Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Geweldige boom! Daar heeft iemand zijn best op gedaan.
Wat een onzin. Sinds mijn 18e een eigen echte boom en ieder jaar redt ie het prima tot begin januari. Ja er vallen soms wat naaldjes maar blijft altijd mooi vol, groen en een heerlijke geur.De meeste echte bomen zijn ,als t tegen valt, al half kaal voor de 1ste week om is.
KAn je de scherven gaan rapen van de kerstballen die dr uit glijden op grond![]()
Wat een onzin. Sinds mijn 18e een eigen echte boom en ieder jaar redt ie het prima tot begin januari. Ja er vallen soms wat naaldjes maar blijft altijd mooi vol, groen en een heerlijke geur.
Ik snap echt nooit wat mensen gezellig vinden aan zo'n stuk groen of wit plastic in de kamer.
7 december wordt er weer een boom uit de grond gehaald bij de kweker!
Ook dat is een keuze. Met een beetje moeite vind je wel een lokaal verkooppunt die ze vers(er) uit het land haalt.Daar zit precies het verschil
Op 7 december wordt er een boom uit de grond gehaald bij de kweker.
Niet iedereen zit in de buurt van een kweker helaas.
Velen halen hun gezaagde kerstboom bij het dichtst bijzijnde tuincentrum of bouwmarkt .
Bij ons is de plaatselijke kweker steeds meer in trek gekomen enkele jaren terug. Zijn velden zijn leeggekocht en het duurt jaren voordat ie zijn eigen velden weer kan benutten voor alle klanten. Daardoor koopt ie ze ook in, prijs redelijk goed t.o.v. een tuincentrum, maar het is niet de kwaliteit die je wilt.Ook dat is een keuze. Met een beetje moeite vind je wel een lokaal verkooppunt die ze vers(er) uit het land haalt.
Het is puur gemakzucht dat men tegenwoordig maar een de lokale bouwmarkt gaat.
Dat is dus ook exact waar ik het over had.Daar zit precies het verschil
Op 7 december wordt er een boom uit de grond gehaald bij de kweker.
Niet iedereen zit in de buurt van een kweker helaas.
Velen halen hun gezaagde kerstboom bij het dichtst bijzijnde tuincentrum of bouwmarkt .
Die gezaagde bomen komen veel uit de richting van denemarken en worden eind okt begin november al om gezaagd.
Ik haal elk jaar gewoon een boom bij de jumbo, op de fietsDat is dus ook exact waar ik het over had.
Wij moesten vroeger bij een tuincentrumpje de boom kopen,want er was niks anders in de buurt,en geen auto betekend afhankelijk van ov.
We hadden mazzel dat de buurman zo vriendelijk was om nadat hij zijn boom had gehaald,ook die van ons te halen met z'n auto,anders was er helemaal niks geweest.
Ik kan je vertellen,als je in een situatie leeft waarin je elke maand samen moet kiezen tussen een pak koffiemelk of een pak suiker,en je koopt dan van wat opzij gelegd geld een "dure" boom en die dondert na 3 dagen binnen staan al z'n naalden eruit,dat je je eigen flink miskocht voelt,helemaal als de naalden gelijk ook je kostbare kerstballen meenemen naar de vloer en daar kapot komen te liggen.
Dan mag iemand hier het "onzin vinden" ,maar dat was wel de realiteit voor ons.![]()
Haha geniaal! Respect voor wat je allemaal op de fiets/ov meekrijgt.Ik haal elk jaar gewoon een boom bij de jumbo, op de fietsNooit klachten eigenlijk, mazzel gehad begrijp ik.
Daar willen we wel eens een foto van zien natuurlijk.Ik haal elk jaar gewoon een boom bij de jumbo, op de fietsNooit klachten eigenlijk, mazzel gehad begrijp ik.