[Freakactie 2020] Haokan Fireworks MEGA UITVERKOOP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste allemaal,

Wij snappen alle emotie meer dan goed, maar wij willen het ook op dit forum zo positief en gezellig mogelijk houden.
Momenteel is er nog geen enkele duidelijkheid hoe de jaarwisseling eruit zal gaan zien en dat is bij winkeliers en importeurs net zo.
Praktische vragen over hoe om te gaan met bestellingen e.d. kunnen nu niet (goed) beantwoord worden.
Het heeft geen zin om het forum daarmee vol te schrijven en we zullen dat ook verwijderen totdat er duidelijkheid is.

groet,

Vuurwerkcrew

Dat verbod is nu wel zo goed als zeker, als zelfs de webshop sluiten dan weet je wel genoeg.
Maar goed, nu eens kijken hoe alles afgehandeld gaat worden.
Ik heb geen zin mijn bestelling te laten staan want ik weet niet eens of ik volgend jaar in Nederland ben met oud en nieuw.
Even afwachten hoe alles zich ontwikkeld maar ik heb vertrouwen in een goede afhandeling.

Dat verbod is nu wel zo goed als zeker, als zelfs de webshop sluiten dan weet je wel genoeg.
Maar goed, nu eens kijken hoe alles afgehandeld gaat worden.
Ik heb geen zin mijn bestelling te laten staan want ik weet niet eens of ik volgend jaar in Nederland ben met oud en nieuw.
Even afwachten hoe alles zich ontwikkeld maar ik heb vertrouwen in een goede afhandeling.

Geen idee waar je dat vandaan haalt maar ik kan hier in de buurt nog volop bestellen.

Hoi Wim,
Voor nu is het nog niet aan de orde dus ik wil niet op zaken vooruit lopen

Beste Jo,
Het lijkt nu vrij zeker dat het niet doorgaat. Andere winkels zoals Verbakel/China red en Driesprong/vuurwerkbunker in dezelfde regio hebben toegezegd terug te betalen of een voucher aan te bieden. Gezien de forse omvang van mijn bestelling bij jullie, zou ik het echt fijn vinden als je nu wat duidelijkheid kan scheppen.

Ten eerste wil ik medeleven tonen en zeggen dat het echt heel K*T is voor de branche en alles wat er bij hoort.
Ben heel benieuwd hoe dat afgehandeld gaat worden. Ik persoonlijk zit niet echt op een voucher te wachten. Daar heb ik er al genoeg van (vakanties) liever zou ik zien dat de centjes terug worden gestort. Maar ja, daar hoop iedereen op. Ik hoop dat de winkels goed gecompenseerd worden. Zodat wij als klanten ook gecompenseerd worden. Maar alle meest hoop ik dat er geen verbod komt. Maar die kans is nou wel heel klein. Hoe dan ook we zijn allemaal keihard genaaid. In de naam van corona 😡

der is nog niks definitief!
Al eens eerder gepost, maar toch,

Draagvlak onder organisaties : check
Draagvlak onder instituten: check
Draagvlak onder zorg/handhaving: check
Draagvlak onder bevolking: check
Draagvlak onder politici: check

wel of geen vuurwerkverbod

wel of geen vuurwerkverbod

Wel of geen vuurwerkverbod.

De besmettingen dalen elke week en ik zie dit evt voornemen
van een vuurwerkverbod dan ook als een politiek spel.

De begrijpelijke vraag van jullie is wat gebeurd er met mijn bestelling als er een vuurwerkverbod komt.
Dit zal afhangen van het steunpakket als de politiek een vuurwerkverbod uitspreekt dan vind ik ook dat het steunpakket in iedere geval zo groot moet zijn dat alle klanten van Haokan gecompenseerd moeten kunnen worden.
Zomaar geld terugstorten van een gemaakte bestelling is niet mogelijk en ik zal uitleggen waarom.
Er zijn tot nu toe 2243 bestellingen geplaatst en deze zijn ook al door jullie afgerekend.
Van al dit geld staat het vuurwerk al voor jullie klaar om in de laatste drie dagen op te halen plus er is natuurlijk nog meer ingekocht voor al de bestellingen die nog gaan (of niet gaan) komen
Dus alle staat al klaar, als de politiek besluit dat ik jullie spullen niet mag gaan uitleveren is er een groot probleem.
Haokan heeft al jullie spullen staan maar we hebben niet nog eens een keer al het geld om terug te storten.
Ik denk dat juridisch gezien jullie al eigenaar zijn van het vuurwerk en dat Haokan het nu voor jullie alleen in bewaring heeft dus ik doe niets liever dan jullie het vuurwerk in de laatste drie dagen uitleveren.
Liever nu niet gaan mailen appen of bellen maar toch nog even geduld opbrengen wat er besloten gaat worden.
We komen zo snel mogelijk met updates.
De webshop is nu gesloten om evt meer schade te voorkomen.
Ook vele collega vuurwerkverkopers zullen in de problemen komen en ik hoop dat de politiek dit allemaal in hun overweging mee gaat nemen.

