Het grote speciaal bier topic

De Straffe Hendrik quadruppel is een heerlijk bier.
Vorig jaar stond er een krat bij de Appie.
Verkeerd geleverd, er zat een stikker met 35% korting op.
Die heb ik mooi gekocht en van genoten.
Haha, ik herken dit :) Ik loop vaak zat even de Appie in (of een andere supermarkt) in de hoop dat er wat bier wordt afgeprijsd ofzo. Vorig jaar nog 16 St. Bernardus Abt 12 en 13 Rochefort 10 voor een euro per stuk gehaald bij de Plus om de hoek :)

Er is er maar één mijn favoriet......en dat is de Triple Karmeliet!
Het Belgisch bieren pakket bij de Lidl is voor nu ook een aanrader. Met Gulden Draak en Piraat. Ook de Waterloo tripel is heerlijk

Er is er maar één mijn favoriet......en dat is de Triple Karmeliet!
Het Belgisch bieren pakket bij de Lidl is voor nu ook een aanrader. Met Gulden Draak en Piraat. Ook de Waterloo tripel is heerlijk

Ook mee eens.
Maar ja, we tuffen ook niet in het bier he. :D

Werk zelf bij een bierbrouwerij waar we ons eigen bier brouwen en bottelen. Ben ook erg fan van ons eigen speciaalbier en pils. Ook proef ik op deze manier veel ander spul :), totaal niet vervelend!:angel:

Poosje geleden met de zaak naar Arcen geweest. Geweldige ervaring daar rond te lopen. Watertandend in de grand prestige kelder gestaan. Uiteraard een divers aanbod aan HJ speciaaltjes meegenomen waarbij de Bock toch wel echt 1 van mijn favorieten is. De grand prestige bewaren we voor echt speciale gelegenheden, net als de laatste maallust 1818 die ik hier heb staan

Daar ben ik zeker bij! Heel benieuwd in welke brouwerij je werkt? En welk biertje ik zeker eens moet proberen!

SmartSelect_20191028-170107_Chrome.jpg

Razende Swaen vind ik erg lekker. Mooie triple. Daarnaast is Blauwe Bijl ook een goede voor de donkere dagen, tevens ook ons zwaarste biertje.

Bij stoken in Polen is dit wel het biertje:

5903082101014_k.jpg

En trouwens in Nederland wel verkrijgbaar op veel plekken

Dat ik dit topic nu pas ontdek..:bonk:

Heerlijk om door te lezen al lukt dat niet zonder te kwijlen.

Maar mannen ik zie toch zeker triple liefhebbers.

Maar dat dan de Paix Dieu nog niet genoemd is. Dat is toch echt een hemelse trippel.
Alleen gebrouwen bij volle maan. En dus zeker met een bijzonder verhaal. Trouwens ook met een zeer mooi glas.

Leuk topic! Al enkele jaren ben ik liefhebber van verschillende soorten bieren. Elk seizoen (en gerecht) past het beste bij een bepaald soort bier. Nu de herfst is aangebroken drink ik graag een herfstbok. Geloof het of niet, maar in mijn beleving is van de doorsneebokken die van Amstel toch wel zeer aan te raden. Een ander donker bier dat goed smaakt in deze tijd van het jaar is de Guinness West Indies Porter. Een bier met een mooie dikke schuimkraag en een hele zachte koffie-achtige smaak. Aanrader!
https://static.ah.nl/image-optimiza...323631333430_1_LowRes_JPG.JPG?options=399,q85

(Ik krijg het plaatje er niet in, zal wel aan mij liggen).

Over smaak valt niet te twisten....Maar Grolsch bok is net of je de suikerpot aan het leeg eten bent.

Op dit moment doe mij maar Hertog jan bok, maar het liefst la trappe bok. Niet zo zoet en vollere smaak.
En straks als het sinterklaas wordt, dan het bok biertje van mijn broertje...Big Belly Brewing Bockenreyder

download.jpg

Weet iemand een adres waar ik voor 15 euro de 3 Westvleteren flesjes kan scoren.
Ik heb niet budget ivm een Sinterklaas cadeau.
20 kan ook nog.

Back
Bovenaan