[Freakactie 2020] Haokan Fireworks MEGA UITVERKOOP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erg jammer dit, maar ik heb liever gewoon mijn geld terug bij een eventueel vw verbod, net zoals alle andere winkeliers dat in de regio ook gewoon doen bij een eventueel verbod. Ik wil je een hart onder de riem steken, maar ik heb het al eens meegemaakt bij mijn vakantie/evenementen voucher die daarna alsnog failliet is gegaan dus daar vertrouw ik niet meer op, om al dan niet te beginnen over een eventueel permanent verbod volgend jaar als de pleuris alsnog uitbreekt, teveel onzekerheden. Ik ben iig klaar met freakacties en vooruit bestellen eerder in het jaar. Het gaat bij mij ook om echt een forse bestelling en zal zelf ook uitzoeken hoe dit precies juridisch zit en of het eventueel terug te vorderen is bij een verbod, ben dit jaar zelf ook al echt hopen met geld kwijtgeraakt :sad:
Volledig mee eens!!! Ik zal niet de enige freak zijn die fallas 2020 ook zijn geld niet terug kan krijgen. Alles bij elkaar een flink bedrag. Laat maar weten hoe het juridisch in elkaar steekt. Mag ook via pb

Volledig mee eens!!! Ik zal niet de enige freak zijn die fallas 2020 ook zijn geld niet terug kan krijgen. Alles bij elkaar een flink bedrag. Laat maar weten hoe het juridisch in elkaar steekt. Mag ook via pb

Zal een PB sturen, wachten eerst even vrijdag af, hopelijk is het niet nodig. Zowel, dan ga ik daarna informeren wat er juridisch mogelijk is.

Ook ik heb een flinke bestelling hier staan (ongeveer € 1.000) maar ga vooralsnog niet op de zaken vooruit lopen. Hoop dat het allemaal dit jaar afgehaald kan worden, en zo niet voor volgend jaar bewaard. Zitten mooie producten tussen die ik graag zou hebben en maak me niet te druk over volgend jaar. Moeten niet met zijn alle in de kramp schieten. Vertrouwen moet ook ergens vandaan komen hé, anders heeft het vuurwerkverbod al gewonnen.

Ook ik heb een flinke bestelling hier staan (ongeveer € 1.000) maar ga vooralsnog niet op de zaken vooruit lopen. Hoop dat het allemaal dit jaar afgehaald kan worden, en zo niet voor volgend jaar bewaard. Zitten mooie producten tussen die ik graag zou hebben en maak me niet te druk over volgend jaar. Moeten niet met zijn alle in de kramp schieten. Vertrouwen moet ook ergens vandaan komen hé, anders heeft het vuurwerkverbod al gewonnen.

Sorry maar mijn vertrouwen is al weg, als ik zie hoe de politiek zo ongelofelijk achterbaks en onprofessioneel te werk gaat zonder objectiviteit over de rug van corona en de zorg, en de media daar compleet mee aan de haal gaat en de publieke opinie binnen 2-3 dagen weet te doen omslaan, hoe kunnen we daar ooit tegen opboksen?

Allereerst natuurlijk heel veel geluk toegewenst, en hopen dat het verbod nog kan worden afgewend, of er in elk geval een goede compensatie komt.

Wat betreft het beeld dat Jo schetst, denk ik dtoch dat andere winkeliers dit vaak beter voor elkaar hebben. De meeste importeurs laten de winkeliers namelijk pas in januari afrekenen, en oude voorraad was al betaald voordat het besteld werd. Dus in principe zou het geld dat bij de bestellingen is overgemaakt 'geparkeerd' moeten staan.

Neemt niet weg dat dit uiteinedlijk natuurlijk een enorme kostenpost is, en ik de banen van de winkeliers en hun personeel belangrijker vind dan die centen die ik tot nu toe heb uitgegeven. Daarnaast waardeer ik het dat er hier in elk geval al gecommuniceerd wordt naar de leden toe.

dank dat je me geluk toewenst maar ik denk dat je bedoelt de hele vuurwerkbranche
In januari nadat het jaar is afgelopen afrekenen is er niet bij hoor. Haokan begint in januari met inkopen en dat gaat heel het jaar door en dat is gewoon meteen afrekenen.

mensen niet meteen allemaal in de stres schieten, ik deel gewoon mijn bezorgdheid met wat voor impact een totaal vuurwerkverbod niet alleen op mij maar op veel vuurwerkwinkels heeft.
Zoals ik begrepen heb wordt het besluit misschien wat uitgesteld en iedere dag dat het besluit nog niet genomen is is goed voor de branche. Als elke dag de besmettingen blijven dalen zal ook het draagvlak voor een verbod kleiner worden. Ik heb er toch weer een beetje goed gevoel over.
Neemt niet weg dat bij een verbod er een groot probleem is en niet alleen bij Haokan maar bij veel vuurwerkbedrijven.
Laten we hopen dat we oud en nieuw gewoon met vuurwerk kunnen afsluiten.