Sterkte Jo, lastige situatie zo en ik snap dat je overladen wordt met berichten. Tot nu toe alle vertrouwen in een goede afloop van mijn uitgaven, linksom of rechtsom.

Wil wel komen helpen om de bunker leeg te ruimen ofzo... kan niet garanderen dat er niks in mijn auto beland :angel:

Jo, bij deze wil ik je een hart onder de riem steken.

Ik snap de vragen en zorgen die er bij de mensen leven (die leven bij mij natuurlijk ook), maar men dient ook oog te hebben voor de ondernemer in deze die gewoon een jaar werk en geld ziet vervliegen (of nog erger).

Zolang de beslissing van het kabinet niet gevallen is blijf ik hoop houden (misschien tegen beter weten in), maar het is toch de enige strohalm die rest ?
Mensen die denken dat nu annuleren resulteert in een extra centje voor de feestdagen begrijpen niet hoe het in de praktijk werkt geloof ik.

Sterkte

Wel of geen vuurwerkverbod.

De besmettingen dalen elke week en ik zie dit evt voornemen
van een vuurwerkverbod dan ook als een politiek spel.

De begrijpelijke vraag van jullie is wat gebeurd er met mijn bestelling als er een vuurwerkverbod komt.
Dit zal afhangen van het steunpakket als de politiek een vuurwerkverbod uitspreekt dan vind ik ook dat het steunpakket in iedere geval zo groot moet zijn dat alle klanten van Haokan gecompenseerd moeten kunnen worden.
Zomaar geld terugstorten van een gemaakte bestelling is niet mogelijk en ik zal uitleggen waarom.
Er zijn tot nu toe 2243 bestellingen geplaatst en deze zijn ook al door jullie afgerekend.
Van al dit geld staat het vuurwerk al voor jullie klaar om in de laatste drie dagen op te halen plus er is natuurlijk nog meer ingekocht voor al de bestellingen die nog gaan (of niet gaan) komen
Dus alle staat al klaar, als de politiek besluit dat ik jullie spullen niet mag gaan uitleveren is er een groot probleem.
Haokan heeft al jullie spullen staan maar we hebben niet nog eens een keer al het geld om terug te storten.
Ik denk dat juridisch gezien jullie al eigenaar zijn van het vuurwerk en dat Haokan het nu voor jullie alleen in bewaring heeft dus ik doe niets liever dan jullie het vuurwerk in de laatste drie dagen uitleveren.
Liever nu niet gaan mailen appen of bellen maar toch nog even geduld opbrengen wat er besloten gaat worden.
We komen zo snel mogelijk met updates.
De webshop is nu gesloten om evt meer schade te voorkomen.
Ook vele collega vuurwerkverkopers zullen in de problemen komen en ik hoop dat de politiek dit allemaal in hun overweging mee gaat nemen.

Erg jammer dit, maar ik heb liever gewoon mijn geld terug bij een eventueel vw verbod, net zoals alle andere winkeliers dat in de regio ook gewoon doen bij een eventueel verbod. Ik wil je een hart onder de riem steken, maar ik heb het al eens meegemaakt bij mijn vakantie/evenementen voucher die daarna alsnog failliet is gegaan dus daar vertrouw ik niet meer op, om al dan niet te beginnen over een eventueel permanent verbod volgend jaar als de pleuris alsnog uitbreekt, teveel onzekerheden. Ik ben iig klaar met freakacties en vooruit bestellen eerder in het jaar. Het gaat bij mij ook om echt een forse bestelling en zal zelf ook uitzoeken hoe dit precies juridisch zit en of het eventueel terug te vorderen is bij een verbod, ben dit jaar zelf ook al echt hopen met geld kwijtgeraakt :sad:

Allereerst natuurlijk heel veel geluk toegewenst, en hopen dat het verbod nog kan worden afgewend, of er in elk geval een goede compensatie komt.

Wat betreft het beeld dat Jo schetst, denk ik dtoch dat andere winkeliers dit vaak beter voor elkaar hebben. De meeste importeurs laten de winkeliers namelijk pas in januari afrekenen, en oude voorraad was al betaald voordat het besteld werd. Dus in principe zou het geld dat bij de bestellingen is overgemaakt 'geparkeerd' moeten staan.

Neemt niet weg dat dit uiteinedlijk natuurlijk een enorme kostenpost is, en ik de banen van de winkeliers en hun personeel belangrijker vind dan die centen die ik tot nu toe heb uitgegeven. Daarnaast waardeer ik het dat er hier in elk geval al gecommuniceerd wordt naar de leden toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan