Het grote speciaal bier topic

Vele liefhebbers reizen naar Baarle af voor vuurwerk, maar er schijnt qua bier ook genoeg te krijgen zijn daar! :D

Het nieuwe biermekka ligt in Baarle-Hertog: nieuwe Prik & Tik pakt uit met gamma van 3.000 bieren

https://www.hln.be/in-de-buurt/baar...ren~a2be6e56/?referer=https://www.google.com/

Maare als ze de laatste dagen vh jaar gaan vuurwerk shoppen in Groningen, kunnen ze daar ook prima voor speciale bieren en biertjes terecht. Twee top bierwinkels in het centrum daar.

Maare als ze de laatste dagen vh jaar gaan vuurwerk shoppen in Groningen, kunnen ze daar ook prima voor speciale bieren en biertjes terecht. Twee top bierwinkels in het centrum daar.
Van Erp...en...slijter aan Vismarkt? Of weet jij 'n andere/betere die ik niet ken? Jumbo De Beren is ook vervelend goed voorzien.

Is Goose Island tegenwoordig makkelijk te krijgen dan?

edit: oh ze gaan er nog steeds voor in de rij staan bij Bierkoning. Gekke boel. Vraag is of het de smaak is die zo genieten is, of de exclusiviteit. Goeie marketing iig.

Is Goose Island tegenwoordig makkelijk te krijgen dan?

edit: oh ze gaan er nog steeds voor in de rij staan bij Bierkoning. Gekke boel. Vraag is of het de smaak is die zo genieten is, of de exclusiviteit. Goeie marketing iig.
Via hopt wel.

Het is goeie marketing, maar echt geniaal bier. Zo fijne smaak.

Ziet er goed uit inderdaad, die Goose Island Bourbon en die Cantillon's. Ik heb zelf zo'n 250-300 flessen te rijpen, maar heb ook vrij veel in blik. Daar komt geen licht doorheen, waardoor het naar mijn idee beter rijpt dan donkere flessen.

Zelf ben ik echt van de donkere bieren, maar heb ook redelijk wat zure bieren te rijpen. Met oud en nieuw ga ik waarschijnlijk voor Barrel Blend III van de Moersleutel of een 10 jaar oude Kasteel Donker, ligt er ook een beetje aan wat er met kerst soldaat gemaakt wordt. Een goede oude Struise, Pohjala of Vliegende Paard Brouwers kan natuurlijk ook met oud en nieuw!

Leuk.
Laatst ook kasteel dubbel op van 10 jaar, heel bijzondere smaak ontwikkeling.

Ben zelf ook een jaar of vijf geleden begonnen met verzamelen.
Dit is een deel.

20170702_125504.jpg

Hoe houd jij bij uit welk jaar elk biertje komt? Kan me voorstellen dat die St. Bernardus niet allemaal dezelfde botteldatum en drinkdatum hebben. Ikzelf hang aan elk biertje een label met botteldatum (mits te achterhalen), datum van wegleggen, gepland drinkjaar, tht-datum en aankoopbedrag zodat ik na 10 jaar nog weet wat ik bijvoorbeeld betaald heb voor het biertje, maar ook wat de botteldatum is.

Hoe houd jij bij uit welk jaar elk biertje komt? Kan me voorstellen dat die St. Bernardus niet allemaal dezelfde botteldatum en drinkdatum hebben. Ikzelf hang aan elk biertje een label met botteldatum (mits te achterhalen), datum van wegleggen, gepland drinkjaar, tht-datum en aankoopbedrag zodat ik na 10 jaar nog weet wat ik bijvoorbeeld betaald heb voor het biertje, maar ook wat de botteldatum is.

Ja dat zou ik ook moeten doen haha
Ik weet wel aan de hand van de tht welk jaar het is, maar moet er nog een keer een excel bestandje van maken.
Je hebt er nu ook een app voor, beerNDX...kan je ook ruilen.

Heb laatst een la trappe uit het schap gepakt, was nu iets meer dan drie jaar oud. Wow die bewaard goed zeg.

Alle Kerstgerelateerde speciaalbiertjes zijn binnen om de vraag van hierboven te beantwoorden. Dit natuurlijk naast normaal bier! Maar denk dat we hier thuis wel rondkomen met de speciaaltjes. Proost allemaal! :biertje: :kerst:
0295855C-BD84-4A56-A398-DA76D5D97BC7.jpg

Ja dat zou ik ook moeten doen haha
Ik weet wel aan de hand van de tht welk jaar het is, maar moet er nog een keer een excel bestandje van maken.
Je hebt er nu ook een app voor, beerNDX...kan je ook ruilen.

Heb laatst een la trappe uit het schap gepakt, was nu iets meer dan drie jaar oud. Wow die bewaard goed zeg.
Ik heb zelf overal labels om de hals zitten met een elastiekje. Dan kan je alle informatie lezen van het label zonder de fles (te veel) te bewegen.

Welke Latrappe heb je gehad? :)

Met kerst drink ik vaak wat quadruppels/barleywines. Voor komende kerst heb ik al klaarstaan:
- Jopen - Don't tRYE This @ Home Sherry Cask/McAllan BA
- Kees - 17.03 en 17.07
- De Moersleutel - Wanna Taste My Christmas ball?
- Pohjala - Odravein 2016
- Muifel - Zuster Agatha Houtgerijpt 2013-2019

Die laatste is voor als er een wat grotere groep is die wel zin in een proeverijtje hebben!

Voor oud en nieuw heb ik nog:

- De Moersleutel - Willy Tonka (De eerste versie)
- Troost - BA Barleywine
- Vanhonsebrouck - Barista Chocolate Quad (2014)

We gaan wel zien, meestal staat half januari nog meer dan de helft van wat ik het klaargezet voor de feestdagen.

Back
Bovenaan