Wanneer tuig jij de kerstboom af ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na sinterklaas duurt mij nog veel te lang, al vind ik het wel een logisch moment. Hier is de vrouw vandaag druk met het huis in herfst stijl te maken dus daar kunnen we nu eerst mooi mee vooruit. De kerstboom komt hier half of eind november weer te staan.

Normaal na sinterklaas, maar vorig jaar waren we toch al ergens eind november de kerstboom aan het opzetten. Ik den dit jaar ook weer eind November.

Denk dit jaar het 3de weekend van november aangezien de jongste heeft aangegeven dat ze er niet meer in de sint geloofd.

De ingewreven tradtie wil dat dat na sinterklaas gebeurd.
Heb ik me aan gehouden altijd,dus afhankelijk van hoe t weekend valt,het 1ste weekend na dat de sint terug is naar spanje.
Wel een kunstboom en zoveel als mogelijk in traditioneel bekleed met puur zilveren ballen
Valt nog niet mee om de traditie vol te houden,om na vele jaren samen met moeders (toen im klein was) elk jaar zilveren kerstballen te kopen voor in de boom,die dingen zie je steeds minder. :bonk:

Dat is altijd 1e week december, ik wil wel laatste week november maar onze kerstbomenboer gaat pas december open en wil niet graag van 'winkel' wisselen, het is traditie om daarheen te gaan.

Ik kan echt niet wachten tot de 1e boom weer gezet gaat worden in de keuken. Nog een week of 3 - 1e week november - en dan moet 'ie er toch echt gaan komen!

De ingewreven tradtie wil dat dat na sinterklaas gebeurd.
Heb ik me aan gehouden altijd,dus afhankelijk van hoe t weekend valt,het 1ste weekend na dat de sint terug is naar spanje.
Wel een kunstboom en zoveel als mogelijk in traditioneel bekleed met puur zilveren ballen
Valt nog niet mee om de traditie vol te houden,om na vele jaren samen met moeders (toen im klein was) elk jaar zilveren kerstballen te kopen voor in de boom,die dingen zie je steeds minder. :bonk:
Neem eens een kijkje op marktplaats of bij de plaatselijke kringloopwinkel. :)

sinds dat ik een nieuwe vriendin heb met echt een PASSIE voor kerst zal deze stipt 1 november opgezet worden.
opzich wel leuk, maar die ballen zijn prijzig

Neem eens een kijkje op marktplaats of bij de plaatselijke kringloopwinkel. :)
Ja dat is al wel is gebeurd,maar ik ben bang dat de postdienst,of de verzender er vaak voor heeft gezorgd,dat ik scherven kreeg.
Positief gezien,ik zou er wellicht nog 4 kunnen hebben en dan is t plaatje wel compleet,net een tijdscapsule :cool: :thumbsup:

Is er iemand die zijn boom het hele jaar laat staan? Ik ken 1 iemand die dat doet. De reden: Zorgt voor extra sfeer (en te lui om het op te ruimen).

Ik was laatst nog bij iemand die hem niet heel het jaar laat staan maar wel compleet opgetuigd op zolder zet onder een stuk plastic en hem vervolgens begin oktober in de kamer zet tot eind januari. Ik moest daar wel om lachen en z'n reactie: "het is zo gezellig" :)

Mijn vriendin is gek op kerst. Ze zou de boom het liefst al hebben staan, maar ik vind dat zelf nog wel wat aan de vroege kant. Het gaat waarschijnlijk het eerste weekend van november gebeuren, ook vroeg, maar kan het niet langer tegen houden :P

6 december de boom, overige versiering vaak begin november al. Vind de boom toch net ff iets meer kerst dan de rest.

Ik kan echt niet wachten tot het 1e novemberweekend. Dan wil ik de 1e boom gaan opzetten. Lekker die sfeer erin!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan