Het grote speciaal bier topic

Had in mijn kerstpakket 2 flessen kasteel du curvee zitten, net maar een opengetrokken. Flink donker zwaar bier met toch een redelijk zware smaak, is ook 11%.

Rochefort zijn mijn favorieten, vooral de 8 en de 10 echt lekker!

Rochefort 10 is ook een van mijn favorieten. Heb nog een westvleteren 12 in de koelkast liggen die ik van mijn vriendin heb gekregen laatst. Eens even een geschikt moment zoeken om deze te nuttigen en te kijken of die echt zo speciaal is.

Nee helaas niet, ik ga ook no way voor bier in een wachtrij staan, deze week wel proberen om die heady topper eens te bemachtigen ;-)

Ff een vraagje aan de bier kenners/liefhebbers, nu de bouwvak vakantie eraan komt of misschien alwel bezig is, horen daar natuurlijk ook een aantal speciale bieren bij. Maar wat ik me afvroeg is, waar halen/bestellen jullie je bieren? Zijn er goeie site's/winkel's waarvan je denkt " nou daar moet je eens ff kijken ":)

Ff een vraagje aan de bier kenners/liefhebbers, nu de bouwvak vakantie eraan komt of misschien alwel bezig is, horen daar natuurlijk ook een aantal speciale bieren bij. Maar wat ik me afvroeg is, waar halen/bestellen jullie je bieren? Zijn er goeie site's/winkel's waarvan je denkt " nou daar moet je eens ff kijken ":)

Ik ben over het algemeen altijd wel te spreken over Beerwulf.nl, ze hebben een gigantisch aanbod tegen hele nette prijzen! Daarnaast doen die packs het ook altijd goed als verjaardagscadeau. :D

Ik zie alleen wel dat je voor gratis verzending tegenwoordig 16 bieren moet bestellen.. dat is eigenlijk net een beetje teveel van het goede. :mad:

Ik ga (Moet van mezelf :wink: ) 1 keer per 3 kwart jaar naar de Bierschuur in Lommel.
Heerlijk en super assortiment Belgische bieren.
https://www.debierschuur.eu/

Op de terugweg kan je gelijk een biertje drinken bij de Koningshoeve.
Zeer mooi klooster, met winkel, dus ook daar kan je een kratje met La Trappe bieren kopen.
https://www.latrappetrappist.com/nl/

Ook in Baarle Hertog zit een bier/dranken zaak.
Ik vind deze iets minder dan de Bierschuur in Poppel, maar soms ben ik er toevallig....

In Meer (Langs de snelweg richting Antwerpen) zit ook een grote bierwinkel.
Het Bier Paradijs, deze winkel claimt 1100 verschillende bieren (merken) te hebben.
Terwijl de Bierschuur er maar 900 heeft.

Omdat je In Grun woont, hoef je iets minder te rijden.
In Ermelo (Veluwe) zit ook een bierwinkel en dat is echt een topper.
Zij hebben een kroeg, een brouwerij en een winkel waar je maar liefs 2500 verschillende bieren kan kopen.
Heb je dorst dan bestel je gewoon een biertje uit hun winkel en deze wordt via een lopend koelsysteem zo in de kroeg afgeleverd.

Kan jij heerlijk genieten van je favo biertje.

Natuurlijk heeft de winkel van Burg bieren een stuk groter assortiment dan de winkels in België.
En aangezien de bierbrouwerijen in Nederland als paddenstoelen uit de grond schieten, is in ermelo zat lekkers te koop.

Om even op Burg Bieren verder te gaan.
Zij hebben aankomend weekend een bierfestival.
https://www.burgbieren.nl/bierfeest/

Vrijdag 4 augustus zijn er 18 Nederlandse brouwerijen aanwezig, waarvan je hun bieren kan proeven.

Zaterdag 5 augustus zijn er maar liefs 36 Nederlandse brouwerijen aanwezig.
En een speenvarken aan het spit en verse gerookte paling.

Als je een speciaal bier liefhebber kom, want dit is echt een leuk bier festival.
Ik ben er al een aantal keren geweest en het is leuk om ook de brouwers te ontmoeten achter hun bieren.

Proefglas en munten koop je bij de ingang en genieten maar.
O ja neem een Bob mee.

Oke beide bedankt voor de info:) gelukkig ga ik over een paar week richting de veluwe en brabant voor familie zaken, maar dan kan ik bij de voorgestelde bier zaken wel ff langs gaan:) aangezien ik dan toch redelijk in de buurt ben. Het bier festival gaat hem alleen niet worden, ff noteren in me mobiel, misschien iets voor volgend jaar:wink:

Yeahhh ik van de week ook wat Bock gedronken. Heerlijk hout gerookt met steranijs en kaneel. Toppertje!

Ik vond de Razende Bok erg lekker vorig jaar. Over 1,5 week weer naar Pint in de Beurs van Berlage.

23 graden buiten, maar de eerste zit er al weer in

23pe0d2t03qo.jpeg

Net twee La Chouffe achter mijn kiezen. Toch wel mijn favoriet de laatste twee jaar.

Bijlagen

• 20181014_173438.jpg
    20181014_173438.jpg
    124,7 KB · Weergaven: 0
Krijg er dorst van :biertje:. Helaas mijn favorieten karmeliet en grand prestige niet op voorraad...dan maar een normaal hertogje

http://detijddordrecht.nl/

Dit is meestal mijn stop voor dat ik verder de stad in ga, ben niet echt van de speciaal bieren maar is het enigste adres waar men hefe weisse van de tap heeft.

Maar voor de bierliefhebbers hier lijkt me dit wel een leuk adres.

Back
Bovenaan