Erg jammer dit, maar ik heb liever gewoon mijn geld terug bij een eventueel vw verbod, net zoals alle andere winkeliers dat in de regio ook gewoon doen bij een eventueel verbod. Ik wil je een hart onder de riem steken, maar ik heb het al eens meegemaakt bij mijn vakantie/evenementen voucher die daarna alsnog failliet is gegaan dus daar vertrouw ik niet meer op, om al dan niet te beginnen over een eventueel permanent verbod volgend jaar als de pleuris alsnog uitbreekt, teveel onzekerheden. Ik ben iig klaar met freakacties en vooruit bestellen eerder in het jaar. Het gaat bij mij ook om echt een forse bestelling en zal zelf ook uitzoeken hoe dit precies juridisch zit en of het eventueel terug te vorderen is bij een verbod, ben dit jaar zelf ook al echt hopen met geld kwijtgeraakt :sad:

Dit vind ik echt heel erg triest, sorry hoor. Jo doet er alles aan om ons voor een zo laag mogelijke prijs vuurwerk te laten kopen, nodigt mensen uit voor een kijkje in de bunker, nodigt mensen uit voor het uitladen van pallets. Elk jaar leveren ze goed vuurwerk en hebben ze weer een top klantenservice. Jo (en Danny) steken veel tijd in dit al, ook privé tijd. Nu er een vuurwerkverbod verwacht wordt, ben jij de eerste die ze centen komt halen en zelfs al gaat kijken naar juridische aspecten (terwijl er nog niet eens iets zeker is). Toon wat respect voor Haokan en laat ze het allemaal even bekijken. Dit heeft niemand ooit meegemaakt.

Dit vind ik echt heel erg triest, sorry hoor. Jo doet er alles aan om ons voor een zo laag mogelijke prijs vuurwerk te laten kopen, nodigt mensen uit voor een kijkje in de bunker, nodigt mensen uit voor het uitladen van pallets. Elk jaar leveren ze goed vuurwerk en hebben ze weer een top klantenservice. Jo (en Danny) steken veel tijd in dit al, ook privé tijd. Nu er een vuurwerkverbod verwacht wordt, ben jij de eerste die ze centen komt halen en zelfs al gaat kijken naar juridische aspecten (terwijl er nog niet eens iets zeker is). Toon wat respect voor Haokan en laat ze het allemaal even bekijken. Dit heeft niemand ooit meegemaakt.

Mag je vinden, interesseert me verder niets. Je suggestie voor respect, jij bent wel de laatste van wie ik dat zal aannemen als je me bejegent op die toon.
Hij levert ook heel goed werk, hij mag ontzettend trots zijn op wat hij allemaal neergezet heeft, alsof ik daarmee dat allemaal in diskrediet breng door te zeggen wat ik zei (dat andere winkeliers wel gewoon geld teruggeven) maar dat is wel wat jij er van probeert te draaien. Ik was niet de eerste die de term juridisch opperde overigens. Ik las namelijk in het verhaal van Jo dat juridisch gezien wij al eigenaren waren van het vuurwerk, dus wat is er zo vreemd aan als ik in een situatie als deze dat zelf ook zou willen uitzoeken? Aangezien ik al welgeteld 8 pms ontvangen heb hierover, zijn er een hoop stillen met flinke investeringen die er net zo over denken.

Ik zit straks weer met duizenden verloren euro’s, niemand die mij heel zielig zal gaan vinden, niemand die daar naar omkijkt, naast de duizenden die ik dit jaar al verloren ben. Ik raak hier zo ontzettend gefrustreerd van, dus wat mij betreft kan je bericht mooi de pot op:yes: Ik laat het hier verder bij want topic is al genoeg vervuild.

Laatst bewerkt:
Als ik terug denk aan vroeger (ben al 40+) dan komt altijd herinnering van O&N boven. Samen met mijn Pa bij de lokale handel een pakket kopen en dan om 12 naar buiten met een fles pijltjes de lucht in jassen. Mooie herinneringen die ik wil doorgeven en nieuwe herinneringen wil maken met mijn zoontjes. Wat zou het toch mooi zijn als dat verbod van tafel. Dus laten we hopen voor de freaks, winkels en de hele branche.

Laatst bewerkt:
Alles komt goed Jo en freaks.
Houdt moed en blijf positief. Niemand zit hier op te wachten maar we moeten het er toch mee doen. Elkaar afzoeken op elkaars mening wordt alleen Groen(s)links en de pvdd maar beter van. Gun ze dat niet.
FF volhouden allemaal. ����

vuurwerkverbod

vuurwerkverbod

Het is jammer maar waar het vuurwerkverbod is een feit.
Iedereen die bestelt heeft krijgt zo spoedig mogelijk een mail over hoe we het gaan oplossen.
Dit zal een hele puzzel gaan worden.
als het kan niet gaan mailen appen of bellen.

Gr. Jo

We wachten het wel af Jo, komt vanzelf wel.

Neem aan dat iedereen wel begrip heeft voor de situatie dat niet alles meteen binnen enkele dagen geregeld is.

Sterkte Jo, leef met je mee en als je het netjes oplost met iedereen, gaan we volgend jaar weer gewoon door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan