat. En dan nog fake adviesprijzen verzinnen, nep kortingen.
Maar hoe moet je je product irl aanprijzen als er nog geen productie gedraaid is? Niet? Productfilms zijn ook vrijwel altijd samples, zijn er ver voor er geproduceerd wordt. Qc wordt ook veel obv samplefilmpjes vanuit NL gedaan, ook al vraag je om greep uit productie weet je dat niet zeker. Er zou geen giga verschil tussen uiteindelijke consu versie en samples moeten zitten, maar zeker afwijking is normaal en kan men beter accepteren en incalculeren in het verwachtingspatroon. Tenzij effecten uiteindelijk anders zijn of echt een 30mm als een 20mm presteert. Maar dan schaamt die importeur zich ook de shelletjes uit de broek hoor.

Trekt de freak dit accepteren en incalculeren niet, dan is de tijd aangebroken te begrijpen van jezelf dat je beter restanten kunt opkopen in de vroege freakacties in het voorjaar. Bespaar je ook nog eens 30-50%

Omdat je niet eerst 1000 karton gaat laten produceren, en er dan achterkomt dat de kwaliteit niet in orde is. Iets te groot bedrijfsrisico :d

Amin, Amen.

Omdat je niet eerst 1000 karton gaat laten produceren, en er dan achterkomt dat de kwaliteit niet in orde is. Iets te groot bedrijfsrisico :d

Een groter bedrijfsrisico (lees hoge kosten en te veel moeite). Het is dus maar net de vraag hoe hoog je de lat als importeur wil leggen.

En er zijn er maar weinig die dit voor elkaar krijgen. Neem bijvoorbeeld Funke, de video wordt pas vrijgegeven als de producten in de bunker staan, en de video die je te zien krijgt is 100% wat je in de winkel koopt. Consument blij, winkel blij.
Is een batch daarbij minder of pakt hij anders uit dan wordt daar transparant over gecommuniceerd en indien nodig zelfs verkoopprijs op aangepast. Dus je kunt het wel goed proberen te praten maar het is kiezen voor de makkelijkste weg.

Enne de coconut bounty lijkt toevallig wel heel veel op een andere cake van bovengenoemde leverancier, iets met de makkelijkste weg kiezen en andere het werk laten doen.

Dat het een schimmige wereld is waar weinig kwaliteit controle is ben ik van overtuigd. Bescherming van de consument is er alleen op veiligheid vlak. Maar bescherming op kwaliteit is er niet. Ik kan wel stellen dat 99,9% van de mensen hier nog nooit de inhoudt van een cake heeft gecontroleerd op wat de importeur beweerd. Laat de ILT dat ook maar doen, moet je dan eens zien wat er met de kwaliteit gebeurd. Neem de Special 4, mooi voorbeeld. De box kwam niet eens meer in de buurt van wat men verkondigde, neem Magnum waar iemand de SAS inhoud heeft gewogen, hij kwam ik meende op de iets van de helft minder SAS uit. Wat betreft de special 4, daar heb ik afgelopen jaar een melding bij de importeur over gemaakt, hebben ze netjes opgelost maar het ging zo makkelijk dat ze bekend waren met het feit dat het een andere box is dan hoe men het verkoopt. De gewone burger zal door onwetendheid niet aan de bel trekken, maar wij freaks weten wel beter en ligt de bal denk ik ook deels bij ons. Daarbij denk ik tevens dat een forum zoals VWC niet de plek is om dit uit te spreken omdat er hier ook veel belangen zijn.

Nu ligt het risico bij de consument. Krijg je wel of niet het beoogde product. Daar heb je als importeur invloed op. Doe maar wat minder blauwe sterren om de productie kosten omlaag te drukken bijvoorbeeld ( en dit is gewoon een random voorbeeld). Ik snap dat dit gedaan wordt en erbij hoort, maar eigenlijk zou er dan duidelijk een vermelding gedaan moeten worden, dat het een sample is, en dat het daadwerkelijke product iets kan afwijken. Maar dat gebeurt niet want dan verkoop je minder.

Stukje prijs is dan nog niet eens benoemd, nu alles een stukje duurder is is het verwachtingspatroon ook anders. Wanneer je deze coconut bounty aanschaft voor de voorverkoopprijs á €179,50 mag je toch wel verwachten dat hij presteert zoals op de demo.

Je praat niet over een brood van €2,- die wellicht iets droger is als anders al haal ik 'm als dit vaker voorkomt wel bij een andere bakker :p2

Sample of niet, zal deze niet gewoon hetzelfde of vergelijkbaar zijn met Argento - Leviathan in de straat?
Dat is een beste downgrade vergeleken met de video bij Ano. Leviathan is een prachtige box, maar de spreiding en hoeveelheid blauw in de coconut is beter afgaande op de videos.

Back
Bovenaan