Het grote speciaal bier topic

Vind zelf Westvleteren altijd ook goed bier, maar heb vooral het idee dat de exclusiviteit het maakt dat mensen hem een hoog cijfer geven op Untappd. Andere bieren die qua smaak redelijk vergelijkbaar zijn krijgen allemaal 4,00-4,10. Een St. Bernardus Abt 12, een Rochefort 10 enz. Mijn persoonlijke mening is dat de Rochefort het beste bier is, daarna de Westvleteren en dan de Abt 12! Wat jullie?

Vind zelf Westvleteren altijd ook goed bier, maar heb vooral het idee dat de exclusiviteit het maakt dat mensen hem een hoog cijfer geven op Untappd. Andere bieren die qua smaak redelijk vergelijkbaar zijn krijgen allemaal 4,00-4,10. Een St. Bernardus Abt 12, een Rochefort 10 enz. Mijn persoonlijke mening is dat de Rochefort het beste bier is, daarna de Westvleteren en dan de Abt 12! Wat jullie?
Een Rochefort 8 en een westmalle tripel er nog bij en het lijstje is voor mij compleet ��

Het staat buiten kijf dat Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt de hoogste score op instappers verdient. Al moet ik toegeven dat ik deze jenever editie minder kan waarderen dan de voorgaande edities. Desondanks staat er nog een heerlijke fles voor de komende dagen klaar

Ik heb zelf overal labels om de hals zitten met een elastiekje. Dan kan je alle informatie lezen van het label zonder de fles (te veel) te bewegen.

Welke Latrappe heb je gehad? :)

Met kerst drink ik vaak wat quadruppels/barleywines. Voor komende kerst heb ik al klaarstaan:
- Jopen - Don't tRYE This @ Home Sherry Cask/McAllan BA
- Kees - 17.03 en 17.07
- De Moersleutel - Wanna Taste My Christmas ball?
- Pohjala - Odravein 2016
- Muifel - Zuster Agatha Houtgerijpt 2013-2019

Die laatste is voor als er een wat grotere groep is die wel zin in een proeverijtje hebben!

Voor oud en nieuw heb ik nog:

- De Moersleutel - Willy Tonka (De eerste versie)
- Troost - BA Barleywine
- Vanhonsebrouck - Barista Chocolate Quad (2014)

We gaan wel zien, meestal staat half januari nog meer dan de helft van wat ik het klaargezet voor de feestdagen.
Mooie lijst.

Was de quaddruppel, bewaard heel goed.

Vanavond heb ik een deus op en stille nacht. De andere dagen zien we nog wel... Denk idd dat ik veel overhou, maar dat is ook niet erg.

Van de kerstman gekregen gister, een haags bierpakket, volgens mijn zwager alleen in den haag of in de regio te koop?:) had het zelf nog niet eerder gezien.

image.jpg

Screenshot_20200301_131240.jpg

Gisteren een LA Trappe Quadrippel uit 2014 van de tap gehad, wat een bijzondere ervaring zo'n gerijpt biertje. Mocht er interesse zijn, restaurant de Haas in Elburg heeft deze, en een st Bernardus uit 2016 op dit moment een fust op de tap zitten! Daarnaast hebben zij ook een aantal eigen gebrouwen vieren, waar de Vischpoorter, ondeugend gappie en Vesting Session erg lekker zijn. Zeker een aanrader om die eens te proberen!

Gister me ns gewaagd aan Grolsch Blond en Dubbel, aangezien de Weihenstephaner Vitus op was. Viel me niet tegen ook nog, had ik niet verwacht. Dronken lekker zacht weg :thumbup:

Vorig weekend even in Belgie geweest
paar flesjes meegenomen.

20200222_210628.jpg

Vandaag zag ik onderstaand bij de Lidl staan voor 1,99. Maar even 1 meegenomen :)

20200301_120507.jpg

Onder het mom van 'support your local', vandaag door een Bier Drive Through geweest, doos van 24 speciaal biertjes van locale brouwerijen gehaald. Oa. Stadsbrouwerij Vos, Eembier, Oranga (zoete aardappel bier) en Elburgs biergenootschap.

Erg lekkere quadruple deze!
IMG_20200516_222408.jpg

Heerlijke biertje! En gewoon bij de Jumbo te verkrijgen!
Brouwer is Moortgat, de Duvel brouwerij.
Je kunt de abdij ook bezoeken, jammer dat ze niet meer in de abdij brouwen, want het een prima trappisten bier scala.
Bieren, kaasjes zijn bij de abdij erg duur, maar die hele sfeer er om heen, altijd leuk.

Gister me aan twee reuzenbiertjes bezoldigd: Great Divide Yeti, was (met Flying Dog) één van de eerste US bieren die hier verkrijgbaar was en die heeft niks aan smaak ingeboet; wat een viscositeit joh, een hele mond vol, een zalige dikke sipper! De andere was Founders Imperial Stout, genuanceerder dan de Yeti en misschien daardoor in kwaliteit wel hoger. Het rokerige licht bitter maakt hem onderscheidend.

Veel VS bieren, en van elders, in onze slijter (Van Erp) tegenwoordig. Ik was een maand of wat geleden dolblij er een leuke selectie Founders te vinden, van de kostbare maar o zo lekkere CBS tot Backwood Bastard, Porter en nog een paar lichtere IPA's e.d. helaas niet de Double Trouble die ik nog altijd weer eens wil drinken; die staat me nog altijd bij als de lekkerste IIIPA die ik heb gehad (ben er niet zo van, meer van de impy's)

Ik moet wel bekennen dat mien olle koppie hier al de grens vindt :sad: ben lang nie meer de zuuperd van vroeger (gelukkig maar)

Back
Bovenaan