the cigarman
VWC lid
De gewichten van een artikel zijn puur gebaseerd op berekeningen.Ik kan wel stellen dat 99,9% van de mensen hier nog nooit de inhoudt van een cake heeft gecontroleerd op wat de importeur beweerd. Laat de ILT dat ook maar doen, moet je dan eens zien wat er met de kwaliteit gebeurd. Neem de Special 4, mooi voorbeeld. De box kwam niet eens meer in de buurt van wat men verkondigde, neem Magnum waar iemand de SAS inhoud heeft gewogen, hij kwam ik meende op de iets van de helft minder SAS uit. Wat betreft de special 4, daar heb ik afgelopen jaar een melding bij de importeur over gemaakt, hebben ze netjes opgelost maar het ging zo makkelijk dat ze bekend waren met het feit dat het een andere box is dan hoe men het verkoopt.
In de fabriek wordt alles 'afgewogen' met schepjes, maar de kans is groot het ene schepje een kop vol met kruit bovenop heeft en de andere normaal of zelfs lager kan zijn.
Het blijft voor het grootste gedeelte handwerk en machinaal kan waarschijnlijk ook niet, i.v.m. ontploffingsgevaar.
En vuurwerkwereld is en blijft een schimmig wereldje.
- Importeurs gunnen elkaar het licht in de ogen niet. (Bekend verhaal is dat Broekhoff naar de ILT is gestapt omdat Marijn iets aan de Binkies ontbrak, wat wel verplicht is.)
- Het stiekem overleg onderling om bepaalde artikelen in de ban te doen.
- Het laten verbieden van artikelen, na overleg met de overheid om de traditie ogenaamt te beschermen.
Maar ik dwaal af.