Kruitinhoud moet juist gecommuniceerd worden!

Mijn ervaring is dat het bij pijlen het vrijwel nooit klopt.
Bv de luypaers rufous owl zit ook bij lange na geen 75 gram de nr 2 zelf maar 45 gram en de andere 3 rond de 55 gram
En bij potten heb ik het ook al vaak gezien.
Maar idd meer gram hoef niet altijd mooier te zijn licht er ook aan hoe snel de sterren opbranden.
De ene ster gloeid langzaam op en geeft een langdurig effect en de andere ster brand zeer fel en snel op.

Mijn ervaring is dat het bij pijlen het vrijwel nooit klopt.
Bv de luypaers rufous owl zit ook bij lange na geen 75 gram de nr 2 zelf maar 45 gram en de andere 3 rond de 55 gram
En bij potten heb ik het ook al vaak gezien.
Maar idd meer gram hoef niet altijd mooier te zijn licht er ook aan hoe snel de sterren opbranden.
De ene ster gloeid langzaam op en geeft een langdurig effect en de andere ster brand zeer fel en snel op.

Je moet ook niet vergeten dat de stijglading en de tail ( in het geval van Luypaers ) ook meetellen. Maar in dat geval maakt het mij niet uit of er 70 of 75 gram in zit want Luypaers/Funke heeft de dikste pijlen op de consumentenmarkt. Een kleine marge boeit ook verder niet, van 10%. Maar meer dan 10% van waar ze reclame over maken, dat is gewoon veel te veel.

@MasterBsc dus volgens jou kunnen oa de Mega 6 en de WCKD 6 bij 20 schoten in diameter 25 mm nooit 430 resp 500 gram pts bevatten?

Voelde me vorig jaar ook genaaid met de KATAN BIG SHOT.

Ipv 50 mm is het buisje 38 hmm ofzo en de tube er in 34mm ofzo vervolgens zit er maar 20 gram lading in de tube.

Gelukkig waren ze niet duur.

Maar toch voel je je wel een beetje misleid.

Prijzen vind ik echt een ander verhaal. Je hebt als bedrijf het recht iets zo duur te verkopen als je zelf wilt. Dat heet marketing en het is aan de consument om daar wel of niet in mee te gaan.

In principe klopt dat, maar je mag er bij dermate hoge prijzen geen 'aanbieding' op plakken. Dat vindt de ACM niet zo leuk (hoewel zij zich HELAAS niet focussen op deze branche).

Edit: lees nu dat Voodoo dit in post #15 ook al aanstipt.

cake's per drie schieten op een demo vind ik ook niet kunnen(zie op ytube duitse filmpjes per stuk geschoten)wel zo eerlijk.

@MasterBsc dus volgens jou kunnen oa de Mega 6 en de WCKD 6 bij 20 schoten in diameter 25 mm nooit 430 resp 500 gram pts bevatten?

Ik zou echt heel erg verrast zijn als dit wel zo is. Kan me dat echt niet voorstellen, aan de boeketten te zien. Betekent niet dat het geen goed product is, maar 400 gram zou mij echt verbazen.

Soort van best kept secret in de branche. Goed dat hier aandacht voor is. Die triplet pijlen heb ik ook gehad toen, pure oplichting gewoon. Schandalig.

Goed topic dit, er mag weleens aandacht aan worden besteed.
Ik vermoed alleen dat er ergens wel wetgeving over is dat er e.e.a. naar boven afgerond mag worden. Indien zo niet dan wordt het tijd dat importeurs transparant zijn over de daadwerkelijke Nem in een product. Een afwijking van 10% vind ik nog acceptabel (450-500 gram). Je koopt een product mede op basis van de productpagina. Ben idd benieuwd naar de daadwerkelijke grammen in de WCKD Six, maar als je op de productpagina 6x 500 = 3000gram hebt staan, dan neem ik geen genoegen met 6x 400 gram.

Is een 500 Gram cake niet een fictief iets?

430 tot 500 gram is voor mij een 500 gram cake. Aftoppen tot 500 gram lijkt mij sowieso bijna niet mogelijk?

Fictief kruitgewicht? Is het dan ook heel bezwaarlijk als ik met fictief geld ga betalen?:wink:

Okay, ik lees dat iedereen vind dat het niet moet kunnen, maar het gebeurt toch. Wat voor actie kun je dan ondernemen, want zoals hier al gezegd ; als je in de supermarkt 2,5 kilo aardappelen koopt en er blijkt slechts 1,5 kilo in te zitten dan ga je terug.

Vanavond ga ik 2 mega 6 star tubes wegen.... even een kleine sneak preview. 2 tubes wegen samen precies 50 gram! Dus dat word spannend.

Vraag me hierdoor eigenlijk wel af bij hoeveel andere producten we op deze manier worden genaaid.. :shocked:

Ik vrees meer dan je denkt. Kijk alleen al naar een redelijk fors aantal nieuwe 25mm cakes (verdeeld over verschillende importeurs) die 20gr of 25gr per tube bevatten. Uhu... Ik geloof er in ieder geval niets van, mede gezien de lage prijzen. (maar kan het vooralsnog ook nog niet 100% bewijzen).

Veel valt er echter niet aan te doen, vrees ik. Er zijn autoriteiten die zich hiermee bezighouden, maar de vuurwerkbranche is bij hen niet top of mind. Of je moet er echt werk van maken en juridische stappen gaan ondernemen.

Okay, ik lees dat iedereen vind dat het niet moet kunnen, maar het gebeurt toch. Wat voor actie kun je dan ondernemen, want zoals hier al gezegd ; als je in de supermarkt 2,5 kilo aardappelen koopt en er blijkt slechts 1,5 kilo in te zitten dan ga je terug.
Ben voornemens om ergens aankomend weekend een klacht in te dienen bij zowel de Reclame code commissie, Consumentenbond en de ACM. Zullen zien wat het oplevert.
Als mennsen concrete voorbeelden hebben van (actuele) prijs, kruit of andere misleiding graag hier posten of even pm dan kan ik dat meenemen.

Back
Bovenaan