Blijf het bijzonder vinden hoeveel gebashed word hier naar elkaar.
Iedereen mag toch vrij zijn mening uiten ?
Ik snap heel goed wat Avalanche bedoelt met zijn eerder correct onderbouwde
mening
Ja ik ben het er mee eens dat de timing compleet K U T is van dit kort geding, had direct de week na het verbod aangekondigd moeten worden.
De importeurs boeit t geen fuck dat ze geen verkopen mogen draaien in NL, ze krijgen de centen wel via Duitsland of België. De dealers maken enorme verliezen, maar laten we wel wezen, als je een klap als deze niet overleefd, ben je simpelweg geen ondernemer en faal je als mens/bedrijf gewoon kei hard. En als liefhebber, t maakt niks uit wat er gebeurt, we zijn hoe dan ook de klos.
Het gene wat jij hier benoemt dat de ondernemers die hierdoor hun koppie niet bovenwater kunnen halen zoiezo al gefaald hebben vind ik echt een hele nare smerige opmerking.
Mijn ouders hebben een taxi bedrijf, dat nu door covid compleet op ze gat ligt, en daarvoor super goed draaide.
Als hun iets anders hadden om het jaar nog goed af te sluiten en door een verbod niet door kon gaan waren ze dan ook gefaald als ondernemer ? Echt een hele nare kortzichtige reactie!
My sence of reality is wel vaker benoemd als falend. Dus ja, waarschijnlijk zie ik het anders dan velen, misschien is t de extreme teleurstelling wel. Maar wat ik in de economie lessen en na 30 jaar leven heb geleerd is dat je nooit door 1 tegenslag je hele bestaan na de klote kan laten gaan. Dus daarom noem ik t falen. Misschien hard, maar goed, iedereen faalt dit jaar, dus...
Om je daarna in te gaan dekken met dit soort opmerking dat jij in je 30 jaar bestaan en eco vakken het zo vind zegt genoeg over jouw perspectief op de wereld. Jij bent vast braaf in loondienst of vaste hand ophouder bij het UWV, is kijken hoe jij het vind als 80% van jou inkomsten ineens niet meer binnenkomen. Kan jij je kop dan nog boven water houden ?
Ik vind het super dat de ondernemers die dit doen opstaan, al is het maar om aan te tonen dat door handellen van de (r)overheid ze financieel compleet naar de klote gaan.
En ja ook ben bang voor de uitkomst van oud en nieuw mocht het verbod omgedraaid worden door het in grote getallen aangekochte zware spul door jan modaal.
Maar kom op jongens, naast de uitkomst is het alleen al maar mooi dat door dit kort geding het nu ook is positief in het nieuws komt. Waar iedereen voor waarschuwde gebeurd nu ook. En door dit kort geding krijgt iedere tegenstander van vuurwerk, even een smerig koekje van eigen deeg door de strot geduwd omdat ze nu kei en keihard op de feiten gewezen worden!
Ongeacht de uitkomst ben ik blij dat er nog mensen in de vuurwerk wereld zijn die voor hunzelf publiekelijk op durven te komen, ik kan ook goed begrijpen dat veel ondernemers de handdoek in de ring zouden gooien na dit jaar.