Het grote speciaal bier topic

Die koop ik elk jaar en bewaar er dan een paar. Paar jaar laten liggen en drinken maar. Laatst 1 uit 2010 op ��. Mooi spul.

Ik heb zelfs begrepen dat er soms ook dik voor betaald word als je de juiste biertjes laat overjaren op de juiste manier.

Mooi plaatje zo en gave verzameling! Ook Gouden Carolus blauw op rijping, dat zal lekker worden! Wat is het met oranje halsbandje, Malheur? En die groene onderaan?

Vorige week een bier proeverij gehad en daar zat deze bij een martijn eggens blond biertje 6,3% zeer lekker! Ben nu de zoektocht begonnen om hem te vinden:p want kan hem nergens vinden:p

image.png

Mooi plaatje zo en gave verzameling! Ook Gouden Carolus blauw op rijping, dat zal lekker worden! Wat is het met oranje halsbandje, Malheur? En die groene onderaan?

Ja Gouden Carolus en Malheur en die groene is inderdaad Cantiollon.
Voor de rest nog Chimay, La Trappe, rochefort, Struise, Westvleteren, Straffe Hendrik, Grand Prestige en verschillende winterbieren.

Bieren liggen er nu rond de 3 jaar. Dus als iemand interesse heeft :)

Als ik er nog mee bezig was, zou ik vooral Struise laten rijpen, zeker de wat zeldzamer brouwsels (Dirty Horse, Aardnon/monnik), Black Albert/Cuvée Delphine en de Black Damnations. Na al die jaren en proeverijen nog altijd mijn favoriete brouwer, met De Molen. Ach ja, jammer dat er alcohol in zit, zeg ik altijd :-s

Als ik er nog mee bezig was, zou ik vooral Struise laten rijpen, zeker de wat zeldzamer brouwsels (Dirty Horse, Aardnon/monnik), Black Albert/Cuvée Delphine en de Black Damnations. Na al die jaren en proeverijen nog altijd mijn favoriete brouwer, met De Molen. Ach ja, jammer dat er alcohol in zit, zeg ik altijd :-s

Balen dat je geen alcohol meer mag drinken.

Zeker, Struise liggen er genoeg. Voordeel als je dicht bij de Caigny woont in Essen :D

Valt niet perse onder de speciaalbieren maar zelf ben ik erg fan van de bier met toevoeging varianten uit frankrijk.
Zoals skoll iceappleof cubanisto, variant op desperado maar dan met rum...

Beter zet die herfst wel een beetje door. Heb toch wel zin in de herfstbokjes tijd. :D

Maar dan zie je de weersverwachtingen voor de komende 14 dagen... :frusty:

Zaterdag nog genoten van 2 bokjes :) De La Chouffe heeft toch mijn voorkeur! Afgelopen jaar ben ik me meer gaan verdiepen in speciaalbieren, heb inmiddels een leuke verzameling staan!

bok.png

bok 2.jpg

Die Brugse Bok lijkt me ook wel erg lekker, maar zal ook wel. Goede bieren daar bij De Halve Maan :)

De Straffe Hendrik quadruppel is een heerlijk bier.
Vorig jaar stond er een krat bij de Appie.
Verkeerd geleverd, er zat een stikker met 35% korting op.
Die heb ik mooi gekocht en van genoten.

De Straffe Hendrik quadruppel is een heerlijk bier.
Vorig jaar stond er een krat bij de Appie.
Verkeerd geleverd, er zat een stikker met 35% korting op.
Die heb ik mooi gekocht en van genoten.
Haha, ik herken dit :) Ik loop vaak zat even de Appie in (of een andere supermarkt) in de hoop dat er wat bier wordt afgeprijsd ofzo. Vorig jaar nog 16 St. Bernardus Abt 12 en 13 Rochefort 10 voor een euro per stuk gehaald bij de Plus om de hoek :)

Back
Bovenaan