UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondanks de regel dat ze gefaseerd naar een algeheel verbod willen toch wel een hoopvolle reactie TCDD! Uit de reactie maak ik op dat het CDA behoorlijk op de hoogte is waar de schoen nu daadwerkelijk wringt. In die zin denk ik dat de komende jaarwisselingen voor ons als een soort examenjaar gezien moeten worden. Die vergelijking is al vaker gemaakt en vind ik een hele mooie. Komende jaren zijn de branche, de importeurs, de winkeliers, de belangengroepen (HVLV, steunen jullie die al!!!!) en zijn wij als liefhebbers aan zet om te laten zien dat vuurwerk niet de angel van de jaarwisseling is. Laten we hier vol op insteken!

En om het makkelijk te maken: https://hvlv.nl

Wie wil er nu niet GRATIS lid worden voor het redden van onze geliefde traditie?!

Edit: en mijn 500ste bericht :holland:

Het lijkt erop dat je een soort standaard reactie van vorig jaar hebt ontvangen.
En dat ze alleen de eerste en laatste regel hebben toegevoegd.

Dat is de reden dat we tot nu toe niet zoveel zien in een algemeen knalvuurwerkverbod.
Uit onderzoeken blijkt dat met name single shots en (zware) vuurpijlen veel leed veroorzaken bij omstanders. Daarom pleiten wij ervoor om deze wel te gaan verbieden.

Over het verbieden van F3 vuurwerk zijn wij overigens ook niet al te gelukkig.
Dat zullen wij in het toekomstig debat ook niet onderbelicht laten.

Dus, knalvuurwerk IS al verboden evenals single shots en vuurpijlen.
Aangezien we nu dan in de toekomst zouden leven hebben ze met geen woord gerept over F3.
En tradities zijn waardevol maar we helpen de vuurwerktraditie langzaam om zeep. Daar hoor je ze wel over.
Ze geven geen termijn aan voor het slopen van de vuurwerktraditie en mijn persoonlijke mening is dat ze al een heel eind op weg zijn.

Spijt me zeer maar:

( Ook daarom de keuze om niet direct over te gaan tot een algeheel vuurwerkverbod, maar dit geleidelijk gefaseerd te bewerkstelligen. )

Dit is gewoon fucked up. Ze blijven het maar op de achtergrond houden... het is gewoon te gek voor woorden. Er worden tienduizenden huizen bijgebouwd en we praten over co2. De hele politiek is hypocriet. En vuurwerk is geen grote verdien module dus moet het maar afgekapt worden. Thats it.

Sommige niets inlevende mensen geven niks om het gevoel van een ander en willen niet de moeite nemen om echt met oplossingen te komen ! Voor mij is deze hele poppenkast allang klaar.

WANNEER STOPT ALLES NOU EENS MET ZEUREN !! WE WETEN HET NU WEL EN NEEM DE SLACHTOFFERS VOOR LIEF NET ZOALS DE SLACHTOFFERS DIE KOMEN DOOR DIE KUT CIGARETTEN OVERAL TE KOOP ! En zo kan ik nog 1000 dingen bedenken.

De slijterij mocht open blijven met Corona? Want dat is nodig??? WTF MAN. Puur vergif.

Ondanks de regel dat ze gefaseerd naar een algeheel verbod willen toch wel een hoopvolle reactie TCDD! Uit de reactie maak ik op dat het CDA behoorlijk op de hoogte is waar de schoen nu daadwerkelijk wringt. In die zin denk ik dat de komende jaarwisselingen voor ons als een soort examenjaar gezien moeten worden. Die vergelijking is al vaker gemaakt en vind ik een hele mooie. Komende jaren zijn de branche, de importeurs, de winkeliers, de belangengroepen (HVLV, steunen jullie die al!!!!) en zijn wij als liefhebbers aan zet om te laten zien dat vuurwerk niet de angel van de jaarwisseling is. Laten we hier vol op insteken!

En om het makkelijk te maken: https://hvlv.nl

Wie wil er nu niet GRATIS lid worden voor het redden van onze geliefde traditie?!

Edit: en mijn 500ste bericht :holland:
Sorry maar vind er weinig hoopvol aan. CDA wordt het niet dus

Sorry maar vind er weinig hoopvol aan. CDA wordt het niet dus

Niet wat betreft het geleidelijk afbouwen nee. Wel aangezien ze zich niet bedienen met de makkelijke slinkse praktijken en leugens. Hier kunnen we volgens mij op insteken. Volgens mij is CDA nog wel bereid om er serieus naar te kijken, althans, zo lees ik die reactie. En daar haal ik toch wel een beetje hoop uit :wink:

Niet wat betreft het geleidelijk afbouwen nee. Wel aangezien ze zich niet bedienen met de makkelijke slinkse praktijken en leugens. Hier kunnen we volgens mij op insteken. Volgens mij is CDA nog wel bereid om er serieus naar te kijken, althans, zo lees ik die reactie. En daar haal ik toch wel een beetje hoop uit :wink:

Dat mag, ik niet.

"Ook daarom de keuze om niet direct over te gaan tot een algeheel vuurwerkverbod, maar dit geleidelijk gefaseerd te bewerkstelligen."

Van deze uitspraak krijg ik de rillingen. Het uiteindelijke doel is dus tóch een algeheel vuurwerkverbod. Enkel dan gefaseerd en beetje voor beetje. Zodat het voetvolk het uiteindelijk makkelijker accepteert.

"Ook daarom de keuze om niet direct over te gaan tot een algeheel vuurwerkverbod, maar dit geleidelijk gefaseerd te bewerkstelligen."

Van deze uitspraak krijg ik de rillingen. Het uiteindelijke doel is dus tóch een algeheel vuurwerkverbod. Enkel dan gefaseerd en beetje voor beetje. Zodat het voetvolk het uiteindelijk makkelijker accepteert.

dat het verbod er komt mag duidelijk zijn, dat zal max 3-5 jaar duren en dan is het over. Steeds meer gemeenten verbieden vuurwerk en dat wordt dan landelijk overgenomen. Genieten zolang het kan maar het lijkt een onhoudbare zaak. Maar ook met een vyuurwerkverbod kun je je prima uitleven op oudjaaravond, dat is afgelopen 31 december wel gebleken..:D

Bizar stuk toch haha, het forum wordt ook meermaals genoemd, weliswaar niet bij naam, maar toch. Hoe een nietszeggende bondje, al tweemaal de voorpagina haalt..

Ja en weer dezelfde dame met een zelfde soort artikel. Heb haar nummer nog, zal haar vanmiddag eens bellen. Wil wel eens foto's ontvangen waarop ze bewijs heeft.

Zelfs op RTL nieuws krijgt dit een podium. Snapt men niet dat alles wat ons in kwaad daglicht kan plaatsen tegen onze passie wordt gebruikt?

Ja en weer dezelfde dame met een zelfde soort artikel. Heb haar nummer nog, zal haar vanmiddag eens bellen. Wil wel eens foto's ontvangen waarop ze bewijs heeft.

Haha daar ben ik ook wel heel benieuwd naar!! Walgelijk stukje journalistiek weer van het AD

Die persoonlijke bedreigen kunnen natuurlijk echt niet! Zeer slechte reclame. Zul je zien dat de normale vuurwerkfreaks als tokkies worden bestempeld.
Zo gaat dat immers in de media... net zoiets als iemand die voor het behoud van zwarte Piet is tegenwoordig racisme wordt aangepraat.
Wat mij heel erg stoort is dat de media deze zogenaamde zelfbenoemde "bond" zo'n podium geeft, omdat dit heel mooi in hun straatje past van linkse berichtgeving. Met het enge AD voorop...
Zowel deze "bond" als de media doen er immers alles voor om dit culturele erfgoed te vernietigen.

O ze lezen dus mee op dit forum. Ik ben van mening dat het AD hier aandeel in heeft. Die gaat zonder feiten te checken zomaar alles in nieuwsberichten plempen (de voorstellen van die bond). Ja dan ga je reacties uitlokken. Niet dat ik het goedkeur maar AD mag ook hand in eigen boezem steken. Ze hebben weinig journalistiek onderzoek gedaan wat de vuurwerkwereld ervan vind. Het leek echt op een stukje propaganda

Die persoonlijke bedreigen kunnen natuurlijk echt niet! Zeer slechte reclame. Zul je zien dat de normale vuurwerkfreaks als tokkies worden bestempeld.
Zo gaat dat immers in de media... .
Dat is precies de bedoeling: ook de vredelievende vw liefhebbers monddood maken, ridiculiseren, wegdrukken en criminaliseren. Wij zijn nu in ogen van dpg consumenten allemaal types die goedwillenden bedreigen... Zo vilein is de pen van dpg en deze dame...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan